מחאת העוס"ים במתחם גן העיר. צילום: אסף ל

"עם עבודת קודש לא גומרים את החודש": מחאת העובדים הסוציאליים באשדוד

רוצים לחיות - יותר מחמישים עו"סים התכנסו במתחם 'גן העיר' למחות על המשכורות המביכות וחוסר התנאים

פורסם בתאריך: 9.7.20 13:04

     

כחלק מהפגנות העובדים הסוציאליים ברחבי הארץ, עשרות עובדים סוציאליים מאשדוד והסביבה הפגינו הבוקר (חמישי) ברחבת "גן העיר", במחאה על הפגיעה המתמשכת בתנאי העסקתם ושכרם הנמוך. העובדים הסוציאליים טוענים כי בעבור עבודתם המרוכבת הם זוכים בשכר זעום, זאת תוך כדי שמתעלמים מזכויותיהם כעובדים.מהממשלה הם דורשים לפעול בנושא ולסייע להם לייצב את מעמדם. המפגינים התרכזו ברחבה שבגן העיר כשהם נושאים שלטים וצועקים סיסמאות שונות, ומשכו את תשומת הלבד של השוהים במתחם, משם המשיכו אל עבר רחבת העירייה. 

סיגל עובדת סוציאלית 25 שנה במקצוע, בעברה עברה עבדה עם נוער בסיכון ובמרכז לייעוץ לנוער באשדוד, כיום, קצינת מבחן מבוגרים באשקלון מספרת"היום אני מצטרפת לכל הקולגות שלי. התנאים שלנו הולכים ונעשים קשים יותר. אנחנו מוחים על התנאים המחפירים של העובדים הסוציאליים. על השכר המביש, על חוסר בתנאים, ועל כך שעמותות ציבוריות מנצלות את העובדה שהן לא תחת ההסכמים הקיבוציים של העובדים הסוציאליים, משלמות לנו שכר זעום ופוגעות בזכויות שלנו במשך שנים."  

"אנחנו שותקים ותמיד נותנים את עצמנו למען האחר ולמען המטופלים אבל לא עוד" היא מוסיפה. "היום כולנו ניצבים כאן איתנים וחזקים, כולנו פה אחד למען הטבת התנאים שלנו– שיפור השכר שלנו כדי שנוכל לקום כל בוקר בגאווה בעצם לפרנס את ילדנו במשפחתנו בכבודאנחנו עושים עבודת קודש, מגיע לנו שהחברה תתמוך בנו. כל אחד כאן עובד בשירות אחר, אבל כל אחד מאיתו הוא לא פחות חשוב למען חברה חזקה וחוסן בחרתי. תתעוררו שמה בממשלה הגיע הזמן לשים אלינו לב- כולנו יחד במאבק הזה" 

"אין לחם אין תסקירים" צילום: אסף ליבוביץ

בהפגנה נכח גם המשנה לראש העיר יניב קקון שבא לתמוך במאבקם של העבדים הסוציאליים. "זה בנפשנו!" מסר בשמו ובשם תנועת אשדודים. "העובדים הסוציאליים נמצאים בחזית ההגנה על אזרחיה של החברה הישראלית. הבוקר שיגרנו מכתב לראש ממשלת ישראל יחד עם איגוד חברי המועצות, הקורא להגיע להסכמות עם העובדים הסוציאליים ולשפר את תנאי העסקתם". 

יניב קקון בהפגנה. צילום: אסתר אסף

ניקול עו"סית העובדת עם אסירים משוחררים וחסרי בית בשירות המדינה: "אנחנו יצאנו היום למאבק על השכר שלנו והתנאים שלנו. אנחנו סובלים מאלימות ושכר נמוך. אנחנו מטפלים באוכלוסייה הכי קשה והכי פגועה ואנחנו לא מקבלים כלום תמורת זה. אנחנו ממשיכים להילחם על הזכויות שלנו, ונמשיך לעשות את זה כמה שיותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"לא עו"סים בכל מחיר" צילום אסף ל

"פני הרווחה פני החברה" .מתוך ההפגנת העו"סים. צילום: אסף ל

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר