סטורי אשדודי: שמעון כצנלסון מברך. צילום: תיירות אשדוד

עשו היסטוריה: נחנך מרכז מבקרים לתולדות אשדוד

פורסם בתאריך: 9.2.20 18:50

     

להכיר את הסטורי האשדודי – המרכז לתולדות העיר: היום נערכה הפתיחה הרשמית של "סטורי אשדודי" – המבנה בו יפעל המרכז החדש לתולדות העיר אשדוד.

במבנה, שהנמצא בפינת הרחובות רוגוזין ויצחק הנשיא, מובא סיפורה של העיר מראשית ימיה כאשדוד-ים, עם עלייתן לקרקע של 22 המשפחות ראשונות בנובמבר 56', הקמת שכונת הקליפורניות, בניית הנמל, השכונות הראשונות ונקודות ציון נוספות.

סטורי אשדודי: קביעת מזוזה. צילום: תיירות אשדוד

"סטורי (סיפור) אשדודי" התחיל כרעיון של החברה לתיירות אשדוד, לספר את סיפורה של אשדוד – מרגע החלטתו של דוד בן גוריון על הקמת עיר חדשה בישראל הצעירה.

את קירות המרכז מעטרות שלל תמונות ארכיון המתארות את סיפורה של העיר מימי ראשיתה  – למן הגעת 22 המשפחות הראשונות של יוצאי מרוקו, דרך הנחת אבן הפינה לנמל אשדוד, הקמת השכונות הראשונות ומרכזי המסחר ועוד שלל צילומים של רגעים של אירועים משמעותיים בתולדות העיר – אשר לוקטו ע"י ד"ר אביחי כהן וצוות הארכיון לתולדות העיר אשדוד (החברה העירונית לתרבות הפנאי) ,נבחרו בידי אוצרת התערוכה סיגל מאור ובהובלת מלי בונאבידה.

כמה מהתצלומים ההיסטוריים במרכז. צילום: תיירות אשדוד

סגן ראש העירייה, שמעון כצנלסון, התכבד בקביעת המזוזה וברך את השותפים להקמת הפרויקט ואת הנוכחים שהגיעו: "העיר אשדוד התחילה מ-22 משפחות, והיום ברוך השם צמחנו לעיר של רבע מיליון תושבים. העיר אשדוד נמצאת בתנופה גדולה כל הזמן מכל הבחינות, וגם מס' התושבים עתיד לעלות בשנים הקרובות עם פיתוח העיר בכל התחומים".

סטורי אשדודי : שמעון כצנלסון, מנכ"ל תיירות אשדוד עופר דרי, מהוגות הרעיון – מלי בונאבידה ומנהלת השיווק לודמילה גוזב. צילום: תיירות אשדוד

עוד טרם השקתו הרשמית, המרכז החדש כבר הספיק לארח כמה קבוצות של מבקרים מהארץ ומחו"ל, אשר קיבלו הדרכה מפורטת וצפו בסרטון המספר את תולדות העיר המוקרן במקום, וזאת במסגרת שלל הסיורים אותם מקיימת החברה לתיירות לאורך כל חודשי השנה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר