לוחמי 916 מחלצים את צב הים. צילום: מיזם צבא ההגנה לטבע

מרגש: לוחמים בחיל הים חילצו צב ים פצוע באשדוד. צפו

לוחמי פלגה 916 חילצו צב ים פצוע באזור אשדוד וסייעו בפינויו למרכז הצלה לצבי ים של רשות הטבע והגנים

פורסם בתאריך: 16.5.20 22:16

     

חילוץ מרגש בזירה הימית הדרומית: במהלך השבת התקבל דיווח מספינת שלדג 843 של פלגה 916 על צב ים פצוע. לוחמי יחידת סנפיר מהפלגה יצאו לחילוץ, העלו את הצב לכלי מסוג צרעה, קיררו אותו במי ים עד הגעה לחוף והעברתו לטיפול רשות הטבע והגנים.

"חילוץ בעלי חיים ימיים הינו חלק בלתי נפרד משגרת לוחמינו בים, כחלק ממיזם 'צבא ההגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם'", סיפרו בחיל הים.

לדברי ד״ר יניב לוי, מנהל מרכז ההצלה לצבי ים ברשות הטבע והגנים, הצב הועבר על ידי שגיא, מתנדבת החיבולנס, למרכז ההצלה ושם טופל ע״י ד״ר צחי אייזננברג. צוות מרכז ההצלה מוסר כי מצבו הבריאותי עדיין לא ברור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"הצב", אומר לוי, "נראה כסובל מפגיעה פנימית קשה ויעבור בדיקות רדיולוגיות (CT, אולטרה-סאונד) מקיפות במרפאת כל חי לאבחון ומתן טיפול הולם. ערנותם של חיילי חיל הים למצוקתו של הצב מרשימה במיוחד.

"במהלך פעילותם הביטחונית הם ראו צב חי שצף ואינו מתנהג בצורה נורמלית. לא ברח מכלי השייט ולא צלל. מיד הבינו שהצב נזקק לטיפול רפואי ויצרו עמנו קשר. בזכות מעשים טובים מעין אלו, אנו מצליחים לעזור לאוכלוסיות צבי הים. תודה רבה על העבודה הנפלאה של חיל הים", ציין ד"ר לוי והוסיף, כי בכל מקרה בו מזהים צב פצוע או זקוק לעזרה יש להעבירו למרכז להצלת צבי ים או להתקשר למוקד רשות הטבע והגנים בטלפון *3639.

 

מיזם "צבא ההגנה לטבע – מפקדים לוקחים אחריות על סביבתם", המובל על ידי חיל הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל ונעשה בשיתוף עם צה"ל, משרד הביטחון, רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, רשות העתיקות, נכנס לאחרונה לשנת הפעילות החמישית וצירף לשורותיו 6 מיזמים סביבתיים נוספים.

המיזם, שהוקם במטרה להוביל מפקדים וחיילים לאחריות ומעורבות פעילה לשמירה על ערכי הטבע, הנוף והמורשת שבסביבתם, החל בשנת 2014 עם 8 פרויקטים וכיום פועלים במסגרתו כ-60 מוקדי עשייה, באוויר בים וביבשה, מאצבע הגליל ועד אילת, מהשומרון ועד חופי הים התיכון.

הזרוע הימית של צה"ל שומרת ומגנה על כ-210 קילומטרים של חופים בים התיכון ובמפרץ אילת ובמרחב זה, קיים מגוון ביולוגי ימי עצום ובכללו שלל בעלי חיים, רכיכות ויצורים נוספים. נוכחות החיילים בשטח והשליטה המוחלטת בכל המתרחש בגזרה הימית מאפשרים להם להיות שומר הראש של מדינת ישראל בים, גם בהיבט הביטחוני וגם כעזר בהיבטים של שמירת טבע והסביבה הימית.

לוחמי 916 מחלצים את צב הים. צילום: מיזם צבא ההגנה לטבע

לוחמי 916 מחלצים את צב הים. צילום: מיזם צבא ההגנה לטבע

פעולה זאת מצטרפת לפעילות היחידה הימית של רשות הטבע והגנים האמונה על שמירת ערכי הטבע ומניעת דיג לא חוקי בים התיכון ובמפרץ אילת ובפריזמה רחבה, נרתמו בצה"ל בכלל ובחיל הים בפרט לשורה של מיזמים בהובלת מפקדים וחיילים כאחד, החל ממיפוי אזורים בעלי רגישות אקולוגית ימית והתאמת הפעילות למגבלות של החי והצומח בתחום אותה גזרה, ניטור, דיווח ואיסוף של בעלי חיים ימיים פגועים, שותפות בסקרים אקולוגיים במרחב הימי ועד העתקת אלמוגים במפרץ אילת.

 

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר