סא"ל רויטל ברזני. צילום: דובר צה"ל
סא"ל רויטל ברזני. צילום: דובר צה"ל

סא"ל רויטל ברזני עושה היסטוריה: מפקדת הגדוד הראשונה במערך ההגנה האווירית

סא"ל ברזני, המתגוררת בסיס חצור, שהייתה מפקדת סוללת כיפת ברזל במבצע "עמוד ענן" ובמבצע "צוק איתן", היא האישה הראשונה המכהנת כמג"ד של לוחמי ההגנה האווירית בחיל האוויר

פורסם בתאריך: 24.8.22 16:54

     

סא"ל רויטל ברזני נכנסה אמש לתפקיד מפקדת גדוד רם 66 במערך ההגנה האווירית. סא"ל ברזני, המתגוררת בסיס חיל האוויר בחצור, תשרת כאישה הראשונה בתפקיד כמפקדת גדוד לוחמי הגנה אווירית ותחליף את מפקד הגדוד היוצא, סא"ל יואב ביגר.

החלפת הפיקוד בוצעה בראשות מפקד מערך ההגנה האווירית, תת-אלוף גלעד בירן, ובהשתתפות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר.

טקס החילופים. צילום: דובר צה"ל

טקס החילופים. צילום: דובר צה"ל

טקס החילופים. צילום: דובר צה"ל

טקס החילופים. צילום: דובר צה"ל

סא"ל רויטל (אוזן) ברזני, התגייסה בשנת 2004 למערך ההגנה האווירית כלוחמת במערכת הנשק "הוק". בהמשך שירותה ביצעה מספר תפקידים מבצעיים, ביניהם מפקדת סוללת "הוק", מפקדת סוללת "כיפת ברזל" במבצע "עמוד ענן" ובמבצע "צוק איתן" וראש מדור "קלע דוד" בענף ההדרכה בחיל האוויר. כמו כן, שירתה כסגנית מפקד גדוד רם 66, בתפקידה האחרון שירתה כמפקדת טייסת התעופה במערך ההגנה האווירית.

רויטל נשואה ואם לשלושה ילדים.

משפחת ברזני. צילום: דובר צה"ל

משפחת ברזני בהרכב מלא. צילום: דובר צה"ל

"זוהי זכות עבורי לפקד על גדוד רם 66", אמרה סא"ל ברזני, "גדוד עם היסטוריה ענפה ותפקיד חשוב ומשמעותי בהגנה על שמי המדינה. זהו גדוד יחיד מסוגו, האמון על מערכת 'קלע דוד' ומרכז את ההתרעה לעורף. באמצעות הניסיון והידע שצברתי לאורך השנים אני נכנסת לתפקיד בו יש לי השפעה מקצועית, מבצעית ואחריות רבה. הצלחתי להגיע לאיפה שאני היום בזכות מערך מקצועי עם מפקדים משמעותיים ומיומנים וכן עם לוחמים איכותיים שעושים את המירב והמיטב בשביל להגן על שמי מדינת ישראל".

גדוד רם 66 הינו גדוד לוחם במערך ההגנה האווירית אשר היה גדוד הנ"מ המתנייע הראשון בחיל-האוויר. לגדוד רם 66 רשומות 11 הפלות מטוסי ומסוקי אויב והוא שיאן ההפלות מהקרקע בחיל האוויר. כיום, הגדוד הוא חלק ממערך ההגנה האווירית ומפעיל את מערכת הנשק "שרביט קסמים" ואת מרכז את ניהול התמונה הבליסטית בצה"ל (המנת"ב), במשותף עם פיקוד העורף.

סא"ל רויטל ברזני. צילום: דובר צה"ל

סא"ל רויטל ברזני. צילום: דובר צה"ל

במערך ההגנה האווירית בחיל האוויר משרתות מאות לוחמות וקצינות, במסגרות משולבות. המערך מוביל זה שנים את שילוב הלוחמות בתפקידי ליבה, ובשנתיים האחרונות מוביל תכנית "מכוונים/ות גבוה", שנועדה למצות את פוטנציאל הפיקוד של אנשי המערך בתפקידים בכירים, גם בקרב נשים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר