הדמיית פרויקט. קרדיט: אמנואל מאמו
הדמיית פרויקט. קרדיט: אמנואל מאמו

אמנואל מאמו: "ההבנה שיש היום בארץ לגבי תפקיד האדריכל ובחירתו היא אקוטית"

פורסם בתאריך: 9.1.19 17:48

     

"מאז ומתמיד חקרתי את מאחורי הקלעים של פרויקטים ומבנים בארץ ובחו"ל", מספר אמנואל מאמו, בן 36, הנדסאי אדריכלות ומעצב פנים. אמנואל נשם את עולם הארכיטקטורה והעיצוב עוד מגיל צעיר תוך שהרצון להבין כיצד הדברים נבנים ברמה התכנונית והמעשית, הסקרנות לחומרים חדשים והיכולת להגשים בפועל את הדמיונות הפרועים, ליוו אותו במהלך ילדותו והתבגרותו. "עולם האדריכלות והעיצוב היו המקום הנוח והטבעי שלי מאז ומתמיד" משתף מאמו.

מיד עם סיום לימודיו, אמנואל הקים סטודיו המעניק שירותי עיצוב ואדריכלות לבתים פרטים, דירות יוקרה וחללים מסחריים בארץ ובחו"ל. באמתחתו עשרות פרויקטים מוצלחים המציגים כישרון יוצא דופן. הקו העיצובי עמו אמנואל מזוהה הוא סגנון מודרני המאופיין במינימליזם, קווים ישרים וצבעים מונוכרומטיים תוך שימוש בחומרים ובטכנולוגיות חדשניות, ומערכות מתקדמות.

אמנואל מאמו. צילום: שרון גניש

אמנואל מאמו. צילום: שרון גניש

איך הסגנון המודרני מתבטא בחייך האישיים?

"הבניה המינימליסטית מציגה את האמת הפשוטה במלוא הדרה וללא תוספות מיוחדות. מה שנקרא 'רב הנסתר על הגלוי'. הניקיון והמינימליזם מעצימים בדרכם הייחודית כל פרט ופרט. בסגנון המינימליסטי אשתמש בבטון על כל סוגיו, משטחי קוורץ חדשניים, ברזל בוורסיות שונות ודומיו אשר מאפשרים ללקוח חווית מגורים אקסקלוסיבית. גם בחיי האישיים אני אדם מדויק: יודע מה אני רוצה, כמה למה ואיך. הדיוק והפרפקציוניזם הם ערכים עליונים בעיניי שמאפיינים ומלווים אותי לאורך כל הדרך. באמצעות השפה המודרנית בהיותה מדויקת פרקטית וברורה, אני מביא את עצמי לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר".

אמנואל מאמו: "ההבנה שיש היום בארץ לגבי תפקיד האדריכל ובחירתו היא אקוטית". קרדיט להדמיה: אמנואל מאמו

אמנואל מאמו: "ההבנה שיש היום בארץ לגבי תפקיד האדריכל ובחירתו היא אקוטית". קרדיט להדמיה: אמנואל מאמו

איך תחום האדריכלות בארץ נתפס לטעמך כיום?

"תחום האדריכלות בישראל קיבל בשנים האחרונות הכרה והבנה לגבי תפקידו של האדריכל ועד כמה ההחלטה בבחירת אדריכל מתאים היא אקוטית. כמו כן, מכירים בחיוניות של תהליך סיעור המוחות בין האדריכל והלקוחות להבנת אופיים של הלקוחות, הצרכים והמאווים ולפעמים גם הפנטזיות בכדי להגיע לתוצאה אופטימלית. הדבר בא לידי ביטוי בתעוזה ובמעוף של אדריכלים שסוחפים אחריהם את הלקוחות ומוכיחים כי ההתייחסות לפרטים הקטנים והזמן הרב המושקע בתכנון ובסקיצות נותן את התוצאה הטובה ביותר".

מה הוא האתגר המהותי ביותר בתהליך התכנון?

"אחד האתגרים המהותיים בתהליך התכנון הוא לגרום ללקוח להיות גלוי ופתוח. המתכנן צריך לדעת כיצד לסנן השפעות חיצוניות ורעשי רקע במהלך התכנון ולהדריך את הלקוח להיות נאמן לעצמו על ידי ווידוא הצרכים המדויקים שלו".

באילו חומרים אתה מרבה להשתמש בפרויקטים שלך?

אחד הפרויקטים היותר מיוחדים שלי הוא פרויקט שנמצא ממש עכשיו בשלבי סיום. מדובר בבית פרטי בגודל 350 מטר בנוי, כאשר כמעט כל האריחים הפנימיים הם בהזמנה מיוחדת מחנות 'אביב קרמיקה'. כל האריחים בפרויקט הם נדירים במיוחד, בגודל לא סטנדרטי (1.2 *3). כיור שירותי האורחים  לדוגמא, מעוצב בצורת חבית בצביעה ייחודית , חזיתות הבית מצופות באריחים ענקיים ומיוחדים אשר נבחרו על ידי בקפידה. אביב קרמיקה פתחו בפני את האופציה להזמין פריטים נדירים וייחודיים בנוסף לליין המוצרים הרחב המוצג אצלם באולם התצוגה. המבחר ומגוון הפתרונות המוצעים מאפשרים לי להגשים חלומות שלי ושל לקוחות, וליצור פרויקטים מיוחדים ושונים".

לקוחותיך מספרים שאתה לא רק מתכנן ומעצב אלא גם חבר, איך משלבים?

"התהליך מול הלקוח הוא תהליך ארוך בו אנו מציפים את כל הרצונות, הפנטזיות והמאווים של הלקוח. בזכות היכולת שלי להביא לשולחן את האמת העיצובית שלי בצורה נגישה ולא מאיימת, ההקשבה והזמינות עוברים בכל זמן ובכל שלב להתייעצות ברמה המקצועית וגם ברמה האישית לאורך כל הפרויקט ולאחריו. טובת הלקוח/החבר היא זו המנחה אותי ועומדת לנגד עיני. כל המכלול הזה יוצר מצע נהדר לקשרים בינאישיים וחברויות שעומדות במבחן הזמן".

מה האני מאמין שלך?

"לדבוק בדרך שבה אני מאמין בלי וויתורים ובלי קיצורים. גם אם במהלך הדרך נערמים קשיים, לראות לנגד עיני רק את המטרה, לרוץ לכבוש אותה ולצמוח מתוך טוב ומתוך קושי".

מה הפרויקט החלומי שלך?

"בית מלון בוטיק בקונספט ייחודי בשטח מאתגר כגון שטח מדורג (טרסות)".

 

הדמיית פרויקט. קרדיט: אמנואל מאמו

הדמיית פרויקט. קרדיט: אמנואל מאמו

 


"קרמיקה אביב" הינה חברת יבואני קרמיקה הגדולה והוותיקה באזור הדרום. החברה מספקת חומרי קרמיקה לקבלנים גדולים תוך זמן אספקה קצר. החברה מבצעת פרויקטים בניה רוויה, פרויקטים ציבוריים, מפעלים, מתנ"סים ומרכזים לוגיסטיים רבים. החברה הוקמה על ידי שלמה מאירה ופועלת כעסק משפחתי בשלושים השנים האחרונות. לחברה כ-20 עובדים ותיקים ומיומנים הכוללים אנשי שירות, סוכני מכירות, צוות אדריכלים ומעצבי פנים המעניקים ייעוץ מקצועי לכל באי המקום. אולם התצוגה שוכן ברחוב האורגים 37 באשדוד והמרכז הלוגיסטי נמצא בניר גלים. "אנחנו גאים להיות שליחים לכל כך הרבה משפחות, ולעזור להגשים חלומות" (אלדד מאירה, מנכ"ל קרמיקה אביב).


 


כתבה שיווקית 


 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר