בית הספר נופים. מתוך גוגל סטריט וויו
בית הספר נופים. מתוך גוגל סטריט וויו

באר טוביה: ההורים נגד ההחלטה לערבב תלמידים מיישובים ירוקים ואדומים

למרות שמושב חצב שבמועצה האזורית באר טוביה הוא מושב אדום וגני הילדים בו סגורים, במועצה מאשרים לו לשלוח את תלמידיו לבית הספר נופים שאליו מגיעים תלמידים מיישובים ירוקים. "ההחלטה המעמידה בסכנה את הישובים הירוקים", טוענים ההורים. במועצה הגיבו: "לא ניתן להפעיל שיקול דעת רשותי"

פורסם בתאריך: 11.2.21 20:30

     

המועצה האזורית באר טוביה היא מועצה שרובה יישובים ירוקים, כך שמערכת החינוך ברובה פועלת בהתאם למתווה של משרד החינוך.

אלא שנוצרה שם בעיה לא פשוטה, מושב חצב למשל הוא מושב שצבעו אדום וגני הילדים בו סגורים, אלא שהתלמידים המתגוררים בו לומדים בבית הספר נופים שבו לומדים תלמידים מעוד ארבעה יישובים: קיבוץ חצור, נווה מבטח, ביצרון וערוגות.

מפת התחלואה - חצב אדום

מפת התחלואה בבאר טוביה – חצב אדום

אמש, עם ההודעה על פתיחת בית הספר התעורר חשש כבד אצל ההורים משליחת ילדיהם לבית ספר בו לומדים תלמידים מיישוב אדום. סקר מהיר שבוצע בקרב הורים למחצית מהתלמידים בבית הספר (147 מתוך כ-300) גילה כי 75% מההורים הודיעו כי לא יישלחו את ילדיהם לבית הספר. על פי הדיווחים של ההורים, למעלה משני שליש מהתלמידים בכיתות א'-ד' לא הגיעו היום לבית הספר.

ההורים מציגים לדוגמה את ההודעה ששלחה המועצה האזורית חוף אשקלון להורים ובה נכתב כי "לנוכח תחלואה גבוהה ביישובים הכתומים ניצן, בית שקמה ובת הדר, תלמידי ביה"ס המתגוררים ביישובים אלו ימשיכו מחר (חמישי) בלמידה מרחוק" ותוהים מדוע בבאר טוביה לא פועלים כך?

מושב חצב. צילום: אריאל פלמון

מושב חצב. צילום: אריאל פלמון

"אני לא שלחתי את הבן שלי לבית הספר", מספרת אחת האמהות, "רק עכשיו הבן שלי יצא מבידוד לאחר שנחשף לילדה ממושב חצב, אז אני לא רוצה שהוא שוב ייכנס לבידוד".

הנהגת ההורים בבית הספר אף שלחה מכתב בנושא לראש המועצה, קובי אביבי ולמנהלת מחלקת החינוך, דורון חנין, וביקרה את ההחלטה, "למרבה הצער ההחלטה לא משקפת את חצב התחלואה במועצה, מאחר ולבית ספר נופים מגיעים תלמידים מחמישה ישובים שונים במצב תחלואה לא אחיד. לא ברור איך ההחלטה לפתוח את בית הספר במתווה הנוכחי משקף את החלטת הממשלה… במצב התחלואה הנוכחי לא ייתכן שתתקבל החלטה המעמידה בסכנה את הישובים הירוקים ועשויה לשנות את מצב התחלואה בבאר טוביה באופן מהותי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מהמועצה האזורית באר טוביה נמסר בתגובה: "מועצה אזורית באר טוביה, כמו כל הרשויות במדינה, מחויבות לפעול בהתאם להנחיות הממשלה, משרד הבריאות ומשרד החינוך. בהחלטתם קבעו כי רק אם בית הספר ממוקם ברשות אדומה / כתומה לא ניתן להפעילו. עוד קובעת ההנחיה כי לא ניתן להפעיל שיקול דעת רשותי ולאסור הגעת תלמידים מיישובים אדומים / כתומים למוסדות החינוך. כל הרשויות שעשו כך היום ננזפו והונחו לשנות את הנוהל הפנימי שהפעילו בניגוד להנחיות הקובעות (לדוגמא יואב, עמק חפר). אנחנו עוקבים בדריכות אחר ההנחיות ונמשיך לפעול בהתאם לעדכונים. מועצה אזורית באר טוביה דואגת ותמשיך לדאוג לתושביה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר