הרימון המנצח. צילום: אגרומשוב
הרימון המנצח. צילום: אגרומשוב

מלך הפירות בבאר טוביה: רימון ממושב אביגדור נבחר לרימון המשובח והאיכותי ביותר

במסגרת תערוכת 'אגרומשוב' שנערכה בבנייני האומה בירושלים, התקיימה תחרות הרימון הטוב ביותר. חבר שופטים שכלל חקלאים, ראשי ארגונים, מגדלי רימונים, יחד עם מועצת הצמחים ואגרומשוב, הכתירו את זן 'עכו' הגדל במושב אביגדור בבאר טוביה, כמנצח הגדול

פורסם בתאריך: 7.9.22 06:38

     

זן הרימון המשובח ביותר לשנת 2022 נבחר: הזוכה הוא רימון מזן 'עכו' שגדל במושב אביגדור שבמועצה האזורית באר טוביה. תחרות הרימונים הראשונה מסוגה, נערכה במסגרת תערוכת 'אגרומשוב', במהלכה בחנו השופטים 7 זני רימון, מתוכם עלו 3 מובחרים שזכו בדירוג גבוה. לבסוף הוכרזה זכייתו כאמור של זן 'עכו' כאמור כרימון הישראלי המשובח והאיכותי ביותר.

תערוכת אגרומשוב 2022 התקיימה בימים האחרונים בבנייני האומה בירושלים, עם חבר שופטים מכובד שכלל חקלאים, ראשי ארגונים, מגדלי רימונים ועוד. מועצת הצמחים ואגרומשוב בחנו את הרימונים על פי הקריטריונים של צבר הפרי, גודל, צובע הגרעינים, טעם, רמת פציחות, מתיקות, חמיצות ועוד.

ככה הוא נראה מבפנים. צילום: אגרומשוב

ככה הוא נראה מבפנים. צילום: אגרומשוב

מדובר ביוזמה מיוחדת של תערוכת החקלאות הגדולה בישראל – "אגרומשוב". בן כהן, ממושב אביגדור, הנחשב לאחד המגדלים הגדולים בישראל בתחום הרימון, סיפק את זני הרימונים החדשים והמשובחים.

רימון זן עכו. מלך הרימונים. צילום: אגרומשוב

רימון זן עכו. מלך הרימונים. צילום: אגרומשוב

על פי הנתונים עולה כי השנה יבול הרימון בישראל יגדל ויעמוד על 41,000 טון רימון, שטחי הרימון בישראל הינם 13,000 טון. במהלך חגי תשרי אזרחי ישראל צורכים 7,000 טון רימון ולאורך השנה כ 14,000 טון רימונים. יתר היבול הולך לייצור משקאות רימונים וליצוא. ברחבי המדינה כ-100 חקלאים מגדלים רימונים כאשר הזן הנפוץ ביותר בישראל- וואנדפול. עיקר שטחי הגידול הינם בצפון, בשומרון ובדרום הארץ.

צוות השופטים עם הרימונים, בתערוכת אגרומשוב. צילום: אגרומשוב

צוות השופטים עם הרימונים, בתערוכת אגרומשוב. צילום: אגרומשוב

חיים אלוש, מנכ"ל "אגרומשוב", אמר לאחר התחרות: "כיף היה לראות ולטעום את התפוחים והרימונים בצבעים, צורות והטעמים השונים. אני בטוח שהזנים שנבחרו יעטרו את שולחן החג של כל אחד ואחד מתושבי ישראל במהלך ראש השנה".

במהלך התערוכה גם נערכה תחרות העגבנייה הטעימה בישראל. בהמשך צפויות להתקיים תחרויות נוספות, ביניהן בחירת 10 הערים הירוקות בישראל לשנת 2022. בנוסף,יתקיימו כנסים מקצועיים: כנס 'חקלאות ישראלית', כנס 'ביטחון המזון' וכנס 'משקיעים MTECH'. בכנסים השונים ישתתפו שרים, חברי כנסת, ראשי גופים חקלאיים, חברות סטארטאפ, יזמים, בעלי עניין ואלפי חקלאים ישראליים.

רימון זן עכו, המנצח. צילום: אגרומשוב

רימון זן עכו, המנצח. צילום: אגרומשוב

תערוכת אגרומשוב, ננעלה אתמול בבנייני האומה בירושלים, כשהיא מציינת 31 שנים להיווסדה של תערוכת החקלאות המובילה בישראל, בה מציגות חברות רבות מאות זנים ופיתוחים חדשים החל מזני פירות וירקות, דרך טכנולוגיות מתקדמות להשקיה וטיפול ביבול ועד לרחפנים מיוחדים לחקלאות, טרקטורים וכו'.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר