מאיה בן דוד, אלופת ישראל בג'ודו לגילאי 15-17
מאיה בן דוד, אלופת ישראל בג'ודו לגילאי 15-17

"לעמוד עם מדליה על הפודיום שווה הכל": מאיה בן דוד אלופת ישראל בג'ודו

מאיה בן דוד, תלמידת יא' באמית באר טוביה, זכתה במקום הראשון באליפות ישראל לג'ודו לגילאי 15-17. היא מספרת על שגרת האימונים, על הוויתורים החברתיים כדי להגיע לתוצאות, על התמיכה של ההורים והצוות החינוכי בבית הספר בחלום שלה, גם אם הוא על חשבון ימי לימודים, ועל הצעד הבא - לייצג את ישראל באליפות אירופה

פורסם בתאריך: 29.1.24 09:33

     

בתחרות אליפות ישראל בג'ודו שהתקיימה לפני מספר ימים ברעננה, זכתה בתואר אלופת ישראל בג'ודו לשנת 2024 – מאיה בן דוד, בת 16 ממושב שתולים, בקטגוריית גילאי 15-17 במשקל של עד 63 קילוגרם.

מאיה לומדת בתיכון אמית באר טוביה, ומתאמנת בג'ודו רק חמש שנים, וכבר הצליחה להגיע להישג מרשים זה. "לפני תחרויות גדולות אני נמצאת כל היום באימונים בווינגייט", סיפרה. "אני קמה ב-5 בבוקר, נוסעת לאימון וחוזרת הביתה בעשר בלילה. זה ממש קשה אבל זה שווה את זה לגמרי, גם אם אני מפסידה אני לומדת מכל קרב וקרב. המאמן שלי עודד אזולאי, אצלו אני מתאמנת בקבוצת 'האתלט' בגן יבנה, מעניק ליווי מנטלי מאוד חזק, ליווי בנושא התזונה, וכל דבר שאני צריכה בין אם בג'ודו או בלימודים, הוא שם, מלווה בכל תחומי החיים".

מאיה בן דוד, אלופת ישראל בג'ודו לגילאי 15-17

מאיה בן דוד, אלופת ישראל בג'ודו לגילאי 15-17

כתלמידת י"א בתיכון אמית באר טוביה, מפסידה מאיה הרבה שעות לימוד כדי להתאמן בג'ודו, אך בית הספר מקפיד לעמוד לצידה. "בית הספר מאוד תומך ועוזר לי בכל מה שאני צריכה, המורים מתעניינים לאחר כל תחרות וכמובן שגם החברים. גם אם אני צריכה להיעדר, בית הספר מבין את זה, והולך לקראתי", אמרה.

גם ההורים של מאיה נרתמו להגשים את חלום חיה. "ההורים שלי הכי תומכים בי בעולם, כלכלית ומנטלית. לפני כל תחרות קונים לי חליפות, טיסות לחו"ל זה על חשבונם. זכיתי שיש לי הורים מופלאים כאלו".

"התרגשתי מאוד מהזכייה כי זו השנה האחרונה שלי בקדטיות (קבוצת גיל צעיר בתחרות), לפני שאני עולה לבוגרות ולכן רציתי מאוד לנצח, לשחזר את ההישג ולהיאבק על הזכות להילחם על מקום באליפות אירופה", סיפרה.

"בשנה שעברה אחרי האליפות טסתי לייצג את ישראל בתחרות שאם הייתי מצליחה בה הייתי מייצגת את ישראל באליפות אירופה, אבל לצערי לא הצלחתי להביא את עצמי, לכן השנה שמחתי שיש לי עוד הזדמנות. באפריל, בכפוף למצב הביטחוני, אני אמורה לטוס עם נבחרת ישראל לייצג את המדינה בחו"ל בתחרות בסבב ואם אקח שם מדליה אשיג את הקריטריון להשתתף באליפות אירופה".

מאיה בן דוד, אלופת ישראל בג'ודו לגילאי 15-17

מאיה בן דוד, אלופת ישראל בג'ודו לגילאי 15-17

"אם יש לכם חלום אל תפחדו להגשים אותו. גם אם לא יזמינו אתכם למפגשים חברתיים כי יש לכם אימונים, או שתצטרכו לישון מוקדם כי למחרת יש אימון בוקר ולהשקיע את כל כולכם במטרה. ברור שיש ויתורים גדולים, אבל לעמוד עם מדליה באליפות ישראל על הפודיום שווה הכל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר