תלמידי באר טוביה עם ניצול השואה אריה הרצוג
תלמידי באר טוביה עם ניצול השואה אריה הרצוג

"מרגש ומרתק": סיפורו של שורד השואה לתלמידי אמית באר טוביה

אריה הרצוג, שורד שואה, ולימים, אב חורג לאחת ממורות בה"ס, הגיע לספר לתלמידי אמית באר טוביה את סיפורו בתקופת השואה ולאחריה, בארץ ישראל. מנהלת בית הספר: "אריה הוא סמל למי שחייו ניצלו, שכיום, בשלל תפקידיו, הגן על ישראל מאויביה"

פורסם בתאריך: 20.4.23 23:26

     

תלמידי אמית באר טוביה שמעו את הרצאתו של אריה הרצוג, ניצול שואה, שהגיע לבית הספר לספר את סיפור חייו, בתקופת השואה ולאחר מכן, בארץ ישראל. כשהיה בן שנתיים וחצי נשאר עם אביו בביתו בוורשה, ופתאום הגיעו אנשי הגסטפו לקחת את אביו ורצחו אותו ברחוב. המאורע הקשה נחרט במוחו למרות גילו הצעיר. כשאימו הגיעה הביתה וגילתה את שקרה, היא ברחה עם אריה הרחק להונגריה. לאחר המלחמה הם עברו לקראקוב שבפולין ושנה לאחר הכרזת העצמאות, בשנת 1949 הגיעו לישראל.

בישראל הקים אריה משפחה. הוא עבד ברפאל, בתעשייה האווירית ובמשרד הביטחון בתפקידים בכירים, ביניהם ראש מנהלת חומה מערך ההגנה מטילים.

כיום לאריה שלושה ילדים ושלוש נכדות. לפני שנים הוא התאלמן, ונישא מחדש לאילנה, שכבר הייתה סבתא ל-15 נכדים. "אין ספק שילדים ונכדים כאן בארץ ישראל זה הניצחון הגדול אחרי מה שעברתי", הוא מספר. אילנה היא אמה הביולוגית של אחת ממורות בה"ס – מיטל חזוט, מחנכת כיתה ז׳5. מיטל הייתה מלאת גאווה מהגעתו של אריה לבית הספר. "שמחתי שהוא הגיע לספר את הסיפור החשוב והייתי מלאת גאווה בפני התלמידים" אמרה.

בה"ס אמית באר טוביה

בה"ס אמית באר טוביה

כששאל אריה את התלמידים מה הם יודעים על השואה, הם לא ידעו הרבה. "לכן השיחה שלי כל כך חשובה", אמר. במשך כשעתיים סיפר הרצוג על השואה מבחינה היסטורית, כשהוא שוזר בזה את סיפורו האישי המרתק. לאחר מכן שאלו התלמידים שאלות רבות על התקופה ועל סיפור חייו, הודו לו ולא שכחו לעשות איתו תמונה למזכרת.

"אני רוצה להודות בשם בית ספר למר אריה הרצוג ששיתף את התלמידים בסיפור חייו כשורד שואה", אמרה דיצה אדרי מנהלת בית הספר. "הסיפור היה מרגש ומרתק, ומה שמדהים הוא שאריה הוא סמל למי שחייו ניצלו, שכיום בשלל תפקידיו, הגן על ישראל מאויביה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר