לשחות כל הדרך אל ההצלחה. תמונה: באדיבות איגוד השחיה של ישראל
לשחות כל הדרך אל ההצלחה. תמונה: באדיבות איגוד השחיה של ישראל

מכבי אשדוד: ללמוד לשחות עם הגדולים

אגודת מכבי אשדוד בשחייה היא בין המובילות בארץ וכבר זכתה לייצוג באולימפיאדות ובאליפויות עולם. כדי להיות חלק מהתהילה, כל שעליכם לעשות הוא לקפוץ למים וללמוד מהטובים ביותר

פורסם בתאריך: 19.8.19 08:00

     

מה המשותף לשחיינים המצטיינים ורד בורוכובסקי, דניס לוקטב ויעקב תומרקין? כולם בוגרים של מחלקת השחייה באגודה של מכבי אשדוד הפועלת בבריכת 'חרצית' בעיר. והם לא לבד. מאז ייסוד האגודה בשנת 1991, עלו וצמחו בה מאות שחיינים שהשתתפו בתחרויות בינלאומיות, קטפו תארים ושברו שיאים.

"אנחנו אמנם לא מבטיחים שכל אחד מהשחיינים והשחייניות שלנו יגיע להישגים ולתחרויות, אבל אנחנו מתחייבים ללמד אותם הכי טוב שאפשר את מקצועות השחייה", אומר ד"ר ולדימיר סופר, מקים האגודה באשדוד והמכהן כיום כיו"ר ועדה מקצועית באיגוד השחייה והרכז הארצי של השחייה במרכז מכבי.

משמאל לימין: דניס לוקטב, יעקוב טומרקין, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ומנכ"ל רשות הספורט אשדוד, יורם אסרף. צילום: ולדימיר סופר

משמאל לימין: דניס לוקטב, יעקוב טומרקין, ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ומנכ"ל רשות הספורט אשדוד, יורם אסרף. צילום: ולדימיר סופר

הרבה יותר מחזה, גב, פרפר וחתירה

יש משהו קסום כשרואים שחיין או שחיינית עומדים על המקפצה ומזנקים לבריכה. המים הניתזים לכל עבר, אדוות הגלים במים רוחשות ושעון העצר עובד במרץ, כמו מתחרה בשחיין מי יהיה זה שיגיע ראשון וייגע בקיר. לדברי סופר כדי ללמוד שחייה נכונה יש לבחור את המאמן המקצועי ביותר. "כל אחד יכול ללמד את הילדים לצוף ולהתקדם במים, אבל זו לא שחייה. מדובר בענף ספורט עם כללים ויסודות שצריך ליישם כדי שהשרירים הנכונים יעבדו, התנועה במים תהיה חלקה, הנשימה תהיה סדורה. לצערי, מגיעים אלינו לא פעם תלמידים שלימדו אותם לשחות לא נכון וכעת קשה הרבה יותר לתקן את הטכניקה שלהם".

עוד מסביר סופר שהשחייה נותנת לילדים ולנוער ערך מוסף גבוה, הרבה מעבר לספורט. "שנים רבות של ניסיון הוכיחו שילדים שמשתתפים בחוג שחייה באופן קבוע מפתחים ביטחון עצמי, מודעות עצמית לגוף שלהם ולחוזקות שלו, היציבה שלהם איתנה והם בריאים יותר", מסביר סופר. "האימונים בבריכה עם קבוצת ילדים תורמת גם לכישורים החברתיים שלהם וליכולות הלימודיות שלהם. כך למשל, ההמלצה השכיחה להורים לילדים שאובחנו עם הפרעות קשב וריכוז היא לרשום אותם לחוג שחייה מספר פעמים בשבוע".

בית הספר לשחייה של אגודת מכבי באשדוד פועל במתכונת של בית ספר ציבורי והוא נתון לפיקוח של העירייה ורשות הספורט העירונית. ככזה הוא פותח את שעריו לילדים ובני נוער המעוניינים ללמוד שחייה, לשפר את סגנון השחייה וכן למי שזקוקים לשחייה בריאותית. בנוסף, מדי שנה יש בבית הספר מפעלי קיץ ללימודי שחייה . "לבית הספר מתקבלים ילדים מגיל 6 ששוחים בקבוצות המונות עד 7 משתתפים, מה שמאפשר יחס אישי ופיקוח מקרוב על ההתקדמות שלהם", מסביר סופר. "ככל שמתקדמים ומשתפרים יש יותר משתתפים בקבוצה, אך אנו מקפידים לשמור על קבוצות קטנות שלא יהיו בהן יותר מ-10-12 שחיינים".

דניס לוקטב באליפות אירופה. תמונה: באדיבות איגוד השחיה של ישראל

דניס לוקטב באליפות אירופה. תמונה: באדיבות איגוד השחיה של ישראל

נבחרת של אלופים

קשה להתעלם מהסיפוק שמפיק סופר מההצלחות של בית הספר לשחייה שבראשו הוא עומד, והן רבות. "בשנת 2000 שחיינית שלנו הייתה נציגת האגודה בנבחרת ישראל באולימפיאדת סידני. מאז, כל ארבע שנים, יש נציגים של האגודה האשדודית בנבחרת האולימפית. בנוסף, יש לנו כל שנה נציגים באליפות אירופה ובאליפות העולם. חברי הנבחרת השוחים באשדוד מתאמנים כל יום בבריכה, לפעמים אף פעמיים ביום. הם יוצאים למחנות אימונים בחו"ל ועומדים בשורה אחת לצד שחיינים מהמועדונים הטובים בעולם".

את ההצלחות זוקף סופר לשחיינים והשחייניות המוכשרים, אך מדגיש שהעבודה הקשה שלהם משתלמת להם הרבה מאוד בזכות צוות המדריכים והמאמנים של האגודה. סופר עצמו, כמי שהיה אחד מהמאמנים הראשיים של נבחרת ישראל, אינו מתפשר על המקצועיות של הצוות שלו והתוצאות ניכרות בשטח. "הורים שרוצים שהילדים שלהם ילמדו לשחות צריכים לבחור מוסד מקצועי שיכול להציג קבלות על ההצלחות, בית ספר שייקח אחריות מלאה על הילדים. אנחנו מבטיחים שתוך פרק זמן קצר של לימוד, הילדים יודעים לשחות, מקבלים את כל הידע על ענף השחייה ומרגישים כמו דג במים".

כתובת: בריכת 'חרצית' שד' הפרחים 18, אשדוד.

טלפון: 08-8665977, 08-8550767

שעות פעילות: 14:00-21:00

למעבר לאתר

למעבר לפייסבוק

דניס לוקטב באליפות אירופה. תמונה: באדיבות איגוד השחיה של ישראל

דניס לוקטב באליפות אירופה. צילום: ולדימיר סופר


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר