אודי דניאלי. צילום: עדן טווסי
אודי דניאלי. צילום: עדן טווסי

סקר דרמטי של "מאגר מוחות" במועצת באר טוביה: אודי דניאלי מזנק ומנצח בסיבוב השני

מכון הסקרים הידוע בניהולו של פרופ' יצחק כץ ביצע לפני מספר ימים סקר בקרב תושבי המועצה והנתונים שלו מגלים על קרב צמוד בצמרת וסיבוב שני. ומה חושבים התושבים על תפקוד ראש המועצה והמועצה בחרבות ברזל? כל הפרטים בכתבה

פורסם בתאריך: 15.2.24 14:13

     

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות ממש ובעוד פחות משבועיים הן יתקיימו בתאריך 27 בפברואר.

מערכת הבחירות במועצה האזורית באר טוביה מרובת המועמדים, התעוררה בחזרה מאז השביעי באוקטובר והקמפיינים עובדים במלוא המרץ.

סקר מיוחד שביצע מכון הסקרים "מאגר מוחות" בניהולו של פרופ' יצחק כץ, בחודש פברואר, לאחר המלחמה, עבור המטה של המועמד לראשות המועצה, אודי דניאלי, מגלה נתונים מעניינים על הבחירות במועצה.

הסקר בוצע בקרב 500 נשאלים המהווים מדגם של כלל תושבי המועצה מעל גיל 17, כאשר טעות הדגימה היא 4.4%.

על פי הסקר, נראה כי המאבק בפסגה הוא בין דניאלי לדרור שור, כאשר בסיבוב השני דניאלי מנצח את שור בפער גדול.

בשאלה "אם הבחירות לראשות המועצה בבאר טוביה היו נערכות היום, למי היית/ה מצביע?", אלה התוצאות:

סקר "מאגר מוחות" פברואר 2024

סקר "מאגר מוחות" פברואר 2024

כאשר בודקים בסקר את בעלי הדעה בלבד, אלה התוצאות שמתקבלות:

סקר "מאגר מוחות" פברואר 2024

סקר "מאגר מוחות" פברואר 2024

הסקר גם בחן סיבוב שני בין אודי דניאלי לדרור שור ושם התוצאה היא נצחון של דניאלי עם 59% מול 41% לשור. גם בסיבוב שני בין דניאלי לקובי אביבי מתקבל ניצחון מוחץ של דניאלי עם 81% מול 19% בלבד לאביבי.

אחד הדברים הבולטים בסקר הוא 40% שאמרו שלא יצביעו לאיש מהמועמדים, פרופ' כץ אומר כי הנתון הזה מעט גבוה מהממוצע, אך חשוב לזכור שבדרך כלל אנשים כאלה גם לרוב לא מגיעים להצביע. "יש סיבה נוספת שהיא גם ריבוי המועמדים וגם מכיוון שהמועמד המכהן, איך נאמר בעדינות, מאוד חלש. בדרך כל לראש רשות מכהן יש יתרון, אבל פה הוא מאוד חלש".

בניין מועצת באר טוביה

בניין מועצת באר טוביה

כץ מתבסס על כך הנתונים שעלו מהסקר ולפיהם רק כרבע מהתושבים (23%) מעריכים כי ההיערכות לחירום והתפקוד של ראש המועצה והמועצה במלחמת "חרבות ברזל" נוהלו בצורה טוב. מרבית התושבים אינם חושבים כך.

נתון נוסף מגלה כי רוב התושבים (67% מבעלי הדעה) מעדיפים ראש מועצה חדש על פני מישהו שכיהן בעבר.

הצטרפו לוואטסאפ - עדכוני חדשות באר טוביה

כשפרופ' כץ בוחן את התמיכה בדניאלי הוא אומר כי "אודי דניאלי, צמח והתמיכה בו גדלה מאוד והוא כרגע, אם לוקחים רק את הנתון של הבטוחים שיבואו להצביע, שזה גם המנבא הכי טוב של תוצאות האמת, אתה רואה כאן שהוא מוביל על כולם. כשמדברים על סנטימנט, מעבר להצבעה, אתה רואה שהוא מנצח חד משמעית. אין ספק בכלל. יש לו יותר מבן כהן ודרור שור".

אתה חושב שהמלחמה השפיעה על התמיכה בו בגלל שהוא נתפס כדמות ביטחונית?
"זה מחזק אנשים עם רקע ביטחוני ואנשים שמדברים ביטחון, בטח נגיד מול מועמד שהוא איש חינוך מעולה או איש פיתוח מעולה. אז הסנטימנט הביטחוני, גם אם זה לא מישהו שמנהל מלחמה ממש".

בזמן שירותו בשב"כ. אודי דניאלי

בזמן שירותו בשב"כ. אודי דניאלי

אודי דניאלי התייחס לסקר ואמר: "אני כלל לא מופתע מממצאי הסקר. אחרי פגישות עם מאות תושבים בחוגי בית ומפגשים אישיים, הצוות שלי ואני חשים שהערכת הציבור אליי הרבה יותר גבוהה ממה שניסו לציין ב'סקרים' שפרסמו המועמדים האחרים ותומכיהם. מסתבר שהציבור יודע להעריך אמינות ויושרה. הציבור מבין שהבחירות הנוכחיות הן קריטיות ויש לבחור את המועמד שאפשר לסמוך עליו. הציבור מאמין שרק אני כראש מועצה אוכל להתמודד עם האתגרים הביטחוניים והאחרים שיעמדו בפני המועצה בחמש השנים הבאות".

עוד הוסיף דניאלי: "הוכח שהציבור בבאר טוביה חכם יותר ואכפתי יותר מכדי שאפשר יהיה להנדס את תודעתו באמצעות פרסום סקרים לא מקצועיים ומגמתיים. הניסיון של המתמודדים להעלים את שמי מהסקרים הוא נסיון נואל להעלים את ציבור מחד ולבקש את אמונו מאידך. ממצאי הסקר מדרבנים אותי ואת הצוות שלי להמשך עבודה ומאמץ עד לניצחון כדי להביא תקווה לתושבי המועצה האזורית באר טוביה".

הצטרפו לוואטסאפ - עדכוני חדשות באר טוביה

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר