תושבי ט"ו במועצה העירונית

אף על פי כן: המלחמה על רובע ט"ו נמשכת

למרות הצהרות מרוככות מצד ראש עיריית אשדוד, תכנית מתחם ט"ו שהיא חלק מהסכם הגג, הוגשה לוועדה המחוזית כדי לקדמה. באופוזיציה תוקפים בחריפות וקוראים לציבור להסיק מסקנות פוליטיות

פורסם בתאריך: 3.10.17 08:22

     

"אני מאוד מאוכזב מהתנהלותו ההפכפכה של ראש העיר", אמר חבר המועצה אלון חסן בעקבות הבאתה של תכנית מתחם לב רובע ט"ו לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה ביום שני השבוע.

"הייתה פגישה עם ראש העיר לפני ראש השנה, הוא עשה רושם, שהוא קשוב לצרכי התושבים והוא יעשה כל שביכולתו לבטל את התכנית… בישיבת המועצה האחרונה בהמשך לשאלה ששאלתי לגבי בעלות הקרקע ברובע ט"ו, התברר שהבעלים היא עיריית אשדוד ולא מינהל מקרקעי ישראל כפי שהצהירו ראש העיר ופקידיו. לצערנו, גם אחרי שהתושבים עמדו על הטענה שהקרקע של מיועדת לצורכי ציבור, לא ראש העיר ואנשיו הודיעו שהם יגיעו לוועדה וישנו את התכנית מ-750 ל-500 יחידות. זה גרוע מאוד, איכות החיים של התושבים תפגע".

"נלחם בכל הכלים העומדים לרשותנו ונעשה כל שביכולתנו להחליף את לסרי במועמד ראוי וטוב יותר. נעשה הכל לעמוד אחרי מועמד אחד, שיתמודד מול ראש עיר, שלא קשוב לתושבים, ולפי הרושם מנוהל ע״י הפקידות שלו".התכנית המקורית למתחם דיברה על 11 בניינים גבוהים בלב רובע ט"ו, שכמה מהם יתנשאו ל-19 ו-27 קומות.

חסן במועצת העיר. צילום: אורי קריספין

חברת המועצה הלן גלבר ניסתה למנוע את הדיון בוועדה השבוע ושיגרה מכתב ליו"ר שלה, דוד לפלר, שבו טענה לאי עמידה של התכנית בתנאי סף. "מדובר", ציינה, "בקרקע שהינה בבעלות העירייה. בית המשפט פסק בנושא בעתירה המנהלית בעניין מע"ר דרום, כאשר ניתנה הוראה מפורשת כי אין סמכות לראש העיר או למי שהוא הסמיך לחתום על הגשת תכנית בקרקע שהינה בבעלות העירייה והסמכות נתונה אך ורק למועצת העיר". היא ביקשה להחזיר את התכנית לדיון במועצה.

הלן גלבר. צילום: ניר כפרי

בעיריית אשדוד בחרו שלא להגיב.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר