גולשים יוצרים את דגל ישראל בחוף אורנים באשדוד. צילום רחפן: שבתאי טל
דבר ראשון מסוגו: גולשים יוצרים את דגל ישראל בחוף אורנים באשדוד. צילום רחפן: שבתאי טל

גולשי אשדוד עשו היסטוריה: דגל ישראל אנושי בים (וידאו מרהיב)

זוהי, ככל הידוע, הפעם הראשונה שדבר כזה נעשה בארץ ואולי בעולם. באירוע, שהיה בסימן יום העצמאות ה-70 למדינה, השתתפו מאות גולשים ותושבים

פורסם בתאריך: 13.4.18 12:46

     

מאות גולשים ותושבים מן השורה נענו לקריאה והגיעו הבוקר לחוף אורנים כדי ליצור לראשונה את דגל המדינה האנושי בתוך הים, לקראת יום העצמאות ה-70.

לפני שעה קלה המשימה הוכתרה בהצלחה והתוצאה לפניכם.

גולשים יוצרים את דגל ישראל בחוף אורנים באשדוד. צילום רחפן: שבתאי טל

חוף אורנים, רגע לפני הכניסה למים. צילום רחפן: שבתאי טל

גולשים יוצרים את דגל ישראל בחוף אורנים באשדוד. צילום רחפן: שבתאי טל

גולשים יוצרים את דגל ישראל בחוף אורנים באשדוד. צילום רחפן: שבתאי טל

את היוזמה הגה עוזרו האישי ויועץ התקשורת של ראש העירייה שמואל דוד. ללקחו בה חלק רשות הספורט העירונית, העמותה לקידום הגלישה, הצלה ימית, בתי הספר לגלישה באשדוד ותושבים רבים שנחשפו לפרסומים.

400 משתתפים – ילדים, מבוגרים, עולים חדשים ותיקים, נשים וגברים, הגיעו בשעה 10 בבוקר לחוף אורנים באשדוד. עוד לפני שהגיעו רשות הספורט העירונית ואגף החופים הכינו את צורת הדגל מחבלים צפים במטרה למקם את המשתתפים באופן מסודר.

כל אחד מהמשתתפים קיבל חולצה בכחול או לבן עם כיתוב אשדוד העיר הישראלית 70 לישראל. בנוסף קיבלו דגלים ופוליגל בצבע כחול ולבן איתן נכנסו למים.

לכל קבוצה היה ראש קבוצה אשר מיקם את האנשים צמוד לצלע של הדגל אותו קיבל מראש. עד הכניסה חוף הים כוסה בצבעים כחול ולבן. ברקע התנגנה מוזיקה ישראלית והמשתתפים החלו לרקוד במעגלים תוך הנפת הדגל.

"התרגשות הייתה עצומה וכולם המתינו להכנס למים ולמרות שהיו קרים הרצון לקחת חלק הפך את הקור לדבר זניח", תיאר דוד. "בשעה 10:30 החלה הכניסה למים של הקבוצות אט אט התמקמו עפ הוראות ראשי הקבוצות כעבור כרבע שעה נוצר דגל ישראל. 'התקווה' נוגנה ברמקולים וכולם נפנפו בדגלים ולאחר מכאן גם הרימו את הפוליגל באוויר ואז ניתן האות – לראשונה בישראל נוצר דגל ישראל בתוך הים".

את שאגות השמחה ניתן היה לשמוע למרחקים.

נתונים:
גודל הדגל: 40 מטר על 30 מטר
מספר המשתתפים: מעל 400

 

צילום: שמואל דוד

צילום רחפן: שבתאי טל

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי בירך: "מאות מתושבי העיר הגיעו לציין יחדיו את יום הולדתה ה-70 של מדינת ישראל במפגן אדיר של אחדות ואחווה. העיר אשדוד התברכה בקו חוף יפייפה וקהילה גדולה של חובבי גלישת גלים ולכן היה לנו ברור שהים הוא המקום המתאים ביותר לייצר בו מיצג ראשון מסוגו שזוכה להצלחה אדירה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר