אחת מ-10 המועצות הירוקות ביותר לשנת 2022. בניין המועצה בבאר טוביה
בניין המועצה בבאר טוביה

אחת מ-10 המועצות האזוריות הירוקות בישראל: המועצה האזורית באר טוביה

המועצה האזורית באר טוביה זכתה להיכנס לרשימת 10 המועצות הירוקות ביותר בישראל במסגרת תחרות 'גרינטן' - התחרות היוקרתית והחשובה ביותר לאיכות הסביבה

פורסם בתאריך: 7.9.22 22:17

     

המועצה האזורית באר טוביה היא אחת מ-10 המועצות האזוריות הירוקות ביותר בישראל, כך קבעה תחרות 'גרינטן' היוקרתית שהתקיימה אתמול. התחרות התקיימה במסגרת תערוכת אגרומשוב- האירוע החקלאי הבינלאומי הגדול בישראל, במהלכה גם זכה הרימון מבאר טוביה, לזן הטוב ביותר בישראל.

בתחרות השתתפו רשויות מקומיות, מועצות אזוריות, מושבים וקיבוצים, ונבדקו היבטים של עידוד בנייה ירוקה, חינוך סביבתי, חיסכון במים, גינון וניקיון, אנרגיה ירוקה, מחזור והתייעלות אנרגטית.

ועדה מיוחדת מטעם 'קלינטק' בחנה בחודשים האחרונים את הרשויות השונות ובדקה לרבות דוחות חשמל, צריכת מים, שימוש באנרגיה סולארית וכו' לצד מסמכים של המשרד לאיכות הסביבה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

חונכים את השדה הסולארי הראשון בכפר ורבורג במועצה האזורית באר טוביה. צילום: רותם סחייק

השדה הסולארי הראשון בכפר ורבורג, במועצה האזורית באר טוביה. צילום: רותם סחייק

בראש ועדת השיפוט עמד יואל וייל, מנכ"ל M&S ניהול וקיימות בע"מ, ויחד איתו נכללו בוועדה גם ראש מועצה אזורית חוף אשקלון לשעבר יאיר פרג'ון, היועץ לענייני סביבה וטיפול בפסולת דני מורגנשטרן, משה כהן בעל תואר שני בלימודי הסביבה, פרופסור אבנר עדין מהפקולטה לחקלאות מזון וסביבה של האוניברסיטה העברית ירושלים וגיורא פרויד, סגן עורך משוב.

ועידת 'קלינטק' הינה האירוע המרכזי של ישראל לאנרגיה מתחדשת, טכנולוגיות ירוקות, בניה ירוקה ותחבורה ירוקה-סוגיות הנמצאות על סדר היום העולמי נוכח ההתחממות הגלובלית ומשבר האקלים והתקיימה במסגרת תערוכת אגרומשוב – האירוע החקלאי הבינלאומי הגדול בישראל.

חונכים את השדה הסולארי הראשון בכפר ורבורג. צילום: רותם סחייק

השדה הסולארי בכפר ורבורג, באר טוביה. צילום: רותם סחייק

מנכ"ל אגרומשוב, חיים אלוש, ציין: "העולם כולו מתמודד עם משבר האקלים וההתחממות הגלובלית, אנו רואים חשיבות רבה בעידוד הרשויות, המפעלים והחברות הגדולות לפעול לעצירת טירוף התחממות כדור הארץ למען איכות הסביבה. אני מברך את אשדוד, קריית גת, חוף אשקלון ובאר טוביה על ההישג הגדול".

ראש מועצת באר טוביה, בעת קבלת הפרס. צילום: אורי אסרף

ראש מועצת באר טוביה, בעת קבלת הפרס. צילום: אורי אסרף

ראש מועצת באר טוביה, קובי אביבי, אמר בתגובה לזכייה: "כמי שרואה בעבודה הציבורית כשליחות. אני גאה להוביל את המועצה האזורית גם בתחום איכות הסביבה ובמגוון תחומים ירוקים אשר בתוכו. אנחנו גאים לקבל את הפרס וכבר עמלים ומשקיעים רבות לקראת שמירה על המעמד גם בשנים הבאות."


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר