הצוער יובל ניסים ברבי מאשדוד. צילום: דובר צה״ל

הסיפור המרגש של יובל מאשדוד, שמסיים היום קורס קצינים

סיפור מרגש על יובל, צעיר אשדודי שהלך בדרכו של הדוד שלו, שנפטר מהתקף לב פתאומי ושירת גם הוא בחיל השריון. היום יובל מסיים קורס קציני שריון

פורסם בתאריך: 1.7.20 14:47

     

יובל ניסים ברבי, צעיר אשדודי שבגילאי 12-15 עסק בספורט ימי תחרותי (השטת סירות מפרש וגלישת רוח), שם הגיע למקומות 11 ו16 בתחרויות הארציות, התגייס באוגוסט 2018 עם עוד שלושה חברים לשריון. מיד לאחר הגיוס יצא ישירות לקורס מפקדים שאחריו היה מפקד בצמ"פ ולאחר מחזור יצא לבה"ד 1.

תחילה, המיון לחיל השריון לא היה בעדיפותו הראשונה אך בשל העובדה כי דוד שלו אליו היה מאוד מחובר ונפטר לפני כ-3 שנים (בגיל 44) מהתקף לב פתאומי שירת בשירות הסדיר בשריון (קשר בחטיבה 500) החליט יובל ללכת בדרך זהה לשלו. לאורך כל ילדותו, הדוד שלו היה מספר לו רבבות על החוויות מהשירות שלו בשריון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




לאחר שסיים את כיתה י', יובל וחבריו נסעו לחמישה ימים בחוף ניצנים לעשות קמפינג וכשחזרו, במהלך מסיבת יומולדת משפחתית, הדוד חטף התקף לב והוא נפטר בבית חולים. האירוע נחקק בזיכרונו ונחשב עבורו כטראומתי. הוא מספר שהיום דמותו של דודו מלווה אותו בעיקר בחוויה והשירות בחיל.

היום (רביעי) מסיים יובל קורס קצינים בבה״ד 1- בית הספר לקצינים של צהל שבדרום הארץ. הטקס נערך בראשות נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין והרמטכ״ל, רב אלוף אביב כוכבי.

השנה, בצל מגפת הקורונה, הטקס מתקיים ללא משפחות הצוערים בקהל, וישודר בלייב מרחבת המסדרים. טקס זה מסמן את קו הסיום של הצוערים ובו בזמן את תחילתם דרכם בתור המפקדים הבאים של צה״ל.

קורס קציני השריון נמשך כ-7 חודשים: 3 חודשים של קורס קציני יבשה ועוד 4 חודשים של השלמה חילית. במהלך הקורס לומדים הצוערים לפקד על מחלקת טנקים בשיתוף פעולה הדוק עם יחידות שדה אחרות של צה"ל, בנוסף בקורס קציני השריון יש גם צוערים מפלוגת המסייעת, פלוגה לוחמת הקיימת בחיל השריון, בקורס הם לומדים ניווט טקטיקות לחימה ברמה גבוהה. בסיומו של הקורס מוענקות לצוערים דרגות סג"ם.

יובל יצא לקצונה מתוך דחיפה של המפקדים וניסיון מאוד טוב במחזור פיקוד. הוא רוצה מאוד להיות מפקד נגיש וזמין לחייליו שדואג לפרט, לאווירה ולאנשים ומתרגש מאוד לקראת סיום הקורס ולקראת קבלת דרגת סג״ם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר