ליאורה רימוק בשיחה מול התלמידים. צילום: ישיבת אמי"ת

"אם יוחאי טבע זה יכול לקרות לכל אחד"

ליאורה רימוק, אחותו של יוחאי אלקיים שטבע למוות, הגיעה לישיבת אמי"ת באשדוד להסביר על הסכנות ברחצה לא בטוחה

פורסם בתאריך: 10.6.20 17:47

     

כמעט שנתיים עברו מאז אותו יום ראשון טרגי במהלכו טבע למוות יוחאי אלקיים ז"ל. לאור מקרה הטביעה המזעזע בשבוע שעבר שנגמר במותו של יהודה בילוג בן ה-14 מרחובות, אחותו של יוחאי, ליאורה רימוק, הגיעה לישיבת אמי"ת באשדוד, עברה בין הכיתות וסיפרה להן על הסכנות ברחצה בחוף מוכרז וללא שירותי הצלה.

זה קרה באוגוסט 2018, יוחאי וחבריו הגיעו לחוף המצודה באשדוד, חוף לא מוכרז, למשחק מטקות. כשהבחין בצעירה שטובעת במים נכנס יוחאי בגבורה לים הסוער לסייע לה. הוא הצליח להצילה והיא נפלטה לחוף, אך יוחאי לא הצליח לחזור בעצמו וטבע למוות.

ראש ישיבת אמי"ת, הרב שלום מלול, ביקש מליאורה רימוק, יו״ר ועד הורים בישיבה, להעביר שיחה בנושא הסכנות בים ולספר על הטביעה של אחיה. מאחר ובגלל וירוס הקורונה לא ניתן לכנס את כולם באולם. ראש הישיבה וליאורה עברו בכל כיתה ומסרו שיחה קצרה ומצגת מרגשת. ליאורה מעידה כי נראה לה שהצליחה להעביר את המסר לנערים חזק וברור.

"עברנו כיתה כיתה ובמשך כמה דקות שאלתי את הילדים מה ההגדרה של חוף מוכרז, מה הן שעות הפעילות של המצילים, חידדנו את כל הנושאים האלה. חידדנו את כל הנשואים. אחר כך הראינו להם את המצגת והילדים היו בהלם ומרותקים, אני הרגשתי שהמסר עבר חזק אצל התלמידים ושהחוויה היתה מאוד עוצמתית עבורם. רב הישיבה, שלא הכיר את כל הסיפור, אמר לי שזה היה ממש חזק ושהוא לא הפסיק לחשוב על זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

"אחי היה אדם חזק, לוחם קרבי, אמן כושר, שחיין מצויין וצוללן". מספרת ליאורה המטרה היתה להראות לתלמידים שאם אדם כזה יכול לטבוע, אז כל אדם יכול לטבוע. שאף אחד לא יקח את הסיכון הזה ויגיד לי זה לא יקרה או 'אני יכנס הכל יהיה בסדר'." ליאורה מוסיפה כי היא מקווה שהמסר יעבור גם הלאה לבתי ספר ותלמידים נוספים. "העליתי את המצגת גם בועד ההורים העירוני והיו מספר מורות שאמרו לי שהן ירימו את הכפפה ויראו אותה לתלמידים בשיעור" היא מספרת.

לצד הצורך בהסברה ליאורה מאמינה כי גם לאכיפה יש חלק משמעותי בהצלת חי אדם בחוף הים. "מאוד מפריע לי שלא ממש אוכפים את חוק עזר עירוני לגבי רחצה בחוף לא מוכרז. אם יאכפו את זה כמו שמחלקים דוחות חניה. שזה יותר חשוב בעונה הזו, היו מצטמצמים המקרים".

"כמו כן," היא מוסיפה "לרוחצים שאינם מאשדוד יש פחות מודעות לכללים ולסכנות וגם על זה יש לתת את הדעת. צריך לעשות איזושהי עבודה בהסברה לאנשים שמגיעים מחוץ לעיר ולא מכירים את התקנות והכללים. הם לא יודעים מה הוא חוף מוכרז ומה לא, גם בנושא הזה צריך לעלות את המודעות ברמה הארצית".

"זה יכול לקרות לכל אחד" ליאורה רימוק לתלמידים. צילום: ישיבת אמי"ת

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר