שוברי גלים מנותקים, הדמיה: SF MARINA, תיירות אשדוד

באשדוד בוחנים אפשרות להצבת שוברי גלים מנותקים בחופים

 אחת האופציות שנבחנו אך נמצאה בלתי מתאימה היא שובר גלים צף אשר בבדיקות מתקדמות התברר כי אינו עומד בתנאי הים בחודשי החורף. עדיין נבדקת האפשרות להתקין שוברים מהסוג הזה רק בעונת הקיץ

פורסם בתאריך: 29.8.19 13:20

     

בשנה האחרונה החברה לתיירות באשדוד (חברת בת של העירייה) בוחנת פיתוח פטנט ייחודי להקמת שובר גלים אקולוגי השובר את עוצמת הגלים, אך מאפשר המשך הסעת החולות מדרום לצפון ואינו פוגע באיכות הסביבה. הפיתוח, אומרים שם, נעשה בידי חברה מוכרת ונמצא בשלבי ניסוי מתקדמים.

פיתוח חדשני של חברה ישראלית משתמש בטכנולוגיה חדשה – לטובת שבירת עוצמת גלי הים תוך שמירה על הסביבה האקולוגית והמשך נדידת החולות הטבעיים מזה למעלה עיריית אשדוד והחברה לתיירות  עומדות בקשר קרוב עם 3 חברות שונות– במטרה לקיים פיילוט ראשוני של המוצר – כאן בחופי העיר.

אחת החברות, חברה ישראלית בעלת שם בינלאומי, מבצעת בדיקות מעבדה מתקדמות במטרה שהפיתוח הייחודי ייצא לפועל בקרוב, וללא ספק יחולל מהפיכה של ממש בתחום.

כיום, נמצאים שוברי גלים במספר חופים בארץ, כמו אשקלון, נתניה ותל אביב, אשר נבנו בעשורים הקודמים, אולם במרוצת השנים התברר כי הם פוגעים בקו החוף ומגבירים את הסחף (ארוזיה) ואת נסיגת מצוק הכורכר באותם מקומות שבהם הוא קיים, למשל אשקלון ונתניה. כמובן שהם לא הגורם היחיד ואולי אף לא המרכזי מבחינה זו. נמלים, מרינות, תחנות כוח – כל המבנים הימיים הללו מחבלים בזרימה הטבעית של החול שמקורו בשפך הנילוס ומביאים לעצירתו ולדילולו ככל שמתקדמים צפונה.

התקנת שוברים להגנת המצוק באשקלון. צילום: אילן אסייג

על רקע זה, מסבירים בתיירות אשדוד, קיים "וטו" של שנים רבות על פרויקטים חדשים במתכונת הקיימת, אולם כעת נראה כי המצב עומד להשתנות, ובאשדוד מקווים כי העיר תהיה מהראשונות ליהנות מהטכנולוגיה החדשה הזוכה לתמיכה מצד גופים רבים, לרבות ארגוני הסביבה.

אחת האופציות שנבחנו אך נמצאה בלתי מתאימה היא שובר גלים "צף", אשר בבדיקות מתקדמות התברר כי אינו עומד בתנאי הים בחודשי החורף. אופציה נוספת שנבחנת עדיין היא הקמת שובר גלים צף אשר יותקן לקראת חודשי הקיץ, ובסיום עונת הרחצה יוסר.

 

הממונה על התיירות, חבר מועצת העיר גרשון פלדמן מציין כי עיריית אשדוד והחברה לתיירות מתקדמות בנושא בתיאום ובשיתוף פעולה מלא עם ארגוני סביבה ועם הועדה לשמירה על החופים במנהל התכנון.

סגן ראש העיר, שמעון כצנלסון: "אנו מודעים ושותפים לרצון להקים שובר גלים באחד מחופי העיר, דבר שללא ספק עתיד להיות מוקד משיכה נוסף לחופי העיר המפותחים והאטרקטיביים, אך יחד עם זאת אנו מחכים לסיום הפיתוח של המוצר אשר יענה על כלל הדרישות והצרכים, תוך שמירה מקסימלית על איכות הסביבה".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר