מרכז סבן למיילדות. צילום: דוברות סורוקה
מרכז סבן למיילדות. צילום: דוברות סורוקה

בוחרות ללדת בסורוקה

סורוקה - מרכז רפואי אוניברסיטאי, מחזיק בשיא ישראלי: מרכז סבן למיילדות שלו כולל 25 חדרי לידה, שבהם יולדות למעלה מ-17,000 נשים. והתנאים: סטנדרט חדשני ברמה העולמית הגבוהה ביותר, עם צוות בכיר 24/7 המפקח על חוויית לידה מותאמת אישית ליולדת

פורסם בתאריך: 30.3.21 13:02

     

כבית החולים היחידי של אזור הדרום – המשרת את כל תושבי הנגב והסביבה – המרכז הרפואי סורוקה בבאר-שבע מהווה מוקד רפואי יוצא דופן: משום הצורך לטפל באוכלוסייה מגוונת וגדולה מאוד בהיקפה, הצוותים הרפואיים שבו זוכים להתנסות כמעט בכל מקרה רפואי שעולה על הדעת ולפיכך גם ערוכים לתת מענה לכל תסריט אפשרי. הדבר נכון במיוחד למרכז סבן למיילדות, המתאפיין מעל לכל בניסיון העצום של הצוות הרפואי והמיילדותי בו. עם כ-17,000 לידות בשנה, המשמעות היא ניסיון מקצועי מצטבר יקר מפז של הרופאים, המיילדות והאחיות. או כפי שמגדיר זאת ד"ר דורון דוקלר, מנהל חדר הלידה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: "הצוות הזה ראה הכל, וממילא נמצא בתוך מרכז רפואי גדול מאוד שגם בתוכו הדיסציפלינה הרפואית משיגה את כל מה שקורה בעולם המערבי ומאפשרת כיסוי מקיף ברמה המקצועית. המשמעות של ניסיון עשיר זה היא היכולת להסיק מסקנות ולדעת לטפל בכל אירוע שהוא. ביתרון היחסי העצום הזה מתגאה המרכז המיילדותי שלנו".

היתרון העצום שבניסיון הוא רק אחת הסיבות לכך שיולדות מעדיפות להגיע למרכז סבן בסורוקה גם ממקומות מרוחקים. הסיבה המרכזית השנייה היא העובדה שלפני שנים אחדות שינה המרכז את פניו בכל הנוגע לתנאי האשפוז של היולדת ל-25 חדרי לידה אישיים וממוגנים – המספר הגבוה ביותר של חדרי לידה במרכז רפואי בישראל – בדרגת המלונאות מהגבוהות בארץ.

חדרי הלידה מאובזרים בציוד החדיש ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר. בכל חדר לידה מקלחת צמודה, ושירותים טלוויזיה וכורסאות נוחות למלווים. דלת אחורית לחדרים המאפשרת פרטיות וכניסה באופן היקפי לפי רצון המשפחה. בזמן הלידה מתאפשרת כניסתם של שני מלווים, בצמידות לחדר הלידה פועלים שני חדרי ניתוח למקרה הצורך של התערבות דחופה.

ממקסמים את חוויית הלידה

לדברי ד"ר דוקלר, היות שההרדמה האפידורלית משמשת כיום אבן דרך ברורה בעולם המיילדות, בחדרי הלידה של סורוקה יש רופאים מרדימים קבועים וייעודיים, מה שמשפר מאוד את זמינות ונגישות המרדים/מרדימה ליולדת.

מוניק אטיאס, מנהלת הסיעוד במיון יולדות ובחדר הלידה, מוסיפה: "היות שחוויית הלידה היא שלב מכונן בחייה של כל משפחה, ודאי של היולדת, הרי שבסורוקה היולדת הינה שותפה מלאה לדרך בה היא רוצה ללדת, כשהצוות מגלה גמישות מרבית תוך תיאום ציפיות שלה מול המיילדת, בהסתמך על מצבה הרפואי של היולדת והעובר.

יולדת הבוחרת ללדת לידה טבעית יכולה לעשות זאת תוך שהיא מתניידת בחדר כרצונה ויולדת בתנוחת לידה המתאימה לה. כמוכן ניתן להשתמש בכדור פיזיו בהדרכת המיילדת, עם או ללא עיסויים ו/או מקלחת צמודה. הלידה הטבעית נעשית בתנאים הולמים, בשילוב מוסיקה רוגעת ותאורה מתאימה.

כחלק מחוויית הלידה, בחדרי הלידה שלנו נהוגה מדיניות של ניתוק מושהה של חבל הטבור, מגע עור לעור, ועידוד הנקה ראשונית.

"היות שהדבר החשוב שעומד לנגד עינינו הוא היותה של היולדת במצב רגיש וחשוף, הרי שהצוותים מגלים גמישות ורגישות כלפי היולדת, ונותנים מענה לצרכיה הרגשיים והפיזיים. מבחינת המיילדות, זו זכות גדולה לקחת חלק בחיי הזוג והיולדת ולהשפיע. המיילדות שלנו עוברות הכשרות ומשתתפות בימי עיון על בסיס קבוע במגוון תחומי הרפואה השייכים לעיסוקן ובהקשר לנושא הרגשי והבין אישי עם היולדות. כל זאת כדי שכאשר, מגיע הרגע הגדול, הן תוכלנה להעניק ליולדת חוויית לידה בטוחה ועוטפת. יודגש, מבחינתי, שכשיולדת מספרת שהיה לה חיבור טוב למיילדת וילדה כפי שחלמה – זו ממש גאוות יחידה".

אפס הפרדה במרכז סבן למיילדות בסורוקה

במרכז סבן למיילדות היולדת עטופה בצוות מקצועי הקשוב לצרכיה ופועל על מנת לחזק את הקשר של האם לתינוק עם דגש בטיפול המיטבי עבורכם.

צוות חדר הלידה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: ביטחון נפשי וגופני ליולדת. צילום: דוברות סורוקה

צוות חדר הלידה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: ביטחון נפשי וגופני ליולדת. צילום: דוברות סורוקה

במרכז סבן למיילדות נהוגה שיטת הביות המלא, קיימת אפשרות לשהייה חלקית של התינוק בלילה וכעת גם שיטת "אפס הפרדה" כך שכל יולדות יכולה לבחור את השיטה המתאימה לה ביותר בהתחשבות במצב הרפואי שלה ושל התינוק.

"אפס הפרדה" מתחיל עוד בחדר הלידה עם מגע של עור לעור והנקה ראשונית בתמיכה של צוות מיילדות מקצועי.

בהתאם לכך, הוסבה לאחרונה במרכז סבן למיילדות בסורוקה מחלקת יולדות כמחלקת "אפס הפרדה" ששמה דגש על קשר הדוק ככל האפשר בין היולדת והיילוד מרגע הלידה, ומתן אפשרות להורים להיות שותפים מלאים בכלל הבדיקות והטיפולים הנדרשים לתינוק.

במחלקת אפס הפרדה החדשה שלנו התינוק והיולדת שוהים ביחד מרגע הלידה ועד לשחרור מבית החולים, כך שטיפול וההשגחה באם ובתינוק נעשים כשהם יחד.

הורים שבוחרים ב"אפס הפרדה" שותפים מלאים בטיפול בתינוק כאשר אחות במחלקה מלווה, מדריכה ומסייעת בתהליך. כל הטיפולים והחיסונים שההורים בוחרים לבצע נעשים בנוכחותם.


  • ניסיון קליני של המיילדות והצוות הרפואי הטוב בארץ
  • חדרי לידה אישיים וממוגנים בתנאי מלונאות גבוהים
  • רופא בכיר במחלקה 24/7
  • מרדימים ייעודיים לחדר לידה 24/7
  • 2 חדרי ניתוח צמודים לחדר הלידה
  • יחס אישי ומסירות ליולדת, תוך מענה שלם לצרכיה הפיזיים והרגשיים
  • מוצעות מנות כשרות בכשרות בד"ץ למהדרין
  • "מוקד שבת" לשירות מלווים במקרה הצורך
  • לשירותכן, חדרי שבת הכוללים פלטת חימום, מיחם ומקרר

תוכן מקודם


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר