מוטי בניטה מעצב הבניינים של אשדוד. צילום: ארקדי רסקין
מוטי בניטה מעצב הבניינים של אשדוד. צילום: ארקדי רסקין

מוטי בניטה מעצב הבניינים של אשדוד עם כל הסודות המקצועיים שאתם חייבים להכיר

פורסם בתאריך: 6.2.19 13:32

     

כשנכנסים לסטודיו של מוטי בניטה (42), הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים מהמובילים באשדוד,  שמים לב במהרה למשחקי הטקסטורות בריצוף ובקירות. מוטי לא חושש להשתמש בצבעים, בטקסטורות ובאלמנטים מקוריים אחרים שנתפרים במיוחד לכל פרויקט ופרויקט. כל החלונות בסטודיו עשויים מפרופיל בלגי המעניק מראה כפרי, המטבח בצבעים מפתיעים (צהוב ושחור), הריצוף בסגנון בטון כאשר במרכז המשרד קיים קיר שחור ואמיץ, שעליו תלויים פסי תאורה המונחים בצורה אלכסונית. אפשר לומר ביתר קלות  בסטודיו הזה חושבים מחוץ לקופסה.

בניטה הוא הבעלים של סטודיו M באשדוד המתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים לבתים פרטיים, בתי עסק וחללים מסחריים וציבוריים. כמו כן, בניטה מעניק שירותי שינויי דיירים לקבלנים הכוללים ליווי בכל תהליך בניית הדירה. משרדו אחראי על חללים ציבוריים רבים באשדוד כגון בית הכנסת מקור ברוך, לובי הבניין ברחוב אקסודוס 32 באשדוד, בניין מגורים מפואר של חברת יחד הבונים במרינה באשדוד ועוד שלל וילות בבנייה פרטית ברחבי העיר.

מוטי מעיד על עצמו נמשך בעיצוב לחיבור בין חדש לישן, מודרני לכפרי ומתעניין בחדשנות לאורך כל הדרך. את כל המרכיבים האלו הוא משלב בפרויקטים שהוא מתכנן ומעצב: "אני מאוד אוהב לשלב ולשחק על התפר בין שני העולמות המנוגדים וליצור עיצוב אקלקטי בו אני מחבר מספר סגנונות", משתף מוטי. "אני אוהב לשחק עם טקסטורות – לקחת אריחים שכולם מכירים ולהפוך אותם למשהו חדש".

קרמיקה אביב, חברת יבואני הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור הדרום . צילום: ארקדי רסקין

קרמיקה אביב, חברת יבואני הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור הדרום . צילום: ארקדי רסקין

קרמיקה אביב. צילום: ארקדי רסקין

קרמיקה אביב. צילום: ארקדי רסקין

מה ההבדל בתהליך עיצוב בניינים לבין עיצוב בתים פרטיים?

"חלל ציבורי לעומת פרטי צריך לאפיין את הפרויקט ולא אדם ספציפי", סובר בניטה. "ההבדל המהותי טמון בעובדה שלכל אחד מהליכי העיצוב הנ"ל מטרות תכנוניות שונות. הליכי עיצוב פנים לעסקים או בניינים מחייבים אותי להתמקד באופיו של בית העסק ובאווירה הדרושה במקום. לעומת זאת, בעיצוב בתים פרטיים אני מתמקד באפיון חללי המגורים בהתאם לאופי הדייר ואורח החיים שלו במבנה. כשנכנסים לבית פרטי רוצים להרגיש בבית ולכל אחד יש את ההגדרה שלו לבית. כמו כן, כשאני מתכנן חללים ציבוריים, בדרך כלל תהיה יותר גמישות כלכלית, דבר שמעניק לי מעוף ואפשרות לצאת מהקופסא"

מהיכן אתה שואב את השראה?

"אם אני עובד עם לקוחות פרטיים, אני מנסה להבין לעומק את החלום שלהם. לפעמים הלקוחות לא יכולים לעשות את החיבורים המעניינים שנותנים טוויסט – כאן אני נכנס לתמונה. אם מדובר בבניינים, אז אני אקח השראה מהסביבה, לדוגמא ההשראה לבניין במרינה נלקחה ממלון פאר בדובאי בשם בורג' אל-ערב המשלב בו פרטים כמו באוניות מפוארות".

מהו הפרויקט הכי מעניין שאתה עובד עליו בימים אלו?

"כרגע אני מתכנן עבור חברת 'יחד הבונים' מגרש ארבע משפחתי מאוד מעניין בשכונת י"ז באשדוד. בפורמט הרגיל היו אמורות להיבנות שתי יחידות דיור בקומה הראשונה ושתיים נוספות בקומה העליונה. מדובר במגרש בגודל דונם שהיו אמורות להיבנות עליו ארבעה יחידות משפחתיות. אני לקחתי את הנתונים האלו ויצרתי מהן משהו חדש: שלוש יחידות תחתונות בעלות מרתף קומת קרקע וקומה א', ומעליהן קומת פנטהאוז ובריכה מרחפת. מבחינת העיצוב, שילבתי חיפוי של שיש ובריקים ייחודים שרכשתי בחברת קרמיקה אביב שתמיד זורמים עם השיגעונות שלי. קרמיקה אביב יצרו לי בריקים בשמונה גוונים אפורים בהזמנה אישית אותם שילבתי עם שיש יותר מודרני. בנוסף, השיש על החזיתות מונח בצורה לא שגרתית על כל החזית. קרמיקה אביב הפכו להיות ממש כמו משפחה, הם תמיד שם ונותנים לי פתרונות בשטח"

הלוגו שלך בצורת קובייה הונגרית – מהי כוונת המשורר?

"השורה האמצעית המסתובבת של הקובייה מרמזת על הטוויסט בעלילה – לצאת מהקופסא בכל פרויקט שאני עושה. זה אחד הערכים המובילים אותי".

וקצת בפן האישי, מה גורם לך לאושר?

"כמובן שהאישה והילדים", בניטה משתף בחיוך. "האמת שמרגש אותי מאוד השילוב בין הפן האישי והמקצועי. בדרך כלל הלקוחות שמגיעים אלי הופכים להיות חלק מהמשפחה מהר מאוד בעקבות תהליך העיצוב הארוך והתובעני.  שירן אשתי היא אימא מדהימה לשלושת הילדים האהובים שלנו ובעלת סטודיו ואקדמיה לפילאטיס באשדוד. בשלב כלשהו הלקוחות שלי הופכים להיות גם לקוחות שלה וכולנו הופכים למשפחה אחת גדולה. זה ממש עושה לי טוב על הלב"

ומה השלב הבא?

"הצעד הבא הוא להשלים את לימודי האדריכלות ולתכנן את המגדלים הבאים"

*****************************************************************************************

קרמיקה אביב, חברת יבואני הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור דרום, הוקמה לפני שלושים שנים, ע"י שלמה מאירה במטרה להנחיל סטנדרטים חדשים בתחום עיצוב הפנים בישראל.

לחברה כ-20 עובדים ותיקים ומיומנים הכוללים אנשי שירות, סוכני מכירות, צוות אדריכלים ומעצבי פנים המעניקים ייעוץ מקצועי לכל באי המקום. אולם התצוגה שוכן ברחוב האורגים 37 באשדוד והמרכז הלוגיסטי נמצא בניר גלים. יציבות ואמינות החברה, צוות העובדים המסור, בשילוב מגוון המוצרים האיכותי שחברת קרמיקה אביב מציעים, מאפשרים להעניק שלל פתרונות עיצוב ולהתאים אותם לצרכיהם של לקוחות החברה במהירות, לצד הקפדה על שירות אישי ומקצועי.

"מלבד זה שאנחנו מוכרים קרמיקה, אנחנו מוכרים חלום" (אלדד מאירה, מנכ"ל קרמיקה אביב).

מוטי בניטה

מוטי בניטה


כתבה שיווקית


 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר