ועידת ישראל לחקלאות. צילום: ארתור מז'רובסקי
ועידת ישראל לחקלאות. צילום: ארתור מז'רובסקי

הצעירים המבטיחים בחקלאות לשנת 2023: שלושה חקלאים מהמועצה האזורית באר טוביה

בוועידת ישראל לחקלאות שהתקיימה זו הפעם ה-14, נבחרו 3 חקלאים מבאר טוביה ל'צעירים המבטיחים בחקלאות לשנת 2023'. התחרות התקיימה לצד המלחמה, והוכיחה במקביל כי למרות המכות והאבדות הקשות שספג הענף בשל הלחימה, החקלאות היא עתיד המדינה וצריך להילחם גם עליה

פורסם בתאריך: 24.12.23 13:43

     

ועידת ישראל לחקלאות בחרה את 24 החקלאים הצעירים והמבטיחים לשנת 2023, מתוכם שלושה חקלאים מהמועצה האזורית באר טוביה: גיא יוגב, חקלאי ממושב כפר אחים, העובד עם אביו במשק המשפחתי לגידול זיתים וייצור שמן זית; מירב חכמון, ממושב שדה עוזיהו המגדלת עם בעלה בכור חכמון פטריות שמפיניון ופורטובלו; ושלום עזרא, ממושב גבעתי המגדל 30 דונם שזיפים, ובימים אלה גם עוזר לחקלאים האחרים במושב, המגדלים כרובית, שומר וחציל.

 

 

בוועידת ישראל לחקלאות, שנערכה השנה בפעם ה-14, עשו כבוד לדור העתיד והעניקו אות מיוחד לחקלאים הצעירים המבטיחים. השנה, טקס הצעירים המבטיחים בחקלאות היה מרגש אפילו יותר מבדרך כלל, לאחר שענף החקלאות ספג מכות ואבדות קשות בשל הלחימה, וחקלאים רבים חירפו את נפשם עבור עיבוד האדמה ושמירה על השטחים החקלאים שנמצאים בגבולות המדינה.

שלום עזרא, בין הזוכים. צילום: ארתור מז'רובסקי

שלום עזרא, בין הזוכים. צילום: ארתור מז'רובסקי

מדי שנה, מספר החקלאים יורד ודור ההמשך מצטמצם, אך מנגד, במהלך השנים האחרונות נכנסו עוד ועוד צעירים מבטיחים המכניסים את האידיאולוגיה, התפיסה הצעירה, המחשבה, הרובוטיקה והדם החדש. החקלאים הצעירים הם דור העתיד של ענף החקלאות.

אותם חקלאים נבחרו על-ידי צוות מקצועי מיוחד של ועידת ישראל לחקלאות, שביצעו במהלך החודשים האחרונים מיפוי מעמיק לבחירתם. צעירים רבים שכיכבו בעבר ברשימת הצעירים המבטיחים בשנים האחרונות, כיום משמשים בתפקידי מפתח בעולם החקלאות הישראלית ומצעידים אותה קדימה. חלקם ממושבים, קיבוצים ומיישובים בסמוך לכל גבולות הארץ.

גיא יוגב ברגע הזכייה. צילום: ארתור מז'רובסקי

גיא יוגב ברגע הזכייה. צילום: ארתור מז'רובסקי

"בחרנו לקיים את הועידה למרות המצב הביטחוני ומתוך ההבנה שאין זמן אחר", אמר חיים אלוש, מנכ"ל משוב וממארגני ועידת ישראל לחקלאות. "ענף החקלאות נמצא במשבר קריטי מאז קום המדינה. די להביט על התקופה האחרונה, כדי להבין את המשמעות האדירה של החקלאות הישראלית לעתיד מדינת ישראל. עבורי זו התרגשות עצומה לראות כל-כך הרבה צעירים וצעירות שחלקם בחר להמשיך את המסורת המשפחתית ואחרים החליטו לעבוד ולפתח קריירה בחקלאות. זה רק מוכיח לכולם שהחקלאות היא עתיד המדינה וצריך להילחם עליה בכל המישורים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר