עורכת דין ענבר טור שלום. תמונות: canva יח"צ
עורכת דין ענבר טור שלום. תמונות: canva יח"צ

עורכת דין ענבר טור שלום: "נשים יכולות לבצע כל תפקיד בכיר"

מיעוט הנשים בתפקידים בכירים בחברות המובילות במשק מקומם ועל כל חברה לפעול אקטיבית לשנות זאת, עו"ד ענבר טור שלום טוענת כי "נשים חייבות לאייש משרות מפתח בכל חברה וארגון"

פורסם בתאריך: 30.7.19 12:18

     

עם פתיחתה של מערכת בחירות שנייה השנה, ניתן לראות כי הרוב המוחץ של ראשי המפלגות הם גברים. נכון, ישנן נשים בפוליטיקה הישראלית המחזיקות במשרות מפתח, אך עדיין, המפה הפוליטית מנוהלת ע"י גברים. כמו הזירה הפוליטית, כך גם זירת העסקים והמסחר, המנוהל ברובו ע"י מנכ"לים מהמין החזק. למרות שמחקרים קובעים כי חברות המנוהלות ע"י נשים מצליחות יותר, עדיין, הרוב המכריע של המנכ"לים הם גברים.

עם זאת, ניתן למצוא נקודות אור בכל הנוגע לקידום והעצמת נשים. כך למשל, אלוף במיל' אורנה ברביבאי, שהייתה לאישה הראשונה שזכתה לדרגת אלוף בצה"ל; עלייה במספר המתמודדות בבחירות לרשויות המקומיות, וכן כניסה של נשים אל סגל ההנהלה הבכירה בחברות ממשלתיות ופרטיות, כמו הבנקים, תעשייה אווירית, רפא"ל ונמל אשדוד.

מקצוענות – ללא קשר למגדר

עו"ד ענבר טור שלום, היועצת המשפטית של נמל אשדוד, היא האישה היחידה מתוך 11 המנהלים הבכירים המרכיבים את פורום ההנהלה המצומצם של החברה, והיא טוענת כי "אין לי ספק שנשים יכולות למלא כל תפקיד בהנהלת החברה בהצלחה יתרה".

עורכת דין ענבר טור שלום. תמונה: shutterstock, צילום: Worawee Meepian

עורכת דין ענבר טור שלום. תמונה: shutterstock, צילום: Worawee Meepian

האם את מרגישה שהמגדר משפיע על היחס כלפייך מצד גורמים שונים בחברה?

"אני לא מרגישה שהמגדר משפיע על עבודתי כלל. כמו חבריי להנהלה, אני נמדדת על יכולותיי המקצועיות והאישיות בלבד. לטובת החברה נדרשים מנהלים מנוסים, מקצוענים ומוכשרים, המגדר אינו רלבנטי להחלטה", טוענת עו"ד טור שלום.

מהי ההרגשה כשאת יושבת בפורום ההנהלה המצומצם כאישה יחידה?

"היחס כלפיי מאוד חברי ומקצועי, ואני מרגישה בנוח להביע עמדתי בכל פורום. עם זאת, צר לי שאין נשים נוספות בפורום ההנהלה הבכירה. אני מאמינה שנשים יכולות למלא תפקידי מפתח בהצלחה, לעיתים אף טוב מגברים. חברת הנמל פועלת להסרת חסמים לנשים במכרזים לתפקידי ניהול, על מנת שבעתיד יהיה בהנהלה הבכירה ייצוג נרחב יותר לנשים. אני ממליצה לכל חברה לפעול כך".

"חשוב לציין, כי בישיבות של דירקטוריון החברה, ישנו ייצוג נשי (40% מדירקטוריון החברה – נשים), כאשר היו"ר אורנה הוזמן-בכור, תומכת בהעצמת נשים. נתונים כאלה הם לא דבר של מה בכך בשום חברה", מציינת עורכת דין טור שלום.

מדוע לדעתך נשים אינן נמצאות בתפקידי מפתח בפוליטיקה הישראלית?

"זו שאלה מעניינת. מלבד גולדה מאיר, לא הייתה לנו ראשת ממשלה, לא הייתה לנו נשיאת מדינה וגם לא רמטכ"לית. שרות, ח"כיות ומנכ"ליות של משרדים ממשלתיים דווקא יש, אבל קשה לי להצביע על סיבה עיקרית לכך שאחוז הנשים בתפקידים אלו עדיין נמוך מהותית מאחוזינו באוכלוסיה. אני שמחה שיש מספר רב של ראשות עיר – נתון מעודד לכל הדעות. נשים הוכיחו שהן יודעות לנהל ערים בצורה מעולה, ולראייה, חלקן נבחרו לקדנציה שנייה".

"נשים מנהלות הן נכס לכל ארגון". צילום: canva יח"צ.

"נשים מנהלות הן נכס לכל ארגון". צילום: canva יח"צ.

"נשים בעמדות בכירות הן נכס לארגון" 

עו"ד ענבר טור שלום ממליצה לכל אישה העובדת בחברה או בארגון, לחתור להגשמת מטרותיה, להעז ולשאוף קדימה: "נכון, זה לא פשוט, אבל כל אישה שרוצה להוביל, צריכה קודם כל להאמין בעצמה וביכולותיה, ואם היא תכיר ותשווק את החוזקות שלה ואת תרומתה לארגון, תוכל לפרוץ קדימה".

"אסור לפחד משינויים, על מנת להתקדם ולצמוח, יש להתמודד עם אתגרים ולראות בהם הזדמנויות. מניסיוני, התגמול האישי והמקצועי שווה את זה. נשים בעמדות בכירות הן נכס לכל ארגון, ולכן מנהלי החברות חייבים לטפח את הנשים בחברה, ובעיקר מהמנהלות אני מצפה – לעודד נשים אחרות בארגון להתקדם".

"נשים יכולות לבצע כל תפקיד שגבר ממלא, אנחנו רואים את זה בצבא – טייסות, מפקדות סוללות, לוחמות, מפקדות בקצונה ועוד. כל מנכ"ל צריך לשאוף לקדם את הנשים המוכשרות בחברה שהוא עומד בראשה – הרווח יהיה כפול", מסכמת עורכת דין ענבר טור שלום.


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר