דוגו לייטנר וכדור פלאפל. צילום: מוזיאון השואה בית העדות
דוגו לייטנר וכדור פלאפל. צילום: מוזיאון השואה בית העדות

"מבצע דוגו" 2022: אוכלים פלאפל לציון הניצחון של דוד לייטנר ושורדי השואה על הנאצים

היום נציין את "מבצע דוגו" של שורד השואה ממושב ניר גלים דוד "דוגו" לייטנר, במסגרתו מציינים את הניצחון של דוגו, וניצחון כלל שורדי השואה, באכילת פלאפל. "אני קורא לכל בית ישראל לצאת לאכול פלאפל, ולזכור דבר אחד ש'עם ישראל חי'", אומר דוגו

פורסם בתאריך: 18.1.22 10:27

     

ב-18 ינואר 1945 יצא דוד "דוגו" לייטנר לצעדת המוות ממחנה ההשמדה אושוויץ, בעודו צועד, על סף אובדן כוחות, נזכר בסיפורה של אימו ז"ל על ה"בילקלך" הצומחות על העצים בארץ ישראל. לאחר ששרד את הצעדה ועלה לישראל החליט "דוגו" שבכל 18 בינואר הוא יאכל את הבילקלך הישראלי – הפלאפל, כאות וכסמל לניצחונו האישי, וניצחון כלל השורדים.

היום, ה-18 בינואר, מתקיים "מבצע דוגו" – אותו יום ציון משותף של מוזיאון השואה בית העדות, ושורד השואה דוד "דוגו" לייטנר, במסגרתו אלפי אנשים בארץ ובעולם מצטלמים עם מנת פלאפל, לציון ניצחונו של דוד לייטנר (דוגו), ושל שאר שורדי השואה, על הנאצים.

מבצע דוגו השנה, עומד להיות בינלאומי מאי פעם וצפויים לציין אותו בעשרות מדינות מסביב לגלובוס. עד עתה, הגיעו אל מוזיאון השואה בית העדות, תמונות מצרפת, מצרים, אוסטרליה, שווייץ, דרום אפריקה, דובאי ועוד ועוד, של אנשים אוכלים פלאפל לזכר ניצחונו של דוגו ושל שאר השורדים.

דוגו ורעייתו אוכלים מנת פלאפל עם הרמטכ"ל כוכבי. צילום: דובר צה"ל

דוגו ורעייתו אוכלים מנת פלאפל עם הרמטכ"ל כוכבי, 2020. צילום: דובר צה"ל

דודו דוגו לייטנר והנשיא ריבלין אוכלים פלאפל. צילום אבי קנר, אורי בוזגלו/לע"מ

לייטנר והנשיא לשעבר ריבלין אוכלים פלאפל. צילום אבי קנר, אורי בוזגלו/לע"מ

"מדובר ביום מיוחד בו אנו זוכרים את כל אלה שיצאו לצעדות המוות ולא זכו לשרוד ולהגיע אל ארץ ישראל, אומר דוגו, "לצד ציון ניצחונם של מאות אלפי שורדים ששרדו את המסעות והמחנות. אני קורא לכל בית ישראל לצאת לאכול פלאפל, ולזכור דבר אחד ש'עם ישראל חי'".

מנכ"לית בית העדות, רחל רוזנמן עפר: "'מבצע דוגו' מסמל את הניצחון האדיר של מאות אלפי יהודים ששרדו את השואה, עלו לארץ ישראל והקימו את ביתם ומשפחתם במדינת ישראל. גשו לדוכן הפלאפל הקרוב לביתכם, או זה שאהוב עליכם, תצטלמו עם מנת הפלאפל ותזכירו גם לכל הקרובים והחברים שלכם בפייסבוק (#מבצע_דוגו) את ניצחונם של השורדים ואת ניצחון החיים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר