מעבר בני ברית/ בן גוריון. קרדיט הדמיה מרסלו פישמן אדריכלים
מעבר בני ברית/ בן גוריון. קרדיט הדמיה מרסלו פישמן אדריכלים

מנהרות אשדוד: ההפרדה המפלסית הבאה

פורסם בתאריך: 29.6.20 14:59

     

הוגשה בקשה להיתר לפרויקט הפרדה מפלסית באשדוד: במסגרת הסכם הגג בעיר, שצפוי להוסיף כ-30 אלף יחידות דיור, ישודרגו תשתיות רבות לקראת הצמיחה הדמוגרפית. לאחרונה הוגשה לוועדה המקומית בקשה להיתר להפרדה מפלסית בצומת בני ברית-בן גוריון.

עדיין אין לוחות זמנים כי התקצוב צריך להגיע ממשרד התחבורה והדבר עוד לא אושר.

במנהלת הסכם הגג אומרים שההפרדה המפלסית בצומת בית העלמין-אזור התעשיה ורובע ג' מאושרת בתב"ע (תכנון בנין עיר), ומציעה למעשה את הקמתו של כביש דו מסלולי דו-נתיבי בשיקוע מתחת לשד' בני ברית (לנוסעים ממערב למזרח ולהיפך). מטרת השיקוע היא לאפשר זרימת תנועה לבאים מדרום ומצפון ללא עיכוב ברמזור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




הצומת ירומזר בהתאם להסדר החדש, כאשר לפי התכנון ייבנו מדרכות חדשות ושבילי אופניים מצפון לדרום, תוך שמירת המצב הקיים של צירי התנועה המשניים. התכנית לא תשנה את הסדר התנועה הקיים להולכי רגל ולמכוניות אל המכללה הסמוכה.

לאורך הכביש יבוצע פיתוח נופי המשתלב עם המרקם הקיים ותתווסף תאורה לאורכו. התכנית מתחשבת בהיבט הסביבתי בכך שהטופוגרפיה של הכביש תואמת את השיקוע ולא נדרשות חפירות עמוקות במיוחד בכביש ולא נדרש ניקוז על ידי משאבות מתחת לכביש. התכנית הוגשה להיתר לוועדה המקומית לתכנון ולבניה על ידי משרד גרונר ד.א.ל. מהנדסים בע"מ.

לדברי ראש מינהלת הסכם הגג באשדוד, אייל דוידוביץ', עלות המיזם היא כ-75 מיליון שקלים והיא נועדה לשרת את הציבור באשדוד לקראת העשורים הבאים וקליטתן של אלפי משפחות צעירות בפרויקטים בעיר.

ההפרדה המפלסית, הוסיף, תאפשר זרימת תנועה טובה, תפחית את פקקי התנועה בציר זה לצד פיתוח נופי המתחשב בסביבה לרבות שבילי אופניים, כחלק מעידוד הקיימות בעיר. כעת ממתינים לתקצוב הביצוע על ידי משרד התחבורה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר