דרור שור ונכדו. צילום: פרטי
דרור שור ונכדו. צילום: פרטי

"הפקתי לקחים": דרור שור מתמודד שוב לראשות המועצה ומבקש מהתושבים הזדמנות נוספת

לפני חמש שנים הפסיד דרור שור בבחירות לראשות מועצת באר טוביה לאחר שכיהן בתפקיד במשך שלוש קדנציות רצופות. כעת הוא מתמודד שוב על התפקיד, ומצפה לזכות באמון התושבים מחדש. בראיון לכאן דרום הוא מספר על הטעויות שלדעתו הובילו להפסד בבחירות: "לא השקעתי ביחסי ציבור סבירים, וזה נתפס כהתנשאות, כזלזול". על השינוי וחשבון הנפש שעשה: "מי שלא לומד מטעויות לא מצליח", על הנכדים שהפכו אותו לאדם רגיש: "הם ממיסים את ליבי", ועל המועמדים שמתחרים מולו על התפקיד: "לאף אחד מהם אין ניסיון לנהל מועצה, בטח לא במשבר שהיא נמצאת בו כיום", ועל המועמדת היחידה שהוא דווקא כן מפרגן לה: "יש לה הרבה פוטנציאל, אבל להיות ראש מועצה בשלב זה, יהיה מוקדם עבורה. עדיף לה לחבור אליי"

פורסם בתאריך: 9.2.24 10:02

     

בשנת 2004 נכנס דרור שור לראשונה לתפקיד ראש המועצה האזורית באר טוביה. במשך שלוש קדנציות, אחת אחרי השנייה, הוא נבחר שוב להמשיך את התפקיד.

אלא שבבחירות האחרונות בשנת 2018 הציבור בחר אחרת, הוא אולי הבין שיכולת ניהול טובה לא יכולה לבוא על חשבון יחסי אנוש לוקים בחסר. גם שור הבין זאת. "אני היום משלם את המחיר ומכה על חטא", הוא אומר.

במה שגית?

"הייתי מאוד ריכוזי. רציתי שהציבור יבין שאת ההצלחות הביא ראש המועצה בעצמו ולא דאגתי שיהיו דרגים בכירים שיסייעו. אני הייתי הכל, הייתי ראש מועצה, מנכ"ל מועצה, ובגלל שלא שמתי לצידי אנשים שיובילו איתי, הייתי עסוק בכל הדברים המרכזיים ולא השארתי מקום לתושבים. כשאתה הופך להיות הכל – גם מנהל, גם מנכ"ל, אין לך זמן ליחסי ציבור סבירים, וזה נתפס כהתנשאות, כזלזול, ואני באמת מכה על חטא. היו מקרים שהתנצלתי בפני אנשים שלא חזרתי אליהם. עשיתי טעות, והיו לי חמש שנים לחשוב על זה. ומי שלא לומד מטעויות לא מצליח".

דרור שור. צילום: רן שור

דרור שור. צילום: רן שור

מה תעשה שונה בקדנציה הבאה?

"אני מתכוון לעשות שינוי בנושא הבינאישי. אני אהיה יותר זמין, יותר קשוב. אני רוצה לשתף את התושבים יותר. אני מתכוון להביא אנשי מקצוע לתחומים רבים במועצה, מנכ"ל, אנשי מקצוע שיטפלו בתחומים חשובים, כדי שאוכל במקביל להתפנות לנושא החברתי, הרגשי, לתמוך באנשים. יש הרבה משפחות שזקוקות לסיוע מגיל אפס ועד מאה ועשרים ואני מבין את הדברים בצורה הזאת עכשיו.

"היה לי זמן להסתובב ולעשות חשבון נפש ולהפיק לקחים. שוחחתי עם אנשים, עם חברים, ולא מצאתי מישהו אחד שאמר שהניהול שלי לא היה בסדר. בניהול אני מקבל ציון 100. אבל ביחסי אנוש – לוקה בחסר. לא נעים לי אפילו להגיד את הציון שהייתי נותן לעצמי על השנים שעברו".

דרור שור. צילום: פרטי

דרור שור. צילום: פרטי

"בלי התמיכה של אשתי זה לא היה קורה"

ייתכן וההפסד בבחירות הקודמות גרם לו להבין מה עשה לא נכון, או שאלו שינויי החיים הטבעיים בחמש השנים האחרונות שגרמו אצלו לשינוי מהותי והפכו אותו להיות אדם אחר. "כשמגיעים נכדים, הכל משתנה", הוא אומר. "אני יכול לשבת בישיבה חשובה ואם הבת שלי מתקשרת אליי כי היא צריכה שאוציא את הנכד מהגן, אני קם והולך. ובכלל, לראות אותו מזהה אותי כשאני בא לאסוף אותו, זה עושה את כל הכיף".

דרור הוא איש משפחה. הוא נשוי לדליה, שתומכת בו לאורך כל השנים כראש מועצה, וגם כעת עומדת מאחוריו, כשהוא מתמודד שוב לתפקיד התובעני. "בלי התמיכה של אשתי זה לא היה קורה. אני מעריך אותה מאוד ומודה לה על התמיכה הזאת לאורך השנים. זה לא פשוט להיות נשואה לראש מועצה", אמר.

דרור שור ונכדו. צילום: פרטי

דרור שור ונכדו. צילום: פרטי

"אנחנו בתוך המערכת הזאת מאז שהבת שלי הייתה קטנה, והנה עכשיו יש לה ילדים משל עצמה. אני אב לשלושה ילדים. סב לשישה נכדים. הגדול בכיתה ג', והקטן ביותר בן פחות משנה. והם ממיסים לי את הלב".

דרור נולד בביצרון, גדל שם וחי את המועצה עד היום. ילדיו נשארו לגור בתחומי המועצה, והם כיום הדור הצעיר שרוצה שינוי. אלא שלטענת דרור, בחמש השנים האחרונות, כל הישגי המועצה שהצליח להשיג בקדנציות שלו, הלכו ונעלמו.

"המועצה נמצאת במצב לא טוב"

בשונה ממנו, לקובי אביבי – ראש המועצה המכהן, היה דרור נותן ציון גבוה על יחסי אנוש טובים, אבל ביכולת לנהל מועצה, פחות. "קובי הוא נחמד, הוא לבבי, איש חברתי מאוד. אנחנו ביחסים טובים, הוא בכל זאת היה מזכיר שלי 15 שנים. הוא פקיד מצוין, אבל כראש רשות שמוביל ביצוע, פחות. בתור אדם נחמד לקובי אביבי מגיע ציון גבוה. בתור ניהול מערכות מורכבות, ליזום הליכים שמצפים מראש רשות כדי להצעיד אותה קדימה – הוא לוקה בחסר. הוא ניסה, זה בסדר גמור לנסות, אני מקווה שהוא הבין את הטעות".

דרור שור. צילום: פרטי

דרור שור. צילום: פרטי

במה קובי אביבי שגה לדעתך? 

"בקדנציה שלי עשיתי שיתופי פעולה עם אשדוד, קריית מלאכי, בני עי"ש ועוד, שיתופי הפעולה הללו הביאו תוצאות וכספים. קובי אביבי נכנס לתפקיד והלך איתם ראש בראש, נכנס לתביעות ומפסיד. ברגע שאין את היכולת לתקשר עם השכנים ולחשוב שאנחנו חזקים וגיבורים, מפסידים. גם בחינוך הכל מתדרדר. חלק מהתושבים מרגישים שחזרנו 20 שנה אחורה.

"במהלך הכהונה שלי עשיתי מאות פרויקטים. לקחתי את המועצה להיות מהמובילות בארץ, והיו לי תוכניות רבות להשלים אבל לא הספקתי כי נבחר מישהו אחר. והיום המועצה נמצאת במצב לא טוב בכלל, והתושבים מתחילים לאבד את האמון במערכת, זה כמו כדור שלג".

דרור שור. צילום: פרטי

דרור שור. צילום: פרטי

מה הדבר שהכי דחוף לשנות ולתקן עכשיו במועצה? 

"צריך לייצר מקורות הכנסה למועצה. בחמש השנים האחרונות נגסו לנו במקורות ההכנסה כי למשרד הפנים היה קל לקחת מרשויות חזקות ולהעביר עשרות מיליונים ממיסי המועצה לערים חלשות. וזה מבחינתי היה כישלון בשמירה על הקופה. כראש מועצה הגדלתי במיליונים את התקציב והעליתי אותו ל-500 מיליון שקלים. זה סכום שמאפשר להגשים חלומות.

"צריך לעצור את ההידרדרות הכספית. להגדיל את הכנסות המועצה, ובמקביל – לדאוג לחינוך. יש הרבה פרויקטים גדולים וטובים שנעצרו כשלא נבחרתי. הם היו אמורים כבר להסתיים ב-2019, ואני ארצה להמשיך ולהריץ אותם קדימה".

למה אתה לא עושה איחודים ומצרף אליך מועמדים נוספים? 

"קשה להיכנס לראש של המועמדים ולהבין לאן הם מכוונים. יש כאלה שמראש לא מכוונים לזכות בפעם הזאת. הם עושים קמפיין כדי שיכירו אותם, ובקדנציה הבאה כשהם יתמודדו הם יהיו יותר מוכרים. אז כן ניסינו לעשות איחודים, ואולי זה עוד יקרה".

רחל פרץ-גלם, שהייתה מאוד קרובה אליך בקדנציה הקודמת שלך, מתמודדת נגדך בבחירות. מה אתה חושב על ההתמודדות שלה?

"קודם כל אני חייב לומר שבעתיד, אני מקווה שתחליף אותי מועמדת. אני חושב שנשים יודעות לעשות עבודה מצוינת. לגבי רחל – היא לא בשלה לדעתי לנהל מערכת כל כך גדולה. אולי בעתיד כן. היא התקדמה במילואים פה במהלך המלחמה, ועשתה עבודה לא רעה בכלל. יש לה הרבה פוטנציאל, אבל להיות ראש מועצה בשלב זה, יהיה מוקדם עבורה. יש במועצה כמות עובדים גדולה ויש צורך בניסיון לנהל אותה, ולדעתי עדיף לה לחבור אליי היום, ללמוד ממני, ובפעם הבאה לנסות שוב. יש לה יכולות למידה טובות, ואני מפרגן לה מאוד. יש מועמדים שאני לא יכול לפרגן להם, אבל לה אני מפרגן בהחלט, אבל אני חושב שכרגע אין לה את הניסיון המספיק כדי להצליח בתפקיד כל כך תובעני. חבל שהיא תיכשל, אני רוצה שהיא תצליח.

"לעניות דעתי לאף אחד אין ניסיון שיכול להביא אותו ליכולת לנהל מועצה, בטח לא במשבר שהיא נמצאת בו כיום. אולי בעתיד כן".

סרן במיל' רחל פרץ גלם. צילום: אפרת אשל

רב סרן במיל' רחל פרץ גלם. צילום: אפרת אשל

"מדינה במלחמה ומועצה בהתרסקות"

המלחמה שנפתחה באוקטובר תפסה את עם ישראל לא מוכן, והביאה את הרשויות בעצמן להתמודד עם אתגרים נוספים. "מיד אחרי המקרה ב-7.10 עליתי על מדים ויצאתי לראות במה אני יכול לעזור.

"עזרתי בישובי העוטף, סייעתי לאמנון זיו קב"ט המועצה האזורית חוף אשקלון בלתת סיוע לכיתות הכוננות, ובסופו של יום, כמו ברבים, תוצאות המלחמה פגעו גם בנו באופן אישי כשבעלה של אחיינית שלי – יוסי טהר, נהרג. הוא נלחם ונפל והמשפחה קיבלה את זה מאוד קשה, הוא היה איש חזק, גיבור. היה מפקד בכיר בשב"כ, המוות שלו הפתיע את כולנו".

תעודת הצטיינות למועצה האזורית באר טוביה ב-2016

תעודת הצטיינות למועצה האזורית באר טוביה ב-2016

"צריך לדאוג לתושבים. יש עליהם נטל גדול מאוד היום כשרובם מגויסים"

"המועצה בהתרסקות", אומר שור בפסקנות, "והמדינה נמצאת במלחמה, ואם השלטון המקומי והמרכזי במצב לא טוב, צריך מישהו עם ניסיון שיודע לנהל, ולא נשען על השלטון המרכזי שעסוק בשיקום העוטף והצפון – שזה בסדר גמור, אבל אנחנו צריכים לטפל במה ששלנו ואם אין אני לי מי לי. צריך לדאוג לתושבים. יש עליהם נטל גדול מאוד היום כשרובם מגויסים. אני יכול לתרום מהניסיון שלי לנהל את המועצה ולהוביל אותה קדימה. אני למשל חושב שבבתי ספר לא צריך לשים ממ"מים וממ"דים יבילים, אלא לבנות כיתות ממוגנות שיכולות להכיל כמויות של תלמידים. בשגרה הן יהיו מעבדות או כיתות מחשבים. אני חושב שצריך למגן את כל מוסדות החינוך באופן הזה, לא רק במועצה אלא בכל המדינה".

מה אתה חושב על הסיכויים שלך לזכות?

"מדובר בהרבה מאוד מתמודדים, כל קול קובע. אני עושה שיחות ומפגשים כי אני רוצה שהציבור ייבחר במישהו עם ניסיון מוכח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר