אמנואל מאמו: עיצוב מודרני ומינימליזם הם כל היופי. צילום: אלעד גונן
אמנואל מאמו: עיצוב מודרני ומינימליזם הם כל היופי. צילום: אלעד גונן

אמנואל מאמו: עיצוב מודרני ומינימליזם הם כל היופי

"אדריכלות היא האומנות האולטימטיבית, שבאמצעותה אפשר לתת דרור ליצירתיות ולשלב סגנונות, דיסציפלינות, חומרים וצבעים" כך מתאר אמנואל את ההוויה המקצועית שלו. על האיש והאסתטיקה, שעוסק במה בהוא הכי אוהב- בכתבה הבאה

פורסם בתאריך: 4.11.20 19:05

     

כשפגשתי באמנואל מאמו לראשונה ושאלתי מדוע בחר במקצוע הזה, הוא חייך. נראה שהוא בין המאושרים שמשחר ילדותו ידע בדיוק מה ירצה לעשות שיגדל. "גם כנער צעיר אהבתי לעצב ולשנות את החדרים בביתי וגם את אלה של חבריי. אני חובב אומנות ואסתטיקה ומעריך מאוד יופי וניקיון עיצובי"

המוד- מודרני

ואם כבר הזכרנו סגנונות– אמנואל, בעלים של משרד לאדריכלות ועיצוב פנים, מתכנן ומעצב בעיקר בתים פרטיים ודירות יוקרה בסגנון מודרני בלבד. לדבריו, אדריכל חייב להתמקצע בסגנון אחד ולהיות הכי טוב שהוא יכול ועיצוב מודרני זה ה"פורטה" שלו עצמו.

"אני פחות מתחבר לסגנונות אחרים. אני אוהב את הקווים הנקיים, המשחק של סימטרי וא-סימטרי ואני משלב בעבודה שלי עקרונות מתוך הזרם הדה קונסטרוקטיבי שמאפשר לי לעצב דברים שלכאורה נראים לא הגיוניים במרחב", מסביר אמנואל. "יש משהו במינימליזם שהוא יותר מדויק בעיניי, והיום ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר אפשר להגיע לעיצובים הרמוניים שמשלבים חדשנות ופונקציונאליות".

יופי ונקיון עיצובי. צילום: אלעד גונן

יופי ונקיון עיצובי. צילום: אלעד גונן

פונקציונאליות זה שם המשחק

בוודאי כשזה נוגע לפינות בבית שהן בשימוש יום-יומי. מבחינתו, מה שלא פרקטי הוא לא יפה. על אחת כמה וכמה אם העיצוב מכביד עליך. כך למשל המטבח, שברוב הבתים הוא לב ליבו של הבית, אם הוא לא פונקציונאלי הוא יאבד מערכו, ולא משנה כמה עזרה תהיה בבית.

אמנואל מספר שהדגש בפגישות הראשונות עם הלקוחות הוא להכיר אותם, להבין מה התשוקות שלהם, מה הם רוצים ומה החלום שלהם. אולם, מה שיוביל וינחה אותו בתכנון ועיצוב הבית יהיה התקציב העומד לרשותם. מבחינתו הוא יעשה כל שניתן להתאים את החלום לתקציב.

"תיאום ציפיות הוא אבן דרך חשובה מאוד בכל התהליך והתקציב הוא הפרמטר המרכזי בו", ממשיך אמנואל. "חשוב שהלקוח יבין ויידע מה המגבלות התקציביות שלו ולא ילך שבי אחרי חלום ילדות או שאיפה לא ריאלית. יצירתיות בתכנון ועיצוב בית באה לידי מבחן אמיתי ביכולת של האדריכל לתכנן את המקסימום שאפשר במסגרת המגבלות ולא להכניס את הלקוח שלו להתחייבויות שלא יוכל לעמוד בהן, ועל זה אני מקפיד מאוד".

אמנואל מאמו. צילום: אלעד גונן

אמנואל מאמו. צילום: אלעד גונן

מתכנון עד מפתח

אמנואל עובד בגישה של "מהתכנון ועד המפתח", כך שלמעשה הוא צועד עם הלקוחות שלו לאורך כל המסע שלהם עד הכניסה שלהם לביתם. יש לקוחות שמגיעים אליו כשהם די מגובשים עם הרצונות שלהם, כמו: כמה מפלסים יהיו בבית, היכן למקם את יחידת ההורים (סמוך לחדרי הילדים או רחוק מהם), הם רוצים מרתף שיהיה יחידה נפרדת או בריכה בחצר.

לעומתם יש לקוחות שזקוקים להנחיה כדי לקבל את ההחלטות שיקבעו כיצד יראה ביתם. "לאחר שמתגבש הקונספט העיצובי אני עובר לתכנון של הבית– פנימי וחיצוני. יש חשיבות גדולה בעיניי שתהיה זרימה טבעית בין פנים הבית, לחזיתות המבנה ולעיצוב של החצר.

"אנחנו בונים יחד שפה עיצובית שמשתקפת מכל פינה ויוצרת הרמוניה וזרימה נעימה, שבסופו של דבר משפיעים על האווירה", הוא ממשיך. "אני עושה שימוש בתוכנות תלת מימד כדי שהלקוח יקבל מושג יותר ברור מה צפוי להיות כדי שלא יצטרך לדמיין על סמך תרשימים ושרטוטים שרובם לא יודעים לקרוא. כשהלקוח מעורב ומודע לתוצאה הסופית הצפויה, הוא יכול לקבל החלטות מושכלות יותר, לי קל יותר להסביר ולהדגים בפניו את הרעיונות העיצוביים והתקדם בפרויקט עם מינימום הפתעות ומקסימום שביעות רצון".

עיצוב מודרני של האדריכל מאמו. צילום: אלעד גונן

עיצוב מודרני של האדריכל מאמו. צילום: אלעד גונן

מרגע שאושרו התוכניות מתחילים תהליכי היצירה והבנייה, כאשר אמנואל, המעיד על עצמו כ"קונטרול פריק" מעורב בכל שלב ושלב. הוא יכין את תוכניות העבודה לכל בעלי המקצוע וגם יעקוב מקרוב אחר הביצוע. " אני מקפיד על כל פרט בתהליך התכנון והבנייה וכמובן, בהמשך, כשמגיע שלב הסטיילינג מגיעות לידי ביטוי גם היכולות והאהבה שלי לעיצוב פנים.

אני מלווה את הלקוחות שלי בבחירות שלהם, החל מסוג הריצוף, גודל האריחים, כלים סניטריים, ועד ריהוט ואביזרים משלימים. כך למשל, אחת התחנות הקבועות שלנו יחד היא ב"קרמיקה אביב" באשדוד, שם אני מוצא מבחר עצום ומגוון של פריטים שנמצאים בהלימה לסגנון העיצוב שלי, חידושים ומוצרים איכותיים במנעד רחב של מחירים ולא פחות חשוב מזה שירות אדיב ומקצועי".

"קרמיקה אביב" היא חברת יבוא הקרמיקה הגדולה והוותיקה באזור הדרום. החברה הוקמה לפני כ-35 שנים על ידי משפחת מאירה, שבחזונה ראתה כיצד היא מנחילה סטנדרטים חדשים בתחום עיצוב הפנים בישראל. והחזון התגשם ועוד איך. כיום החברה, המנוהלת על ידי אלדד ואחיו מתן, שמנהל את המרכז הלוגיסטי הממוקם ב"ניר גלים", מונה כ-20 עובדים מיומנים וותיקים, בהם: סוכני מכירות, אנשי שירות, צוות מעצבי פנים ואדריכלים שיחד ולחוד מעניקים לכל באי החנות חווית קניה מושלמת.

 

אמנואל מאמו

כתובת: הדרים 6, אשקלון

טלפון: 050-6995880

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

 

קרמיקה אביב

כתובת: רח' האורגים 37, אשדוד

טלפון: 1-700-551-771

מעבר לאתר

מעבר לפייסבוק

 


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר