שוק איכרים במושב באר טוביה
שוק איכרים במושב באר טוביה

"יש בה הכל": כך נכנסה המועצה האזורית באר טוביה למפת התיירות

חקלאות, קולינריה, ספורט אתגרי, אמנות ועוד, הפכו בשנה האחרונה ליעדי תיירות במועצה האזורית בבאר טוביה. שלושה מתושבי באר טוביה - אלכס גולדפרב הממונה על תיק התיירות במועצה, מיכל זוהר בן-דור, אשת תוכן ודיגיטל, ודפנה קלומק, אשת תיירות וותיקה, זיהו את הפוטנציאל והחליטו לפעול

פורסם בתאריך: 3.3.23 02:36

     

מה קורה כשממונה על תיק תיירות במועצת באר טוביה, נפגש עם אשת שיווק ודיגיטל ועם אשת תיירות וותיקה? יקבים, אמנות, וולנס, לינה כפרית, קטיף פרחים ופירות, היסטוריה ואתרי המורשת של באר טוביה מקבלים משמעות אחרת, כי יש שרואה אותם אחרת ומזהה את הפוטנציאל שבהם.

אז הכל התחיל מחלום תיירותי של שלושה מתושבי באר טוביה. הם ראו יש עם מה לעבוד, והחלו לפעול בנושא: אלכס גולדפרב הממונה על תיק התיירות במועצה, המשמש גם כנציג מושב אביגדור במליאה וכיו"ר ועדת מכרזים במועצה, לצידו מיכל זוהר בן-דור, אשת תוכן ודיגיטל והבעלים של "מילה טובה", ודפנה קלומק, אשת תיירות וותיקה, הפכו את חלום התיירות בבאר טוביה לאפשרי. חקלאות, קולינריה, ספורט אתגרי, אמנות ועוד, כל אלה הפכו בשנה האחרונה ליעדי תיירות במועצה האזורית בבאר טוביה.

אלכס גולדפרב, הממונה על התיירות במועצה אזורית באר טוביה

אלכס גולדפרב, הממונה על התיירות במועצה אזורית באר טוביה

תחילה יזם אלכס את פרויקט "תיירות חינוכית" בתיכון אמית באר טוביה, יחד עם מנהלת בית הספר דיצה ארדי. המטרה הייתה ללמוד היסטוריה, אזרחות וגיאורגפיה מחוץ לכיתות ולא רק בתיאוריה, ובכך נוצר לו פיילוט של לימודים באמצעות סיור באתרים וחוויה ממקור ראשון. הפיילוט צלח ורשת אמית התחייבה להכניסה את התיירות החינוכית למערך הלימודים הארצי.

בניין מועצת באר טוביה

בניין מועצת באר טוביה

בהמשך גייס אלכס את ראש המועצה האזורית באר טוביה ואת וועדת התיירות שהעמידו תקציב ראשוני לנושא התיירות במועצה. בנוסף הוא גייס כספים ממקורות חיצוניים כמו קרנות תמיכה ולבסוף גייס לצידו את הצוות שסייע לו לרוץ עם החלום.

״פסטיבל סתיו כפרי״ שהושק ב-2022, היה יריית הפתיחה של קידום התיירות במועצה. הפסטיבל שפנה למגוון הגילים ונתן במה ליוצרים מקומיים ולאמנים בקנה מידה ארצי, משך אליו קהל רב שהגיע מהמועצה ומחוצה לה, נחל הצלחה והשאיר טעם של עוד.

שוק איכרים במושב באר טוביה. צילום: ועד מושב באר טוביה

שוק איכרים במושב באר טוביה. צילום: ועד מושב באר טוביה

מפגש אקראי של אלכס עם מיכל, אשת השיווק ובעלת העסק "מילה טובה" הוליד שיתוף פעולה מוצלח. ״אחד הדברים החשובים שתומכים בעשייה הפיזית, הוא המדיה הדיגיטלית והרשת. למזלנו, עומדות בפנינו כיום אפשרויות רבות לעבוד במדיה הזו ולקדם את נושא התיירות״. אלכס סיפר שהוא עומד להקים אתר תיירות למועצה ומיכל הציעה לעזור ונסחפה לתוך רעיון הפיכת המועצה ליעד תיירותי.

״במועצה יש הכל: יקבים, תיירות חקלאית, אמנות, וולנס, לינה כפרית, ספורט אתגרי, קטיף פרחים ופירות, היסטוריה ואתרי מורשת עם סיפורים מדהימים שלא רבים מכירים. הפלטפורמה שלנו חושפת את כולם ומאפשרת לבלות בכיף בשטח הנהדר של המועצה ואצל התיירנים, כמו בכל מקום תיירותי אחר בארץ ובעולם״, אומרת מיכל, המנהלת את פרויקט המדיה הדיגיטלית ושותפה לצוות החשיבה.

שוק איכרים במושב באר טוביה

שוק איכרים במושב באר טוביה

לדפנה קלומק, תושבת באר טוביה ואשת התיירות הותיקה מזה 30 שנה, היה טבעי לקחת חלק בפרויקט תיירותי במקום שבו היא מתגוררת כל חייה. דפנה עוסקת ביזמות וארגון וליווי טיולים מיוחדים לקבוצות וותיקים בארץ ובחו״ל, כשההתמקדות היא בוותיקי המועצה האזורית באר טוביה. כיום דפנה היא אשת הקשר מול התיירנים ומסייעת בקידום רעיון התיירות כחלק מהצוות.

״בשנה הקרובה יושם דגש מיוחד על שימור האתרים במועצה וכן בדיקת המחצבות ופיתוחן למען התושבים, תוך רגישות לצמחיה ולבעלי החיים במקום, כמובן שהכול תלוי בתקציב התיירות של המועצה ואנחנו מקווים שימצא תקציב ראוי כדי שנוכל לשמר את המורשת שבזכותה צמח המקום הזה״.

פסטיבל תיירות באר טוביה. צילום: אורי אסרף

פסטיבל תיירות באר טוביה. צילום: אורי אסרף

אחד הדברים שקורמים עור וגידים בימים אלה הוא אתר תיירות מושקע, שיציג את המגוון התיירותי העומד בפני כל מי שמעוניין להגיע, להכיר ולבלות במועצה אזורית באר טוביה. מה שבטוח זה שמה שקורה עכשיו זו רק ההתחלה לעוד דברים נפלאים שיקרו במועצה האזורית באר טוביה, להיצע התיירותי בה ולמבקרים רבים שיגיעו ליהנות ממה שיש לתיירני המועצה להציע.

 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר