רחל פרץ גלאם. צילום: אלבום אישי
רחל פרץ גלאם. צילום: אלבום אישי

רחל פרץ-גלאם לשר השיכון: "יישם תכנית דיור בר השגה גם במושבים"

עו"ד רחל פרץ-גלאם במכתב לשר השיכון בדרישה ליישם תכנית לדיור בר השגה לצעירים במושבים ולא רק בערים. לטענתה, צעירי באר טוביה נאלצים להגר לערים בשל הקושי לבנות בית במושב בו נולדו: "יש להנגיש קרקעות ובמחיר סביר ולתת גם להם את ההזדמנות לבנות את בתיהם"

פורסם בתאריך: 1.6.23 13:09

     

השבוע שיגרה עו"ד רחל פרץ-גלאם, המועמדת לתפקיד ראש מועצת באר טוביה, מכתב לשר השיכון יצחק גולדקנופף, בדרישה ליישם תוכנית של דיור בר השגה לזוגות צעירים גם במושבים, ולא רק באזורים עירוניים. "המושבים מתמודדים מול תופעה מטרידה של הזדקנות האוכלוסייה. זוגות צעירים נאלצים להגר לאזורים עירוניים בחיפוש אחר הזדמנויות תעסוקה ומגורים".

 

במכתבה מדברת רחל על הקושי של זוגות צעירים להקים בית במושב, בסמוך לבית הוריהם. מחירי הקרקעות אינם נגישים, וזוגות צעירים צריכים לעבור לגור בעיר, רחוק מבית הוריהם, וכתוצאה מכך וממחירי הקרקעות הגבוהים, אוכלוסיית המושבים מזדקנת ואין מי שיחייה אותה.

בניין מועצת באר טוביה

"הגירה שלילית והזדקנות האוכלוסיה" באר טוביה

"האתגרים שעומדים בפני הזוגות הצעירים שמבקשים לחזור למושבים בהם גדלו הם עצומים", כתבה רחל. "חוסר גדול בקרקעות לבניה, העלות ההולכת וגוברת של הבתים יחד עם המשאבים הכספיים המוגבלים והעדר אפשרויות של דיור בר השגה, הפכו את החלום שלהם להקים בית במושב קרוב למשפחות שלהם למשימה קשה ביותר".

 

"יש להנגיש קרקעות ובמחיר סביר גם לצעירים במושבים. יש לתת גם להם את ההזדמנות לבנות את בתיהם ולהתחבר מחדש לשורשים שלהם. ולהחיות מחדש את המרחב הכפרי שחשוב כל כך לצביונה של מדינת ישראל. בשיתוף פעולה נוכל לתכנן וליישם פתרונות מעשיים וברי קיימא שיבטיחו את עתיד המושבים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר