סיום קורס חובלים. צילום: דובר צה"ל
סיום קורס חובלים. צילום: דובר צה"ל

"אתה יוצא אדם אחר": אחרי שנתיים וארבעה חודשים סיים מתן זכאי מבצרון קורס חובלים

עוד מילדותו גדל מתן זכאי במשפחה של אנשי זרוע הים בצה"ל, הוא גם היה בתנועת הנוער "צופי ים" ועכשיו הוא סיים את קורס החובלים היוקרתי של זרוע הים בצה"ל. "שנתיים וארבעה חודשים של חוויות, אתגרים וקושי תמידי", הוא מספר

פורסם בתאריך: 26.9.21 10:44

     

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס חובלים 143 בבסיס חיל הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי, הנמשך שנתיים וארבעה חודשים ומכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה ועם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.

סיום קורס חובלים. צילום: דובר צה"ל

סיום קורס חובלים. צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל הים בסיום קורס חובלים. צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל הים בסיום קורס חובלים. צילום: דובר צה"ל

בקורס חובלים 143 הוכשרו 38 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים ועם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים נמצא סגן מתן זכאי, בן 21, מתגורר במושב בצרון, סיים השבוע את קורס החובלים במגמת שייט ושובץ בספינת אח"י יפו.

זכאי הוא בוגר בית הספר התיכון בבאר טוביה, שם הרחיב את המקצועות כימיה וביולוגיה ואחרי שעות הלימודים הדריך בתנועת הנוער "בני המושבים", שם גם היה חניך בין כיתות ד'-י'.

זכאי הוא מושבניק אמיתי, אוהב את האדמה, לעבוד עם הידיים ואף מגיע מדי פעם לנגרייה במושב לבנות דברים. נוסף על כך, הוא מנגן בגיטרה כבר עשור ורוכב על אופנוע מזה חמש שנים.

סגן מתן זכאי. צילום: דובר צה"ל

סגן מתן זכאי. צילום: דובר צה"ל

החיבור לעולם המים, הים ולמגמת השייט בפרט נובע עוד מאז שזכאי היה תלמיד בחטיבת הביניים, כאשר היה במשך שנתיים בתנועת "צופי ים". צופי ים הם חלק מתנועת הצופים הבינלאומית והם מתמקדים בשייט ובפעילויות במים. בתנועה, מספר מתן, למד כלים לחיים ולשירות הצבאי, לקח חלק בהפלגות, שייט וניווטים. "בכיתה ח' הייתי נוסע בכל שישי לצופי ים יחד עם בן דוד שלי, זו הייתה החוויה הראשונה שלי מהים. לרדת מהרציף, לפתוח מפרשים ולהפליג זו חוויה בלתי נשכחת. בצופי ים שמעתי על תפקיד החובל ועוד משם המחשבה להתגייס לתפקיד החלה לחלחל", מספר זכאי.

מתן מגיע ממשפחה בה דודו ושניים מבני דודיו שירתו בתפקידים משמעותיים בזרוע הים, והסיפורים והחוויות שגדל עליהם ושמע לאורך השנים, בנוסף לאהבה הגדולה לים ולתקופה בתנועת "צופי ים" שהייתה משמעותית עבורו – הם אלו שהובילו אותו להחלטה להתגייס לקורס החובלים. בנוסף, מספר מתן "חיפשתי שירות משמעותי שמשלב פיקוד ולוחמה וחובלים הוא בדיוק המקום עבורי".

במהלך קורס החובלים לקח מתן חלק במבצע "שומר החומות", שם, הוא מספר כי הבין את המשמעות של התפקיד והדבר רק חיזק אצלו את הרצון והשאיפה לפקד על דבורה או על כלי בט"ש. "הקורס הוא חוויה מעצימה ומטורפת. שנתיים וארבעה חודשים של חוויות, אתגרים וקושי תמידי. כשפגשנו את מפקד השלב הראשון בקורס, עוד במהלך הטירונות הוא ציין כי מעתה אנחנו צריכים להיכנס ל'ראש אחר'. סיימנו שלב בחיים ואנחנו מתחילים שלב חדש, משהו שאף אחד לא יכול להסביר אלא רק אנחנו אחרי שנעבור אותו".

עוד הוסיף זכאי: "אתה נכנס לקורס בן אדם אחד ויוצא ממנו לאחר מסע מפרך ומפתח, בן אדם בעל יכולות אדירות וחוזקות חדשות, אתה לומד על עצמך דברים חדשים ומגלה יכולת מסוגלות שלא חשבת שקיימת אצלך. אני בהחלט מרגיש שרכשתי כלים שיעזרו לי מאוד בתפקיד ובחיים בכלל ומצפה להתחיל את התפקיד שלי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר