בחינות לנבחרת הספורט של בית הספר אמית באר טוביה
בחינות לנבחרת הספורט של בית הספר אמית באר טוביה

"המטרה – זכיה שלישית ברציפות": הרעיון היצירתי של תלמידי אמית באר טוביה

חברי נבחרת הספורט בביה"ס אמית באר טוביה פנו למורה לחינוך גופני בבקשה לבחור במקומו את התלמידים שיתחרו באליפות הספורט של בתי הספר בישראל, במטרה להביא לזכייה שלישית ברציפות של בית הספר. המורה שהסכים מיד סייע לתלמידים בהפקת יום המבחנים, שהתקיים לפני מספר ימים וזכה להצלחה. "אנו שמחים על המהלך ובטוחים שזה יוסיף לנו כוח בתחרות הקרובה בתקווה לזכות בפעם השלישית"

פורסם בתאריך: 14.1.24 07:48

     

נבחרת האתלטיקה של בית הספר אמית באר טוביה החלה בהכנות לאליפות הכושר הגופני של בתי הספר בישראל, לאחר שזכתה פעמיים ברצף במקום הראשון. נציגי הנבחרת, ביניהם עידו עמרן שהגיע לגמר של התכנית "נינג'ה ישראל", נבו אלון – חבר נבחרת ישראל בטיפוס, והתלמידים שחר נחום ורועי דרעי, חשבו על רעיון יצירתי שיסייע להם להשיג את שחקני הנבחרת הטובים ביותר מבית הספר, ועל הדרך גם להגיש את פרויקט הגמר שלהם במגמת ספורט: להיות בעצמם השופטים שיבחרו את השחקנים בנבחרת.

 

הם פנו למורה שבוחן מדי שנה את התלמידים לקראת האליפות, יונתן טרובק – מאמן הנבחרת ורכז מגמת חינוך גופני עיוני, וביקשו כי כחלק מפרויקט הגמר שלהם במגמת ספורט הם יורשו לבחון בעצמם את נבחרת הספורט של בית הספר ולקבוע את הנציגים שיתמודדו בתחרות שתתקיים בחודש מרץ. המורה שיתף פעולה עם ארבעת התלמידים, עזר להם לפתח את הרעיון, וסייע בהבאת הציוד ליום המבחנים שהתקיים לפני מספר ימים וזכה להצלחה גדולה.

בה"ס אמית באר טוביה

בה"ס אמית באר טוביה

כ-25 תלמידים נבחנו, מתוכם צפויים להתקבל 12 לנבחרת, כאשר המטרה היא כאמור זכיה שלישית ברצף באליפות ישראל לכושר גופני בין בתי הספר. המבחנים מורכבים מעליות מתח, ריצה תוך כדי קפיצה בדלגית, מסלול מכשולים, שכיבות סמיכה, כפיפות בטן ועוד. בסיום יום המבחנים פנו מורי הספורט לרביעייה ואף הציעו להם להעביר יום כזה במסגרת יום שיא לחטיבה העליונה.

התלמידים הנרגשים מהצלחת הפרויקט סיפרו כי הם מצאו תלמידים מוכשרים בספורט שלא ידעו כלל שהם בעלי זיקה לתחום. "בשנים קודמות לא כולם ידעו על התחרות ואיך מגיעים לנבחרת, ולכן נוצר מצב שבו תלמידים שהם בעלי כושר גופני מעולה נותרו מחוץ לנבחרת", סיפר השבוע עידו עמרן. "לכן חשבנו על היוזמה. הפצנו את נושא התחרות והגיעו תלמידים שיש להם זיקה לספורט וזה עניין אותם. הופתענו לטובה כי היו תלמידים ממש טובים, שלא ידענו שחבוי בהם הכישרון הזה. אנו שמחים על המהלך ובטוחים שזה יוסיף לנו כוח בתחרות הקרובה בתקווה לזכות בפעם השלישית".

המורה לספורט יונתן טרובק שסייע לתלמידים להרים את יום הבחינות סיפר על הגאווה ביוזמה של התלמידים ועל פרויקט הגמר. "הפרויקט הוא פרויקט גמר במסגרת קורס למידת pbl (למידה מבוססת פרויקטים) כחלק מפרויקט הגמר של בחינת הבגרות שלהם במגמת חינוך גופני ברמת חמש יחידות עיוני בספורט", סיפר ."אני גאה בארבעת התלמידים על היוזמה והיצירתיות. חשוב לציין שהפרויקט מקפל בתוכו הן את ההיבט המעשי והם את ההיבט הפיזיולוגי של החינוך הגופני, ובכך למעשה הם מהווים את חוד החנית של המגמה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר