רחל סילגי-כהן בביקורה חוף אורנים . צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

לאחר עשר שנים: תושבת אשדוד מגשימה חלום ונכנסת לים

בסיוע של אגף החופים בעיריית אשדוד רחל סילגי-כהן מאשדוד הגשימה היום חלום ונכנסה להתרחץ בים כשהיא נעזרת בכיסא צף 

פורסם בתאריך: 10.8.20 18:35

     

רחל סילגי-כהן היא תושבת אשדוד בת 45 עם מגבלה גופנית עם אהבה ענקית לים, עשר שנים היא חולמת לשוב ולשחות בים, מעשה פשוט עבור רובנו שנפצר ממנה בגלל מגבלתה. המשאלה של רחל הגיע דרך מספר שוטרי תחנת אשדוד והגיע אל אריה תורג'מן, מנהל אגף החופים בעיר. תורג'מן הקים ויזם את פרויקט "מנגישים ומגשימים לך את הים". היום (שני) הוא וצוות עובדי האגף הגישו את החלום עבור רחל באמצעות כיסא גלגלים מונגש לחוף.

בחוף אורנים באשדוד קיבלו צוות החוף יחד עם המציל אלון אוחיון את פניה של רחל בשעה 10 בבוקר. ״אנחנו כולם איתך" הבטיח המציל לרחל, "אני נכנס איתך למים ולא עוזב אותך,אין מגבלת זמן ,אנחנו כולנו רוצים שתהני״, המשיך לעודד ולהפיג ממנה את החששות. בשעה 10:27 רחל כבר היתה ישובה על כיסא הים המונגש  כאשר אלון המציל הראשי מוביל אותה לעבר הים. רגע לפני שהיא נכנסת למים היא מחבקת את הצוותים ומודה להם על הסיוע והאושר שהם הביאו לה.

כעבור דקה, החלה הכניסה למים,הים גבה גלים והם שוטפים את רחל. אלון לא עוזב אותה ומשוחח איתה גם כאשר היא במים, כשהוא בודק בעקביות לשלומה. את השמחה על פניה של רחל כל אחד יכול לראות, היא הגשימה חלום ונכנסה למים בפעם הראשונה מזה 10 שנים. החיוך נפרס על פניה. את התחושה – אף אחד לא יוכל להבין. "תודה לכם מלאכים" סיכמה רחל את החוויה כשהיא מבטיחה לחזור שוב ולהנות מאותה הרגשה עילאית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"אנחנו פועלים כל השנה במטרה להגשים את החלומות" אמר אריה תורג'מן "תמיד אנחנו חושבים שראינו הכול ובכל פעם שוב אנחנו לומדים מחדש ובעיקר מקבלים שיעור לחיים מכל אחת ואחד שבאים לכאן וניתנה לנו הזכות להגשים חלומות״.

רחל עם המציל אלון אוחין. צילום: אגף החופים עיריית אשדוד

אגף החופים בעירית אשדוד, הנגיש עד היום כ-300 בקשות לכניסה למים באמצעות התוכנית שהייתה הראשונה בישראל והחלה לפעול לפני שש שנים. באמצעות כיסאות גלגלים צפים צוות החוף מסייע לאוכלוסיית הנכים להיות כאחד האדם ולהיכנס למים בעזרת הכיסא הצף.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר