ד"ר לסרי ופרופ' רוני גמזו במהלך ביקורו באשדוד לפני כשבועיים. צילום: עיריית אשדוד

מדאיג: אשדוד עלולה להיכנס שוב לרשימת הערים האדומות

עקב העלייה התלולה בכמות הנדבקים החדשים גובר החשש שאשדוד תהפוך שוב לעיר אדומה תחת הגבלות כמו למשל השבתת מערכת החינוך. משרד הבריאות צפוי להודיע היום על הישובים החדשים שייכנסו לרשימה

פורסם בתאריך: 2.9.20 14:25

     

על רקע העלייה הקיצונית בתחלואת הקורונה באשדוד, גובר החשש כי אשדוד עלולה להיכנס עוד היום לרשימת הערים האדומות ולמצוא את עצמה תחת הסגרים והגבלות מחמירות – בניהם גם השבתה של בתי הספר. לפי הנתונים שפרסם הבוקר (רביעי) משרד הבריאות מספר החולים המאומתים באשדוד עומד כעת על 4,164 חולים מתוכם 845 מוגדרים חולים פעילים. מדובר בעלייה של יותר מ-100 חולים בפרק זמן של יממה בלבד כאשר רק בשבוע האחרון נעשו באשדוד 5,367 ואותרו בסך הכל 443 חדשים. נתון נוסף המשמש לקביעת מצבה וצבעה של העיר הוא יחס החולים הפעילים ל-10,000 נפשות, באשדוד היחס עומד על 38 ל-10,000 איש.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מתוך תונים אלה מסתמן שאשדוד מתקרבת יותר ויותר לרשימת הערים האדומות והמחיר עלול להיות כבד. מחר צפוי להתכנס שוב קבינט הקורונה ולקבל החלטות בפועל בנוגע לרשימת הישובים האדומים, בניהם החלטה לגבי המשך סגירת בתי הספר ואף הצבתן תחת סגר. מתוך כך, גם במידה ואשדוד תיכנס לרשימה עוד היום, הלימודים מחר צפויים להתקיים כמתוכנן. משמעות נוספת של הגדרת אשדוד כאזור מסוכן היא החמרת ההגבלות במרחב הציבורי – תותר התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ועד -10 איש בלבד באזור סגור.

סגר באשדוד. צילום: אליהו הרשקוביץ

תושבי העיר עוד זוכרים את הסגר האחרון. צילום: אליהו הרשקוביץ

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, שקבע את תכנית הרמזור, הגיע אתמול לביקור באשדוד במהלכו פגש את ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ואת ראשי צמרת ההנהלה של בית החולים אסותא אשדוד. בשיחתם, הציג ראש העיר בפני גמזו את תכנית ההתמודדות של העירייה בנגיף ואת המהלכים שנעשים כדי לצמצום התחלואה ושמירת בריאות התושבים. עם זאת, כבר שבוע שהעירייה אינה מפרסת את טבלאות נתוני התחלואה בעיר, כולל חלוקת נתוני ההדבקה לרובעיים, כפי שנהגה בתקופה האחרונה.

הבוקר דווח בית החולים אסותא אשדוד כי במחלקות נגיף הקורונה מאושפזים 14 חולים: שמונה במצב קשה, ארבעה במצב בינוני ושניים במצב קל.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר