אלכס גולדפרב, הממונה על התיירות במועצה אזורית באר טוביה
אלכס גולדפרב, הממונה על התיירות במועצה אזורית באר טוביה

"המועצה האזורית באר טוביה תהיה מרכז תיירותי נחשב": לקראת פסטיבל סתיו כפרי

פסטיבל "סתיו כפרי" צפוי להגביר את המודעות והחשיפה של המועצה האזורית באר טוביה, איך זה יקרה בדיוק? מה יהיה בפסטיבל ומה הוא החזון התיירותי של המועצה? הממונה על התיירות במועצה, אלכס גולדפרב, משיב ומסביר

פורסם בתאריך: 18.11.22 08:17

     

בשבוע הבא, בין התאריכים 23-26.11.22 יתקיים במועצה האזורית באר טוביה, פסטיבל "סתיו כפרי" שיחשוף את באר טוביה לציבור הרחב. המטרה שלו, לדברי המארגנים היא להעצים את המועצה כמוקד תיירותי כאשר התיירות תחזק את החקלאות, וגם "כדי להשיב את הילדים הביתה".

שאלנו את חבר המועצה והממונה על התיירות, אלכס גולדפרב, מה פירוש להשיב את הבנים וכך הוא השיב: "יש בעיה כלל ארצית, החקלאים מתמעטים כי הילדים עוזבים ומי שנשאר זה בעיקר אנשים מבוגרים. הילדים שלהם לא רוצים לעסוק בחקלאות והם עזבו את הבית. היו כאלה שקצת התחילו לחזור הביתה עם כל העניין של ההרחבות, אבל עם כל הכבוד, הרחבות זה לא חקלאי. הם עוסקים בכל מיני תחומים, חוץ מהחקלאות".

יקב 70. צילום: מיכל זוהר

יקב 70. צילום: מיכל זוהר

אז הרעיון הוא לעודד את הדור השני של החקלאים לחזור הביתה ולאו דווקא לחקלאות בלבד, אלא לחקלאות עם תיירות כפרית. מה זה אומר? לגולדפרב יש גם דוגמה של מי שעשו את זה: "אחד הדברים החשובים בתיירות זה הסיפור. זה לא מספיק שיש לך מוצר, אתה צריך שיהיה לך גם סיפור. אז למשל, דוגמה קלאסית של חזרה של בנים הביתה זהה משק שמואלי בבאר טוביה, אבל יש כאלה עוד הרבה שההורים התבגרו ויש להם משק. באו הבן והכלה ששניהם הייטקיסטים וחזרו הביתה ופיתחו תחום חדש.

"הם הקימו מרכז מבקרים, התמחו בתחום של גבינות עזים, פתחו חנות, והפך להיות עסק שקבוצות מגיעות למרכז מבקרים, הם מספרים את הסיפור של עצמם. איך הם גדלו, איך הם עשו קריירה ועזבו את הקריירה וחזרו בחזרה למושב. זאת אומרת הנושא הזה של התיירות הכפרית, זאת זרוע שהולכת לחזק את החקלאות. כי זה כאילו עד עכשיו יצרו חומר גלם עכשיו מעבדים את החומר גלם ומשווקים אותו בכלים מודרניים, בשפה צעיר וברוח אחרת. זה לא הפלאח האפור שעומד מאחורי הזנב של הפרה. זה החקלאי החדש. הבנים החדשים שיש להם סיבה לחזור הביתה".

משק שמואלי. צילום: איתן וקסמן

משק שמואלי. צילום: איתן וקסמן

איך אתה משכנע הייטקיסט מתל אביב, לחזור להיות חקלאי?
"אנחנו יודעים שבעלי המשקים פה, בדרך כלל, הם לא אלה שעובדים בעצמם בעבודות הללו, הם מנהלים את העסקים הללו. ולכן כשאני אומר לצעירים לחזור להיות חקלאים, אני מדבר על ניהול עסק ולהם יש יתרון. כי אלה שחוזרים לפה אחרי שניהלו חברות בעיר הגדולה מביאים איתם ערך מוסף למקום הזה בניהול חדשני, ביעילות, במודרניזציה, וכמובן ברוח צעירה. בטח כשאנחנו מדברים על שילוב של תיירות כפרית, לכן גם המדינה התחילה לעודד את הנושא הזה ויש המון עידוד ממשלתי בתחום התיירות.

"מה שאני אומר לצעירים, יש לכם פה דיור, יש לכם פה חינוך מעולה ויש לכם פה פרנסה, והילדים פה לא יהיו ילדי מפתח, הם יחזרו הביתה ויפגשו את ההורים".

קובי אביבי, ראש מועצת באר טוביה. צילום: רעות אביבי

קובי אביבי, ראש מועצת באר טוביה. צילום: רעות אביבי

גולדפרב מסביר כי עם כל הכבוד לבנייה ולנדל"ן ולביטחון הצבאי, המדינה חייבת גם ביטחון כלכלי וזה ניתן להשיג באמצעות חיזוק ענף החקלאות.

אז איפה הפסטיבל נכנס בכל זה?
"המטרה שלו זה להביא לחזק בעצם את החקלאות ואת התיירות הכפרית. זאת אומרת, הצד של החקלאות מסורתית שזה כבר עסק שפועל, אבל צריך כמובן לשדרג אותו ולהתאים אותו לימינו, עם הראש הצעיר. ויש את הצד של התיירות הכפרית ומה שהפסטיבל הזה בא ועושה זה לחשוף את התיירות הכפרית ואת באר טוביה לציבור. שיכירו את באר טוביה וירצו לחזור אליה בהמשך".

אז מה יהיה בפסטיבל?
"בין 23 לנובמבר ל-26 בנובמבר יתקיים הפסטיבל.

"עכשיו נתחיל מהיום הראשון של הפסטיבל יום רביעי, 23 בחודש, אנחנו נותנים הזדמנות לכישרונות מקומיים להתפרסם. הוצאתי קול קורא בתור ממונה על התיירות במועצה וביקשתי שכל הכישרונות המוזיקליים הרוצים להשתתף אנחנו נפתח ערב מיוחד עבורם. לשמחתי גם מגמת המוזיקה של התיכון נענתה. יש שם צעירים ומבוגרים, הם ייחשפו לפני הציבור וזה יהיה החל משעה 19:00 בבית העם באורות, הכניסה חינם אבל חייבים להירשם, כי יש לנו שם מקומות מוגבלים.

"ביום חמישי, באודיטוריום בקריית החינוך של המועצה האזורית באר טוביה נקיים ערב יווני עם להקת יאסו. יהיה ערב של טברנה יוונית, מלא מוסיקה, ריקודים ושמחה.

"יום שישי זה יום גדוש אירועים, יחד עם השותפים שלנו, כמובן מועצה אזורית באר טוביה, קרן קיימת לישראל והמועצה לשימור אתרים.

"משעה 11:00 בבוקר אנחנו מתחילים, בכניסה ליער עזריקם של קרן קיימת. נקים שם אוהל ויהיו שם מדריכים של קרן קיימת. המשתתפים שנרשמו באפליקציה יחלו כבר בפיצוח חידות ובניווט אל אתרי התיירנים ואתרי המורשת ברחבי המועצה. בין אתרי המורשת שבהם נבקר זה סליק והפסל בבאר טוביה, המשטרה הבריטית, גשר עד הלום ועוד כמה מקומות כמו יקבים, בתי בד. נבקר אצל חקלאים עם תוצרת טרייה.

"זה משחק ניווט, טיול עם המשפחה, חברתי שגם מעניק השכלה כללית על המורשת וההיסטוריה של הסביבה ושל מדינת ישראל. יש אפליקציה, שכל פעם נותנת לך משימה אחרת ואתה מגיע ממקום למקום אתה מכיר את הסביבה, מכיר את ההיסטוריה ונחשף למורשת של מדינת ישראל וגם לתיירות. זה גם נושא פרסים שכדי לזכות בהם יש להירשם. הפרסים הם מאייפון 14 ועד חבילות שי של תוצרת מקומית ועוד הפתעות. אני אמנם חבר מועצה הממונה על התיירות, אבל יש לנו ראש מועצה, קובי אביבי, שנתן לי יד חופשית בכל מה שצריך.

"באותו יום משעה 08:30 עד שעה 13:30 בצהריים, יש שוק איכרים במושב באר טוביה, עשינו את זה בשיתוף יחד איתם. אנחנו לא פרסמנו את המסלולים כי זה חלק מהחידה שאנשים יצטרכו לפתור.

"במוצאי השבת יתקיים המופע 'שרים מכל הלב' שזה שירה בציבור עם שרהל׳ה שרון, בהשתתפות חבורת הזמר 'שדות ירוקים' במופע חימום ועם משתתפי ערב הכישרונות. זה יתקיים החל מהשעה 20:00 באודיטוריום"

אלכס גולדפרב, הממונה על התיירות במועצה אזורית באר טוביה

אלכס גולדפרב, הממונה על התיירות במועצה אזורית באר טוביה

גולדפרב מדגיש כי "יש תיירות בבאר טוביה, היא לא מספיק מוכרת בארץ ואנחנו בהזדמנות הזאת, נשיק מחדש את התיירות של באר טוביה. אנחנו בטוחים שבאר טוביה תהפוך ליעד תיירותי, כי היא נמצאת ממש במרכז הארץ, חצי שעה עד 40 דקות מירושלים, מת"א ומב"ש".

אבל גם בעתיד הולכת להתפתח עוד יותר תיירות במועצה, כך מספר גולדפרב, ומציין פרויקט מיוחד לשביל אופניים ענקי שיעבור במועצה ויהיה בשותפות עם שבע רשויות. כמו גם הקמה של מתחם גלאמפינג, שזה מן אוהלים מודרניים עם מזגן, מטבחון, ג'קוזי וכדומה. וזה לא הכל, "קק"ל הולכת להשקיע מיליונים רבים", הוא מספר, "הולכים להקים מרכז צפרות בגבעת היונה, ליד יער עזריקם, יש כבר מכרז ויש זוכה. בנוסף, הולכים להשקיע עוד מיליונים רבים בתוך יער עזריקם. המועצה לשימור אתרים השקיעה כבר מאות אלפי שקלים בתיק תיעוד ותכנון מפורט של המשטרה הבריטית שהייתה עשרות שנים מוזנחת. היא גם, בתור שותפה שלנו לפסטיבל, תספק מדריכים מוסמכים שיוכלו להסביר על המורשת וההיסטוריה בתחנות שונות שהציבור יבקר תוך כדי המשימות שלו".

חוות ההיביסקוס .צילום: זיו יעקב

חוות ההיביסקוס .צילום: זיו יעקב

איפה אתה רואה את באר טוביה בעוד 10 שנים מהיום?
"10 שנים זה אפילו הרבה, כי זה יקרה עוד לפני כן. אבל אם שאלת על 10 שנים, אז אני רואה במועצה מקומות לינה, עם צימרים וגלאמפינג כי חשוב לזכור שתייר זה מי שנשאר ללון לפחות לילה אחד. אחרת הוא נחשב מבקר. אנחנו נספק פה הכל ולא נהיה תלויים בשכנים שלנו, תהיה פה תיירות נכנסת ותיירות פנים ובאר טוביה תהיה מרכז תיירותי נחשב".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר