אודי דניאלי, מתמודד לראשות מועצת באר טוביה. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
אודי דניאלי, מתמודד לראשות מועצת באר טוביה. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

אנשי ביטחון לשעבר קוראים לתמוך באודי דניאלי: "בתקופה מאתגרת שכזו, אודי ידע לפעול בקור רוח למען תושבי המועצה"

עדי כרמי וארז שטרית, שניהם בכירים לשעבר בשירות הביטחון הכללי מסבירים מדוע התקופה הקרובה תהיה מאתגרת יותר מבחינה ביטחונית אפילו מהתקופה שעברנו מאז השביעי באוקטובר ולמה לאור זאת, חשוב שאדם עם רקע ביטחוני כמו של אודי דניאלי יעמוד בראשות מועצת באר טוביה. "אני יודע בוודאות שלאודי דניאלי יש את חוט השדרה הנחוץ להוביל ולהנהיג את המועצה לקראת הבאות", אומר שטרית

פורסם בתאריך: 25.2.24 18:54

     

לקראת הבחירות המקומיות שאמורות להתקיים ביום שלישי גם במועצה האזורית באר טוביה, מתייצבים שני אנשי ביטחון בכירים לשעבר, עדי כרמי וארז שטרית, הם מספרים על האיומים שיכולים לפוגע במדינה וגם במועצה ומדוע חשוב שדווקא אדם עם רקע ביטחוני כמו של המועמד אודי דניאלי יעמוד בתקופה הזאת בראש המערכת.

ארז שטרית, הוא בכיר לשעבר בשב"כ, שכיהן גם בלא מעט תפקידים ביטחוניים כמו מ"פ במגלן, מנהל האבטחה בשגרירות ישראל בטורקיה ואוסטריה, הוא הקים את האגף לביטחון בעיריית אשקלון והקים את כח "בני המקום" באשקלון.

עדי כרמי. צילומסך

עדי כרמי. צילומסך

עדי כרמי שמוכר לרבים מהופעתיו הטלוויזיניות כפרשן לענייני ביטחון, הוא בכיר לשעבר בשב"כ בתחום המגזר הערבי, היה קצין ומפקד בגולני וכן כיהן כמנכ"ל של קבוצת אבטחה. כיום הוא יזם ופעיל חברתי.

 

אז בעניין המצב הביטחוני, אומר שטרית כי למרות התחושה שהמלחמה בעזה מיצתה את עצמה, זה לא המצב והיא תימשך עוד לא מעט זמן כדי שנעמוד ביעדים שלה. ומה לגבי הצפון? "חיזבאללה יצר מצב בו תושבי צפון ישראל נטשו את הצפון והפכו לפליטים בארצם. הם לא ישובו עד להתרחקות חיזבאללה הרחק מהגבול. את זה נשיג רק בעימות צבאי עצים – מלחמה", מסביר שטרית, "די בעימות כולל מול חיזבאללה על מנת ליצר פגיעה מאד מאד משמעותית בעורף הישראלי. מדינת ישראל תאלץ להגן על הנכסים החיוניים – סמלי שלטון, שדות תעופה, בסיסי צה"ל, תחנות כח וכו'. מרכזי ישובים יהיו חשופים מתמיד. הצפי בעימות כולל יהיה לפגיעה משמעותית ביכולת לספק שירותים לאזרחים במדינת ישראל. נכון שהצד השני יחרב לחלוטין וננצח, אבל ניכנס לתהליך שיקום ובינוי קשה וארוך בסיום המלחמה. פה תפקיד הרשות המקומית יהיה קריטי ממש בניהול המערכה האזרחית בתחום שיפוטה. אספקת מים מזון חשמל ותרופות, שמירת צירי תנועה פתוחים, חילוץ נפגעים, רפואה וחינוך. מה שברור לנו מאליו היום, עלול להיות קשה מאד לביצוע מחר. הביטו כמה עשרות שנים לאחור על מלחמת העולם השניה. ערי בירה שלמות חרבו ותושביהן שרדו ובנו מחדש כמו לונדון, פאריס, ברלין ועוד".

ארז שטרית. צילום: סיון מטודי

ארז שטרית. צילום: סיון מטודי

מה ההשפעה של ראש רשות מקומית בזמן מלחמה כזאת? ומדוע יש חשיבות לסיון בטחוני של ראש הרשות במצב זה?
"לאור המשמעויות שפרטתי בהרחבה בתשובה הקודמת, לאור ההרס הרב שצפוי בעורף, והיות העורף החזית ממש. תפקיד ראש עיר וראש מועצה, ראש רשות מקומית, מחייב אדם עתיר ניסיון וידע בניהול מערכות מוניציפליות יחד עם ניסיון בעולם הביטחון והחירום. זו שעתם של אנשים מוכשרים שהתמודדו עם מצבי לחץ וניהול תחת אש ממש לפקד ולנהל. הניהול דומה יותר לפיקוד בחדר מצב מניהול רגיל בימי שלום. האזרח בקצה, בביתו, יבקש מראש הרשות להצליח במקומות שהמדינה עצמה נכשלת או לא פנויה לטפל. כל רשות לעצמה, יכולה לייצר הבדל בין חיים קשים לחיים נוחים יותר לאזרח . פה חייבים להבין שלפנינו שנים קשות של מלחמה ארוכה ומתישה, שבסופה ננצח ללא ספק, אבל גם נידרש לחוסן לטובת בניה מחדש ושיקום. ללא ספק, מדינת ישראל תהיה טובה ובטוחה יותר כשהכל יסתיים".

בזמן שירותו בשב"כ. אודי דניאלי

אודי דניאלי עם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין

האם לאודי יש את הניסיון הנדרש לזה?
ארז שטרית: "אני מכיר את אודי דניאלי כבר מעל ל-30 שנים. הייתי יחד עם אודי במצבים שאדם רגיל מן השורה לא יבין. תראו, ביום יום השמש זורחת, והאנשים חיים את חייהם במינימום הפרעה. ודווקא בימים כאלה, השב"כ נלחם מלחמת חורמה יום יום ולילה לילה באיתור, מעצר וניטרול של כל מבקשי הרעה, המחבלים. 'מגן ולא יראה' כתוב על סמל האירגון. וזה אכן המצב. חיינו יחד סביב לשעון, ולעולם לא נוכל לספר אפילו מקצת האירועים בהם לחמנו יחד ואיבדנו חברים יקרים. ככה זה כשאתה ביחידה יוזמת ולוחמת. לא ממתינים שיקרה ויבואו אליך. אנחנו באים אליהם. ולכן אני יודע בוודאות שלאודי דניאלי יש את חוט השדרה הנחוץ להוביל ולהנהיג את המועצה לקראת הבאות".

עדי כרמי: "את אודי דניאלי הכרתי לפני כ-30 שנה במסגרת פעילות מבצעית בשרות הביטחון הכללי, במהלך השנים למדתי להכיר אדם נעים הליכות, חושב, מכבד, איש מקצוע מעולה שפועל ברמה המבצעית והמערכתית על מנת לשלב ולכבוש את היעדים ולהשיג את המטרות הנדרשות. אין לי ספק שבתקופה מאתגרת שכזו, בעת מלחמה והתמודדות עם אתגרים לא פשוטים, אודי ידע לפעול בקור רוח ובשום שכל למען התושבים בראש וראשונה, וכן להעצמת המועצה שבראשה יעמוד".

אודי דניאלי. צילום: אודי דניאלי

אודי דניאלי

מה הייתם אומרים לתושבי באר טוביה שיוצאים להצביע בעוד מספר ימים?
ארז שטרית: "תשכחו מכל הסיסמאות. עזבו את הפוליטיקה הזולה. תבינו לקראת מה אנחנו הולכים. אודי דניאלי לא מבקש את האמון שלכם, להיות ראש מועצה לשם מעמד, מנעמי שלטון וכח. אודי תושב כמוכם שמביט בעיניים כואבות על המציאות במועצה ובמדינה. מבין היטב לאן מתקדמים. מבין מה גודל האחריות שמבקש מכם להטיל על כתפיו ומתנדב ממש למשימה. למעטים מאד יש את היכולת, הרצון ואפילו האומץ לבקש כזו אחריות בימים מטורפים כאלה. אודי דניאלי נמנה על קבוצת האיכות הנדירה הזו. אני אומר לתושבי המועצה, תתעוררו ואל תפספסו את ההזדמנות לבחור באיש הנכון בזמן הנכון. אל תשחקו ותהמרו על מועמדים לא מתאימים. תבחרו רק באודי".

עדי כרמי: "אודי אדם ערכי, של אמת, שעמד בלחצים וידע לתפקד הייטב ולהוביל מבצעים בארץ ובחו"ל, אדם שניתן לסמוך עליו שיפעל בשיקול דעת, ידאג לתושבים ולאנשי הביצוע במועצה, כל זאת תוך דבקות במשימות הארגון והובלה לעמידה ביעדים בהצלחה".

בניין מועצת באר טוביה

בניין מועצת באר טוביה


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר