נויה ואחותה טל. צילום: אלבום פרטי
נויה ואחותה טל. צילום: אלבום פרטי

"בהתחלה התביישתי בזה": מיצג על אוטיזם בתערוכת גמר באמית באר טוביה

תלמידת אמית באר טוביה הציגה עבודת גמר במגמת אמנות בה הציגה נושא אישי במיוחד - יחסיה עם אחותה על הרצף האוטיסטי. העבודה ריגשה את הצופים ואת הצוות החינוכי בביה"ס

פורסם בתאריך: 20.5.24 09:27

     

מיצג אמנות של תלמידת אמית באר טוביה משך את תשומת לב הקהל בתערוכת פרויקט הגמר של בוגרי מגמת אמנות. המיצג עסק באוטיזם ותיאר את יחסיה של תלמידת יב' נויה מזרחי, בוגרת המגמה, עם אחותה טל בת ה-23 הנמצאת על הרצף.

 

בתערוכה הוצגו מגוון יצירות בנושאים אישיים שונים. המיצג של נויה כלל הצגת פריטים המספרים את הקשר בינה לבין אחותה. היו שם תמונות ילדות, יצירות של האחות טל, ומחברת ציורים של טל הממחישה את הפער התפקודי בין היכולות שלה לבין גילה הכרונולוגי.

"זה נושא חשוב מאוד שהיה תמיד עמוק אצלי בפנים, אבל אף פעם לא באמת שיתפתי", סיפרה נויה. "ששמעתי על פרויקט הגמר, אמרתי לעצמי אם כבר יש פרויקט אני אקפוץ למים הכי עמוקים שיש. מה כבר יכול לקרות? ואז התחלתי לעבוד על זה. בדקתי עם המשפחה על ההיסטוריה של טל, והצגתי את זה בתערוכה. ישנם המון אלמנטים מרגשים בתערוכה שמסביר מי זו טל ואיזה קשר משפחתי חזק ותומך יש ביננו".

נויה ואחותה טל. צילום: אלבום פרטי

נויה ואחותה טל. צילום: אלבום פרטי

"המטרה של המיצג היא להביא את המציאות כמו שהיא בכל הקשור לאוטיזם ולא ליפות אותה, מעבר לזה, להעלות הנושא למודעות של בני המשפחה ולומר להם אל תתביישו בבן משפחה עם אוטיזם. הייתי שם, וכעת אני רוצה שאנשים לא יהיו במקום שלי".

מיצג האמנות של נויה באמית באר טוביה

מיצג האמנות של נויה באמית באר טוביה

המורה לאמנות של נויה, אורנה שי שהרבני, בירכה על עבודתה של נויה ועל היצירתיות שהפגינה. "המיצג מראה תהליך עמוק של עבודת חקר מרשימה והצגה יוצאת דופן של נושא אישי", אמרה. "כל התלמידים, כמו נויה, בחרו נושא שבוער בהם ואותו חקרו והביעו באופן אמנותי. האמנות כאן משמשת לריפוי, והיא תמיד כלי לריפוי- ממליצה לכולם להשתמש בכלי הזה. אני גאה בכל תלמידי המגמה על יצירתיות אין סופית ויכולת להציג עבודות ברמה כה גבוהה דווקא בתקופה מורכבת זו".

נויה מזרחי. צילום: אלבום פרטי

נויה מזרחי. צילום: אלבום פרטי


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר