קפטן מ.ס אשדוד, טום בן זקן. צילום: ניר קידר

לא רק הבן של: טום בן זקן שובר שתיקה

לאחר שחזר מפציעה ארוכה, כשהוא באמצע הקריירה שלו, טום בן זקן הפך לאחד ממנהיגיה של מ.ס אשדוד. רק אל תגידו לו שהוא הגיע לאן שהגיע רק בזכות אבא שלו, אותו הוא מעריץ. הקפטן של מ.ס אשדוד שובר שתיקה בריאיון יוצא דופן

פורסם בתאריך: 14.8.20 17:13

     

"להביא תואר ראשון לעיר אשדוד בכדורגל, כשאני הקפטן ואמור גם להניף את הגביע זה דבר שנמצא בחלומות הכי ורודים שלי". כך עונה קפטן מועדון ספורט אשדוד ומגן הקבוצה, טום בן זקן, על השאלה מה החלום שלו. מתברר, שיש לו עוד, אבל על אלה – בהמשך. כיום, בגיל 25 בלבד מדובר באחד מהשחקנים המרכזיים בקבוצה, שגם עונד את סרט הקפטן.

לאחר שמ.ס אשדוד פתחה את העונה באופן רשמי בשבת במסגרת גביע הטוטו עם הפסד 1-0 להפועל ת"א והמשיכה בהתאוששות מרשימה עם תבוסה שהנחילה ביום שלישי לבני יהודה 5-1, בנו של האיש החזק במועדון ג'קי בן זקן, הסכים לשבור שתיקה ובריאיון ל "כאן דרום" הוא מדבר למעשה על הכל. על התהליך שעבר, החל מנער צעיר שעלה לקבוצה הבוגרת כשברקע שריקות בוז וקללות, דרך פציעה קשה, ועד לחזרה למגרשים וההכנות לעונה הקרובה. וגם על היחסים עם הקהל ועם אביו ועל השאיפות שלו. ויש.

טום בן זקן בפעולה. צילום: ניר קידר

טום בן זקן בפעולה. צילום: ניר קידר

נפצעת בגב השבוע במשחק נגד הפועל תל אביב והוחלפת בדקה ה-13.

"ברוך השם אני בסדר. נתפס לי קצת הגב, יום לפני עבדתי על הגב בחדר הכושר וגם המזגן עזר לכך, אבל עכשיו אני בסדר".

איך היה באמת לחזור מהפציעה הארוכה אותה חווית? קרע ברצועה הצולבת זו פציעה לא קלה.

"הקורונה נתנה לי מרווח של זמן להתכונן עוד ולחזור כמו שצריך ובאמת אני חושב שחד שמשמעית חזרתי בשל, בוגר וטוב יותר. לעבור את הפציעה הזו ולהתמודד איתה זה באמת היה חוויה. זה לא קל אבל יש דברים קשים יותר בחיים ולעבור פציעות קשות זה חלק מקריירה של כדורגלן. כמובן שאני לא מאחל לאף אחד להיפצע אבל בתור שחקני כדורגל אנחנו מבינים שאנחנו לוקחים ריזיקה שאנחנו עלולים להיפצע. מתחשלים מכל דבר שקורה והכל לטובה, יום למחרת הפציעה כבר ידעתי שאני אחזור חזק יותר למגרשים".

ג׳קי וטום בן זקן לאחר הניתוח שטום עבר בעקבות פציעתו. תמונה מתוך חשבון האינסטגרם של טום בן זקן

איך אתה מסכם את העונה שעברה?

"פספוס. היינו קבוצה ששווה פליאוף עליון. היה לנו משחק בית קריטי נגד בני יהודה שהתחרתה נגדנו על ההעפלה לפליאוף העליון והפסדנו להם, חבל כי במקום להנות נגד קבוצות גדולות בפליאוף עליון מצאנו את עצמנו חצי מסתבכים בתחתית".

לדעתך ההחתמה של המאמן רן בן שמעון באמצע העונה שינתה את הקבוצה לטובה?

"בוודאי. רן בן שמעון לדעתי הוא מהטופ של המאמנים בארץ. הוא אלוף בללמד את השחקנים איך לשחק כדורגל נכון, להכין את הקבוצה טקטית וללמד את השחקנים איך לעמוד על המגרש. אצל רן, כל שחקן יודע מה המאמן רוצה ממנו במשחק ומה הוא צריך לעשות.

"מעבר לזה", מוסיף בן זקן ג'וניור, "כיף להתאמן תחתיו, האימונים ברמה גבוהה ויש גם אווירה טובה, זה לא נטו כדורגל אלא יש חדר הלבשה חזק ויש הווי וגיבוש בקבוצה, באמת זכינו בבן שמעון. הוא שינה את הקבוצה בכך שהפך אותה לעקשנית יותר, אנחנו לא מוותרים גם אם אנחנו בפיגור או בעשרה שחקנים, הקבוצה לא נשברת, ולראייה הצלחנו לחזור כמה פעמים מפיגור. דבר נוסף הוא כך שתחת רן אנחנו מגיעים לכל משחק כדי לנצח, לא משנה נגד איזו קבוצה ובאיזה מגרש. אנחנו לא מפחדים מאף קבוצה ומגיעים כדי להראות שאנחנו יודעים לשחק כדורגל טוב".

רן בן שמעון. מאחורה ג׳קי בן זקן עם מסיכה. צילום: טל אקוקה

מה היית רוצה לשפר מהעונה שעברה?

"בעונה הקודמת ספגנו יותר מדי שערים סתמיים שבאו מתוצאות של מתנות שחילקנו, טעויות שלא היינו צריכים לעשות. עם הגנה טובה יותר היינו יכולים להיות במקום אחר, כי בכל משחק הבקענו לפחות שער אחד. אם נשתפר העונה בצד ההגנתי ועוד קצת בצד ההתקפי אפשר להגיע רחוק העונה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




החתמתו של הבלם ננאד סבטקוביץ' מהווה חיזוק משמעותי למערך ההגנה?

"אני מקווה שהוא יהיה תוספת כוח עבורנו כי זה אחד מהתפקידים שהיינו צריכים לחזק. בנוסף, אחת מהבעיות שלנו בעונה שעברה הייתה כדורי גובה וזה מצוין וחשוב שמצטרף אלינו שחקן בגובה מטר תשעים שנוגח טוב. לא יצא לי לראות אותו מספיק אבל בינתיים הוא מרשים באימונים והוא גם אחלה בחור, אני מקווה שהוא יעזור לנו העונה".

ננאד סבטקוביץ'. צילום: דוברות מ.ס אשדוד

מה דעתך על הצעירים שעלו לאחרונה לקבוצה הבוגרת?

"יש לנו שחקנים צעירים באמת ברמה הגבוהה ביותר. הם הוכיחו את עצמם כשבפליאוף התחתון שיחקו בקבוצה הבוגרת בליגת העל וכולם ראו מה הם שווים. עכשיו הם משופשפים יותר לאחר שחוו משחקי בוגרים בליגת העל והם יוסיפו לנו עוד עומק לסגל. כדי שתהיה קבוצה טובה שמצליחה בצמרת חובה שיהיה סגל עמוק וטוב ותחרות בריאה על ההרכב״.

מי לדעתך הכי בשל להיות ה"אקזיט" הבא של הקבוצה?

"לדעתי הכי בשל זה דין דוד. הוא עשה עונה מצוינת, מעבר למספרים שסיפק הוא הציג יכולת מצוינת וכל מי שראה משחקים שלנו בעונה שעברה הבין שהוא שחקן ברמה גבוהה מאוד. אני בטוח שהוא יכול להגיע לרמות גבוהות בכדורגל וגם לנבחרת ישראל. חמודי כנעאן עדיין יותר צעיר ופחות בשל אבל גם לו אני צופה עתיד מרשים".

דין דוד. צילום: לירון מולדובן

טום, אתה כבר לא הילד שעלה מהנוער, אפשר להגיד שאתה כבר השחקן הותיק ביותר במ.ס אשדוד. איך ההרגשה להיות שחקן מוביל בקבוצה?

"אני עדיין מרגיש צעיר כי אני בסך הכל בן 25, אבל אני אכן שחקן ותיק כי אני נמצא הרבה זמן במערכת. יש עליי אחריות גם כשחקן שנמצא זמן רב בקבוצה וגם כקפטן. אני נמצא תמיד בקשר טוב עם כל השחקנים ובמיוחד עם הצעירים, עליתי לקבוצה הבוגרת בגיל שלהם וחוויתי את מה שהם חווים עכשיו, אני שמח שיש לי את הכלים לעזור להם".

איך בא לידי ביטוי התפקיד שלך כקפטן הקבוצה?

"קפטן זה קודם כל מנהיג על המגרש. זה לעודד, לכוון, לתת בראש כשצריך ולדעת מתי לתת מילה טובה. חוץ מזה אני יכול להגיד שיש לנו חדר הלבשה בריא וכולנו חברים, כשיש לשחקנים בעיות אישיות הם פונים אליי ואני תמיד שם לעזור. לדעתי זה סוג של אופי, קפטן זה רק תואר, אני לא צריך את הסרט כדי להנהיג את הקבוצה. האופי של המנהיג תמיד היה קיים אצלי אבל זה התפרץ לגמרי בעונת העלייה שלנו מהליגה הלאומית לליגת העל. זו הייתה עונה כייפית, ירידה לצורך עלייה. נתנו בעונה הזאת את המושכות לכל השחקנים הצעירים, מיכאל אוחנה, גדי קינדה, אור אינברום, ניב זריהן, אני ועוד. בשנים האחרונות נלחמנו בתחתית בליגת העל וזה לא נעים, כל משחק מגיע עם סיכון רב והתמודדנו עם קבוצות עקשניות וקשות. אז פתאום להגיע לליגה הלאומית כפייבוריט זה היה דבר שונה, היה כיף לנצח הרבה ולהיות במקום הראשון לאורך כל העונה".

הקפטן טום בן זקן. צילום: טל אקוקה

אביך הוא מה שנקרא 'האיש החזק בקבוצה'. עד כמה הוא מעורב בקריירה שלך?

"כמו כל אבא. הוא דואג ועוזר לי המון. הוא מחמיא שמגיע לי וגם נותן לי בראש כשצריך, תמיד מכוון ומייעץ. מגיל 6 אבא שלי היה בא למשחקים ולא חסך בביקורת לעולם. בגיל 9 בערך הייתי משחק בקבוצת הילדים של מ.ס ועדיין לא היינו בגיל של לשחק 11 על 11, אז היו מחלקים אותנו לשני מגרשים והיינו משחקים 8 על 8 בכל מגרש. אבא שלי היה עומד על הגדר, צועק ומכוון אותי לאורך כל המשחק, בסוף נמאס לי והייתי הולך לסילבן המאמן ומבקש שיעביר אותי למגרש הרחוק יותר. הוא היה מבין אותי ומסכים להעביר אותי, אבל את אבא זה לא עצר. הוא בתגובה היה מניע את האוטו ומגיע עם האוטו גם למגרש השני".

ובכל זאת, בגלל אבא שלך בוחנים אותך תמיד יותר מאחרים?

"אם הייתי נותן לדעות של אנשים להזיז אותי מהדרך שלי או לגרום להן לערער את הביטחון שלי אז לא הייתי מגיע לאן שהגעתי. אני חושב שכל מי שפקפק ביכולות שלי לפני כמה שנים כבר הבין שהוא טעה. אין למה שאנשים אומרים שום משמעות בעיניי. אני קודם כל משחק במקום בו גדלתי בלי קשר לשם המשפחה שלי או לאבא שלי. הגעתי לאן שהגעתי בזכות עבודה קשה ובזכות זה שלא ויתרתי למרות הקשיים הרבים שהיו בדרך. אני זוכר שרק עליתי לקבוצה הבוגרת בתור נער צעיר וכולם היו אנטי נגדי בגלל השם שלי, דווקא זה מה שעזר לי להאמין בעצמי עוד יותר ולדעת שאני יכול להרים את עצמי ולשחק כמו שאני יודע, להוכיח קודם כל לעצמי. זה דירבן אותי עוד יותר והעניק לי מוטיבציה לעבוד קשה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




זה מרגיז לפעמים להיות "הבן של"?

"זה לא מרגיז, אבל אני יודע שהמחויבות תמיד עליי. יש עליי תמיד מחויבות, בוא נגיד שמה שלאחרים מותר- לטום בן זקן אסור. אבל בסך הכל אני מאמין שהכל זה סוג של מכשולים ואת הכל צריך לקחת בטוב ולעבור".

איך התמודדתם בתקופה שאבא היה בכלא?

"אבא שלי הוא דמות דומיננטית בבית ואנחנו בקשר קרוב מאוד. זו הייתה תקופה לא קלה ולא נעימה אבל ברוך השם היא מאחורינו, עברנו את זה ומכל דבר רע בחיים צריך לקחת את הדברים הטובים, הכל לטובה".

אבא ובן. טום בן זקן מחבק את אביו ג'קי. צילום: אורי קריספין

אבא ובן. טום בן זקן מחבק את אביו ג'קי. צילום: אורי קריספין

עוד לפני משבר הקורונה, כמויות הקהל במגרשים באשדוד ירדה יחסית לעבר. זה גם לא סוד שמ.ס לא מושכת הרבה קהל. איך מחזירים את הקהל למגרשים?

"רוב הקהלים בארץ באים כשהקבוצה מנצחת ומצליחה. אני מאמין שאם נהיה טובים ונציג כדורגל אטרקטיבי ומושך והתוצאות יהיו בהתאם אז אין סיבה שלא יגיע המון קהל כי יש בעיר אשדוד פוטנציאל קהל גדול. קודם כל שהקורונה הזאת תחלוף כבר מהעולם כי ממש נמאס מהמצב הזה. לשחק בלי קהל במגרשים זה מאוד משעמם ומוריד מהאווירה, זה קשה יותר כי צריך להביא בעצמי את האנרגיות והדחיפה שאני בדרך כלל מקבל מהקהל".

מה דעתך על הקבוצות שהוקמו וכיום נמצאות בליגה א', הפועל ועירוני אשדוד?

"כל עוד יש תחרות בריאה בין הקבוצות, והקבוצות פועלות על טהרת אהבת הקבוצה ולא על שנאת מ.ס אז אני בעד. בכל עיר נורמלית יש כמה קבוצות כדורגל, אז בטח שבעיר גדולה כמו אשדוד יש מקום לתחרות".

טום, אתה מרגיש שהפריצה הגדולה מאחוריך, או שאתה יכול לעשות עוד קפיצת מדרגה?

"אני בטוח שתגיע פריצה גדולה יותר כי אני חושב שאני שווה יותר. הפציעה הקשה שעברתי קצת דחתה את זה ואני מקווה שהעונה זאת תהיה העונה שלי. מה שהיה היסטוריה, צריך רק ללמוד מהעונות שעברתי ולהמשיך להתקדם ולהשתפר".

טום בן זקן. צילום: אורי קריספין

טום בן זקן. צילום: אורי קריספין

מה המטרות שלך לעונה הקרובה?

מבחינה קבוצתית, המטרה היא לסיים גבוה יותר מהעונה שעברה ואני חושב שאנחנו יכולים לכוון אל הפליאוף העליון, אני חושב שיש פה באמת קבוצה טובה ואפשר לכוון גבוה. מבחינה אישית, קודם כל בתור מגן אני מצפה שההגנה שלנו תהיה יציבה והצלחה מבחינתי תיחשב כשההגנה של מ.ס אשדוד תהיה מהטובות בליגה. כל מה שקורה בהתקפה זה בונוס, אבל כמובן שאני רוצה לעזור גם בצד ההתקפי ולתרגם את היכולת שלי גם במספרים".

מה החלום שלך?

"להביא תואר ראשון לעיר אשדוד בכדורגל. כשאני הקפטן ואמור גם להניף את הגביע אז זה בכלל נמצא בחלומות הכי ורודים שלי. קודם כל כבר אפשר להגיד שהגשמתי חלום, אנחנו שחקני הכדורגל צריכים להיות אסירי תודה ולהעריך את זה שזכינו להיות במקצוע הזה ולהגשים את החלום שלנו. זה חלום של הרבה מאוד ילדים ואני מאמין שעם עבודה קשה, רצון ואמונה אין סיבה שהם לא יגשימו את החלום הזה. מעבר לזה, החלום האמיתי שלי הוא להתחתן ולהקים משפחה".

היום אתה פנוי?

"כן. אני לא לחוץ חתונה אבל אני מאוד רוצה להתחתן ולהקים משפחה, אני שואף להתחתן כמה שיותר מוקדם ואם תבוא האחת יש סיכוי שאתחתן אפילו בשנה- שנתיים הקרובות".

אתה מתכנן להיות איש עסקים כמו אביך?

"ימים יגידו. כרגע אני רוצה לשחק כדורגל עד שהגוף שלי יגיד סטופ ואני מקווה שזה ימשיך כמה שיותר זמן. כמובן שהתחום העסקי מושך ומעניין אותי. אני מנסה להתעניין ולומד מאבא שלי תמיד אבל כרגע אני מתרכז רק בכדורגל".

טום בן זקן בהוליווד. הרווק הנחשק מחפש כלה, אשדודיות, שמעתן? צילום: אינסטגרם

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר