יופי של משפחה. צילום: אביתר בן אבי, רשות הטבע והגנים
יופי של משפחה. צילום: אביתר בן אבי, רשות הטבע והגנים

תיעוד תת-ימי נדיר: להקת דולפינים בשמורת אבטח (וידאו)

כ-20 דולפינים מצויים ובהם שני גורים תועדו אתמול מתחת לפני המים מול רצועת החוף שבין אשדוד לאשקלון

פורסם בתאריך: 25.2.19 11:46

     

אביתר בן אבי אחראי לצילומים הפנטסטיים של דולפינים מצויים שתועדו אתמול בשמורה הימית אבטח המשתרעת בין אשדוד בצפון לאשקלון בדרום. הצילום בתוך המים מספק תצפית יוצאת דופן לחיים שמתקיימים מול החופים שלנו.

"יצאנו להפלגה על הסירה של הרשות וברגע שזיהינו את להקת הדולפינים, הכנסתי את מצלמת הגו-פרו שלי מתחת לפני המים ובאמת הצלחנו לתעד אותם ממש יפה. זה תמיד מרגש ומשמח לפגוש דולפינים", אומר בן אבי, פקח ימי ברשות הטבע והגנים.

"כמו שניתן לראות בסרטון", הוא מוסיף, "הדולפינים מלווים אותנו. הם אוהבים לקפוץ מעל הגלים שנוצרים סביב הירכתיים של הסירה. לפעמים אנחנו איתם חצי שעה עד שהם ממשיכים לדרכם. במקרה הזה מדובר בלהקה שהיא משפחה המונה 20 דולפינים ובהם שני גורים. הם נראו בריאים ומשגשים. אנחנו פוגשים אותם הרבה באזור.

"חשוב לציין", אומר בן אבי, "שלמרות שמם – דולפין מצוי – מדובר במין נדיר שיחסית לא נמצא בהרבה מקומות וכאן בשמורת אבטח הוא בהחלט מתבלט. זה גם המקום להדגיש עד כמה חשוב להגדיל את שטח השמורות הימיות, כדי לאפשר לדולפינים ולבעלי החיים האחרים לחיות בשללווה, ללא הפרעה וללא סכנה, למשל של היפגעות מסירות דייגים, חכות ורשתות".

שורה של גופים פועלים יחד כדי להרחיב משמעותית את שטחה של השמורה הימית אבטח למען בעלי החיים והסביבה.

מרכז הדולפין והים של מחמל"י שיתף את התיעוד בדף שלו בפייסבוק:

בתוך כך, ב-3 במרץ, כמידי שנה, תציין רשות הטבע והגנים את היום העולמי לשמירת החי בבר והשנה בסימן שומרים על החיים בים – למען האנשים ולמען הסביבה. פעילות השמירה על ערכי הטבע המוגנים בים ושמירה וקידום השמורות הימיות הן בין תחומי הליבה בהן עוסקת היחידה הימית של רשות הטבע והגנים והרשות בכלל. היום הזה ילווה בפעילויות בשטח ובים וכן בפעילות הסברתית. עמדות הסברה יוצבו לאורך חופי ישראל ובין היתר גם בניצנים וזיקים.

אביתר בן אבי. צילום: דוד חלפון

לפני כשבוע לפקחי הרשות הייתה תצפית יוצאת דופן של צב גלדי מול חופי אשקלון. זהו צב נדיר, ענקי בגודלו ונטול שיריון.

צב ים גלדי נדיר ביותר באזורנו – שנצפה מול חופי אשקלון. צילום: גיא לויאן, רשות הטבע והגנים

"לצערי", מציין בן אבי, "לא תמיד התצפיות משמחות. אנחנו עדיין עדים לתופעה של צבי ים שנפגעים מפסולת ומפעילות של דיג ולא אחת גם משלמים על כך בחייהם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר