מימין לשמאל: עמית יפרח, נחום איצקוביץ, קובי אביבי ואלון שוסטר

ראש מועצת באר טוביה לשר החקלאות: "תיקון 116 לחוק התכנון והבניה הוא גלגל ההצלה הכלכלי למרחב הכפרי"

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, אירח אתמול (ד') את שר החקלאות ופיתוח הכפר- אלון שוסטר ומזכ"ל תנועת המושבים- עמית יפרח לפגישת עבודה מקצועית. ראש המועצה אמר לשר החקלאות: "תיקון לחוק 116 לתכנון ולבניה, שקידמת יד ביד עם המועצות האזוריות ותנועת המושבים, הוא גלגל ההצלה הכלכלי, שיפתח את המרחב הכפרי שלנו ויאפשר לבעלי הנחלות להסדיר את החריגות במשקים. נמשיך לעודד גם את ההסדרה והפעילות הלא חקלאית (פל"ח) במרחב שלנו, יחד עם שותפינו בממשלה, לטובת הדורות הבאים"

פורסם בתאריך: 18.11.20 11:05

     

ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, אירח אתמול (ד') את שר החקלאות ופיתוח הכפר, אלון שוסטר, יחד עם מנכ"ל משרדו ד"ר נחום איצקוביץ, מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח ואת צפניה שאולקר מנהל המחוז במשרד החקלאות, לפגישת עבודה מקצועית במועצה. המועצה האזורית באר טוביה הוקמה בשנת 1950 ובתחומה 23 יישובים ומהווה מוקד משמעותי לייצור חקלאי בתחומי חלב הבקר, לולים לסוגיהם, מטעים, הדרים וירקות.

הביקור נפתח בבניין המועצה בדיון עם ראש המועצה ונציגי המועצה, שציין כי בשבוע שעבר קיבל משרד המשפטים את עמדתם של ראשי המועצות האזוריות לתיקון 116 לחוק התכנון והבניה. לפי התיקון, בשנתיים הקרובות תהיה הקלה באכיפה באזורים בהם לא הוסדרו מבנים במרחב הכפרי ולמעשה זו ההזדמנות להסדיר את מעמדם שהיה עד כה בשימוש חורג ולצד זאת נועד להסדיר את הפעילות הלא חקלאית בנחלות. בנוסף, דנו בנושא הותמ"ל וועדת הגבולות, שנועדו לשנות את המרחב הכפרי בבניה מואצת, בקביעת גבולות חדשים למועצה המועצה וחלוקת הכנסות בלתי מידתית לרשויות שכנות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ראש המועצה האזורית באר טוביה, קובי אביבי, בירך את שר החקלאות ואמר: ״תיקון לחוק 116 לתכנון ולבניה, שקידמת יד ביד עם המועצות האזוריות ותנועת המושבים, הוא גלגל ההצלה הכלכלי, שיפתח את המרחב הכפרי שלנו ויאפשר לבעלי הנחלות להסדיר את החריגות במשקים. נמשיך לעודד גם את ההסדרה והפעילות הלא חקלאית (פל"ח) במרחב שלנו, יחד עם שותפינו בממשלה, לטובת הדורות הבאים. שוחחנו גם על הותמ"ל והוועדה הגאוגרפית, שעשויה לשנות את המרחב הכפרי בבניה מואצת, קביעת גבולות חדשים למועצה אשר יפגעו קשות בחקלאות וחלוקת הכנסות לא מידתית לרשויות שכנות שיגרמו לנו להפחית ברמת השירות לתושב. העליתי בפני השר וצוותו את העובדה כי אין זה מתפקיד המועצה לממן, במקום הממשלה, את צרכי הרשויות השכנות ותושביהן ואין המועצה באה במקום הממשלה".

שר החקלאות, אלון שוסטר: "הגענו לבאר טוביה כדי להבהיר שאנחנו מבקשים לחזק את המרחב הכפרי בכל מקום. מושבי באר טוביה הם פאר של התיישבות חקלאית, ואנחנו פועלים בכל הערוצים האפשריים כדי לשמור עליהם ולהבטיח אופק כלכלי. דוגמה אקטואלית היא שינוי המדיניות שיזמנו בכחול לבן בנוגע לאכיפת תיקון 116, שיבטיח לחקלאי המושבים את האפשרות להסדיר את המבנים שברשותם".

ראש המועצה (מימין) ושר החקלאות

מזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: ״המועצה האזורית באר טוביה, הינה מהמועצות מהמגוונות ביותר מבחינה חקלאית וכוללת בתוך מושביה את כל הענפים החקלאיים- מענף החלב והרפת, דרך גידולי ירקות ועד מטעי נשירים וכרמים. יחד עם זאת המועצה מתמודדת עם לחצי עיור וועדות גבולות המאיימות על האדמות החקלאיות ואזורי התעשייה הפועלות בשטחה. אני מודה לשר החקלאות, אלון שוסטר וצוותו על הסיור והרצון ללוות יחד איתנו את המועצה וחקלאיה עם האתגרים הרבים העומדים לפתחם״.

לאחר מכן המשלחת ביקרה ב"משק שמואלי" בבאר טוביה, ב"חוות הבופאלו" בביצרוןובמפעל "אקו אנרגיה" לייצור חשמל בתימורים. הקמת המתקן נתמכה על ידי משרד החקלאות כפתרון לטיפול בפרש בקר וקיבל תמיכות שונות מהמשרד ולמעשה באמצעות איסוף תדיר של פרש הרפתות והלולים, מתקן העיכול האנאירובי מונע פליטות של גזי חממה מזיקים. את הביקור חתם השר במושב ערוגות במפגש עם החקלאים.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר