אודי דניאלי, מתמודד לראשות מועצת באר טוביה. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
אודי דניאלי, מתמודד לראשות מועצת באר טוביה. צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

"נרחיק את הגנבים": אודי דניאלי חושף את תכנית הביטחון שלו

אודי דניאלי המתמודד לראשות מועצת באר טוביה, מפרט את תכנית הביטחון שלו, שידאג ליישומה המיידי כשיבחר לראש המועצה: טיפול בפשיעה, פריצות לבתים, שיתוף פעולה ישיר עם המשטרה ומוקד 106, ושימוש בטכנולוגיה חדשנית ביותר כשהמטרה - שמירה על ביטחון התושבים

פורסם בתאריך: 14.9.23 16:38

     

המועמד לראשות מועצת באר טוביה ואיש השב"כ לשעבר, אודי דניאלי, חשף את הדרכים בהן מתכנן כראש מועצה לטפל בסוגיית הביטחון במועצה. "אין לי אשליה שהגנבים יחזרו בתשובה ויפסיקו להתפרנס", הוא אומר, "אבל אני יודע איך להרתיע אותם ולגרום להם לרצות להתפרנס מחוץ למועצה שלנו".

 

 

טיפול בבעיית פריצות לבתים והפשיעה ברחוב

"תופעת הפריצות לבתים והגניבות החקלאיות ביישובי המועצה מתגברת ומטילה אימה על תושבי מועצת באר טוביה", תיאר דניאלי. "כמעט מידי לילה יש פריצות וניסיונות פריצה לבתים ומשקים, והתושבים חוששים שהמצב רק ילך ויחמיר", אמר.

אודי דניאלי. צילום: משפחת דניאלי

אודי דניאלי. צילום: משפחת דניאלי

על פי תוכניתו, הוא מתכוון ליישם את הכלל הראשון בביטחון: להיעזר באמצעים סמויים. "כסגן ראש המועצה הצעתי בשנים האחרונות להקים במועצה מוקד ביטחון רואה, שיצפה באופן מרוכז במצלמות אבטחה מכל תחומי המועצה. מוקד רואה מקשר בין כל המצלמות הקיימות ביישובי המועצה, ולהן נוסיף מצלמות במקומות החסרים ובמקומות אסטרטגיים, בנוסף כאמור להוספת עזרים סמויים. המוקד שימוקם בתוך מתקן של המועצה יאוייש 24/7 בידי צוותים שיצפו בערנות על הנעשה במרחב הציבורי במועצה".

הצטרפו לוואטסאפ - עדכוני חדשות באר טוביה

המוקד יעמוד בקשר עם מערך השיטור הכפרי שיוקם וכן מול המשטרה, צוותי הצח"י (צוות חירום יישובי) וגורמי הביטחון, וידע להקפיץ כוחות במהירות הגבוהה ביותר ובדיוק המקסימלי ביותר לכל מקום שבו יש התרחשות. כל אלה, בשילוב מתנדבי המתמי"ד יהוו מענה איכותי שיגביר את האישי והביטחון ביישובים. "כך צריך לעבוד ביטחון מוניציפלי בעידן המודרני, חשוד שנכנס לישוב במועצה בבוקר ל"סיור מקדים" יזוהה בשעות הערב והלילה גם אם יחזור רעול פנים".

ביטחון בשיתוף המשטרה

המוקד יופעל ע"י מחלקת הביטחון ולצידו תוקם יחידת שיטור כפרי משולבת עם המשטרה, שתצוייד ברכבים יעודיים ותסייר 24/7 ברחביי המועצה, ותשמש לא רק להתמודדות עם פריצות ופשיעה, אלא גם לבקרה ושליטה באירועי חירום כמו נפילת טילים. "השיטור הכפרי הינה תכנית שמקודמת ע"י הממשלה ופועלת ברשויות מקומיות רבות כולל אלו שסובבות אותנו", מדגיש דניאלי. "לצערי, התוכנית לא זכתה לגיבוי של ראש המועצה ולכן לא יצאה לפועל והתוצאה הינה שבאר טוביה מתמודדת כיום עם "מכת פריצות" והמצב יכול להחמיר בהרבה".

צוות צחי במועצה האזורית באר טוביה. צילום: אודי דניאלי

צוות צחי במועצה האזורית באר טוביה. צילום: אודי דניאלי

"למרבה הצער, המועצה לא נערכה לכך בכלל בעשור האחרון אולי בשל העדר הבנה של קברניטיי המועצה בביטחון ויכולתם לצפות את ההתפתחויות לאורך שנים. הביטחון במועצה הסתכם בעבר ומסתכם בהווה במתן מענה לביטחון מוסדות החינוך ואבטחה פיזית של מבנים ע"י מוקד שמאוייש מרחוק מחוץ למתקני המועצה, אלא שהביטחון האישי שלנו כתושבים לא שופר ולא היה בסדר עדיפות עליון".

תגבור מוקד 106 של המועצה

על פי תכניתו של דניאלי, מוקד 106 והמוקד הרואה יופעלו תחת קורת גג אחת. "נגמרו הזמנים שתושב יתקשר למועצה ולא יקבל מענה אנושי מיידי מהמועצה", אמר. המרכזייה המועצתית תיתן מענה לתושבים שמנסים ליצור קשר עם עובד מועצה מסוים בשעות בהן הוא לא זמין, וגם תפקח על כך שהתושב מקבל תשובה. נקבע לוחות זמנים מוגדרים למתן מענה לפניות תושבים, והתושב יידע בדיוק עד מתי הוא אמור לקבל תשובה. המרכזייה, שתשמש בפועל גם כמרכז הבקרה של המועצה על נושא השירות לתושב, תהיה כפופה ישירות למנכ"ל המועצה שיקבל דו"ח שבועי על הקריאות שהתקבלו בשבוע שחלף וכן דו"ח סטטוס של קריאות פתוחות. הדו"ח יועבר אליי ויהיה באופן קבוע חלק מסדר היום של ישיבת עבודה שבועית שלי עם מנכ"ל המועצה".

שימוש בטכנולוגיה, אפליקציה לנייד ורחפנים

קיימות היום אפליקציות מסייעות בנושא. בלחיצה על האפליקציה בטלפון הנייד נפתחת באופן מיידי קריאה במוקד שמזהה את קריאת המצוקה, המיקום המדוייק של הפונה ומזניק לשם את ניידת השיטור הכפרי. בנוסף, במסגרת המוקד תוסיף המועצה שרות ותאפשר לתושבים להתחבר למוקד המועצתי באופן אישי כך שבכל מצב שמערכת האזעקה בבית מופעלת מוקפץ למקום צוות.

"אנחנו צריכים לשדרג גם את יכולת האיתור, וגם את יכולת התגובה. שילוב והפעלת רחפנים תרמים, המסוגלים לאתר חום גם בחושך, הוא אמצעי נוסף שצריך לרתום והוא ישפר משמעותית את הצלחות איתור הגנבים ותפיסתם בשילוב משטרה, מג"ב וצוותי מתמי"ד. הטרור החקלאי והגנבות מהבתים הוא אתגר אמיתי שעלינו להתמודד אתו, ויש כיום הרבה טכנולוגיות שניתן לרתום לטובת העניין, ניתן וצריך גם לרתום את אותן טכנולוגיות זמינות ומעולות כמו אמצעים טכנולוגיים לאיתור דליפות מים וביוב, ניתור זיהומי אוויר, התרעות על שיטפונות ועוד".

הפעלת מקלטים תת קרקעיים

על פי דניאלי, בימים של לחימה בהם סבבי הלחימה הופכים שכיחים יותר וזמן הלחימה מתארך – מקלטים תת קרקעיים ביישובי המועצה הם המקום הנכון לשהייה בטוחה עבור ילדים, וילדים עם צרכים מיוחדים שזקוקים לפעילות והפעלה, וגם לאנשי הגיל השלישי. בתפקידו כסגן ראש המועצה פעל להכשיר מקלטים כאלו, ועם כניסתו לתפקיד ראש המועצה, ימשיך בהכשרת מקלטים נוספים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר