ללדת הכי טבעי שיש במרכז הרפואי קפלן: כל החידושים לקראת ניתוח קיסרי

"חדרי הלידה שלנו ידידותיים ומאובזרים בטכנולוגיה הרפואית המתקדמת ביותר בין השאר מכשיר אולטרסאונד בכל חדר. בעזרת צוות מיילדות מנוסות ועבודת צוות טובה ויעילה בשיתוף עם הרופאים והמיילדות ובזכות הגישה הייחודית שלנו, שיעור ניתוח קיסרי אצלנו הוא נמוך מאוד בהשוואה לבתי חולים אחרים בארץ", משתף ד"ר רוני לוי מנהל מחלקת יולדות במרכז הרפואי קפלן זה כ-20 שנה

פורסם בתאריך: 26.7.21 10:33

     

המרכז הרפואי קפלן מזמין אותך ללדת על בטוח וליהנות מצוות רפואי מקצועי, מכשור מתקדם וגישה ליברלית ששמה את רצונותיך במרכז. "אנחנו משתדלים להתאים את עצמנו לדרישותיה של כל יולדת ולאפשר לה לחוות חוויה טובה תוך שמירה על בריאותה ובריאות היילוד. יחד עם זאת, אנחנו ערוכים ויודעים כיצד להקל על התהליך עבור יולדות הנאלצות לעבור ניתוח קיסרי ולהפוך את הניתוח הכי קרוב ללידה טבעית, נעימה ומכילה, ככל הניתן" מציין ד"ר לוי.

אתה יכול לספר על החידושים עבור היולדות בניתוח קיסרי?

"ראשית, אנחנו משתדלים לעשות את מהלך הניתוח כמה שיותר טבעי ודומה לתהליך של לידה רגילה. עד עכשיו היה נהוג אחרי הניתוח להראות ליולדת את התינוק רק לכמה רגעים, להעביר את היולדת להתאוששות, ורק מספר שעות אחרי הניתוח יכלה היולדת לראות שוב את תינוקה. כיום, אנחנו מציעים ניתוח קיסרי ידידותי המאפשר, בעזרת מחיצה  שקופה המפרידה בין האזור של הניתוח לאזור של בן או בת הזוג, למלווים להיכנס לחדר הניתוח ולהיות חלק מהתהליך עצמו. בזמן הניתוח היולדת ובן זוגה יוכלו לראות את התינוק מיד בצאתו וליצור איתו מגע. בנוסף, כמו בלידה רגילה טבעית, בהתאם לרצון היולדת, את חבל הטבור אנחנו לא מנתקים מיד אחרי הניתוח, אלא משהים את הניתוק למספר דקות שהן קריטיות וחשובות להתפתחות התינוק. אחרי שהיולדת רואה את התינוק אנחנו סוגרים את הווילון, ומניחים את התינוק על היולדת עד סוף הניתוח, דבר זה תורם לקשר עם התינוק ומשפר את הסיכוי להנקה טובה ויעילה. יולדות שמעוניינות יכולות גם אחרי ניתוח קיסרי לבקש מסלול "אפס הפרדה"- המאפשר לתינוק להיות יחד עם היולדת במהלך הניתוח, בהתאוששות, ובמחלקה. אנחנו משתדלים להפוך את תהליך הניתוח לכמה שיותר טבעי ולא לגרום לניתוק בין התינוק והאם, ולהעניק גם למלווה את האפשרות לקחת חלק בלידה ולהיות שם עבור היולדת והתינוק ברגעיו הראשוניים והקריטיים".

האם יש הכנה מיוחדת לפני הניתוח?

"בוודאי, במידה ומדובר בניתוח שידוע מראש, ניתוח אלקטיבי, אנחנו מזמינים את היולדת לערב הכנה יחד עם המלווה. בערב ההכנה הם נפגשים עם רופא נשים, רופא ילדים, נציג מטעם ההרדמה, ומקבלים את המידע אודות התהליך ומענה על כל השאלות. בנוסף, המפגש מלווה על ידי פסיכולוגית שמלווה את הזוגות בכל החששות הקיימים בניתוח מסוג זה. יש ברשותנו מגוון גדול של כלים לעזור ליולדת לעבור את הניתוח באופן הטבעי ביותר ולהפיג לה כל חשש".

ללדת הכי טבעי שיש במרכז הרפואי קפלן (צילום: גלעד שעבני שופן)

ללדת הכי טבעי שיש במרכז הרפואי קפלן (צילום: גלעד שעבני שופן)

ומה לגבי משככי כאבים אחרי או במהלך הניתוח?

"בזמן הניתוח אנחנו עושים הרדמה ספינלית, הדומה מאוד לאפידורל והיולדת לא מרגישה שום כאב במהלך הניתוח והיא ערה ומודעת לכל התהליך. אחרי הניתוח אנחנו מאפשרים ליולדת לקבל טיפול חדש בשם טאפס (Taps) טיפול באילחוש מקומי שמונע כאבים באזור הבטן במשך 12 שעות ראשונות אחרי הניתוח, שהן לרוב השעות הקשות ביותר. כמו כן, היום נהוג לתפור את העור בתפרים נמסים ולא בסיכות וזה יוצר ריפוי טוב של הצלקת. בנוסף, במהלך הניתוח יש מוסיקה בחדר, אנחנו הופכים את חדר הניתוח לסביבה נעימה עבור היולדת והמלווה שכמעט ולא מרגישים שנכנסו לחדר ניתוח ומאפשרים תחושה של לידה טבעית וחווייתית".

ומה לגבי לידות רגילות והאפשרות למשככי כאבים במהלך הלידה?

"בראש ובראשונה, אנו נענים לרצון היולדת, ויש לבחירתה, במידה והיא מעוניינת, מספר אפשרויות. בלידות רגילות יש את האפשרות לאפידורל, והוא המאלחש הכי טוב שקיים, יחד עם זאת יש כמה חסרונות בשימוש באפידורל, ביניהם הארכת תהליך הלידה והעלאת שיעור הלידות המכשירניות. לכן, אנחנו משתדלים להפחית את הסיבוך הקיים ולהפחית את השימוש באפידורל ולשם כך יש לנו כמה טכניקות. למשל, כל חדרי הלידה מצוידים במכשיר אולטרה צ'ק – מכשיר אולטרסאונד שתפקידו להדריך את היולדת איך ללחוץ, המכשיר מחובר למסך ובכל לחיצה היולדת יכולה לראות כיצד ראש התינוק זז בתעלת הלידה ובכך לדעת כיצד עליה ללחוץ. בנוסף, יש אפשרות להשתמש בגז צחוק, הוא אומנם לא מאלחש כאב אבל מפיג במידה מסוימת את הכאב ונותן תחושת אופוריה המקלה על ההתמודדות עם הכאב. אנחנו כל הזמן חושבים צעד אחד קדימה הן עבור לידות רגילות והן עבור ניתוח קיסרי, המטרה שלנו בראש ובראשונה היא בריאות היולדת והתינוק. יחד עם זאת אנחנו יודעים כי מדובר בחוויה של פעם בחיים ורוצים לאפשר ליולדות לצאת בידיים מלאות ועם טעם טוב להמשיך להגדיל התא המשפחתי".

לסיורי הכרות בחדרי הלידה – לפרטים ותיאום ניתן לפנות למועדון היולדות של קפלן – מאמיk בטלפון 6977*

לאתר: אגף יולדות | מרכז רפואי קפלן (clalit.co.il)


תוכן שיווקי


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר