"אין פה כלום", עמרם כנפו. צילום: עופר אשטוקר

פרשת כנפו: הצדדים יילכו לגישור

התובע טען בדיון היום שלחבר מועצה אסור לעסוק בנדל"ן בעיר שלו, אך עורך דינו של יצחק דרי אמר מנגד שבדומה ללקוח שלו, היו נבחרי ציבור אשדודים נוספים שעסקו בענף בעיר: "אחד צחי אבו, הוא בן של אחד הנאשמים, הקבלנים באותו כתב אישום מייצג אותם בנו של ראש העיר, יש אדם אחר שמו בן זקן..."

פורסם בתאריך: 28.9.17 19:38

     

היום נערכה הישיבה המשמעותית הראשונה במשפטם של הנאשמים המרכזיים בפרשת החשדות לשחיתות בעיריית אשדוד שבמהלכה הגיבו לכתב האישום. לקראת סופו של הדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע הציעה השופטת דינה כהן לצדדים לגשת להליך של גישור פלילי והם קיבלו את ההצעה. הגישור יתקיים בפני השופט יורם צלקובניק. גורם מקורב לנושא אמר היום שהפער בין הצדדים רב וספק אם הגישור יצליח לגשר על פני התהום הפעורה ביניהם.

הציעה לצדדים לפנות לגישור והם הסכימו, השופטת דינה כהן. מתוך אתר הנהלת בתי המשפט

הנאשמים המרכזיים בפרשה הם חבר מועצת העיר עמרם כנפו שהוא יושב ראש תנועת ש"ס באשדוד ועד לא מכבר ממלא מקום ראש העיר שנאלץ להשעות עצמו מאז הוגש נגדו כתב אישום, וחבר המועצה לשעבר יצחק דרי. שניהם מואשמים בקבלת שוחד מיזמי נדל"ן וקבלנים באשדוד בתמורה לקידום ענייניהם דרך מוסדות התכנון והבניה של הוועדה המקומית ועיריית אשדוד.
במהלך הדיון היום כפר סנגורו של דרי, פרופ' רון שפירא, באישומים מהיסוד וטען שדרי אמנם עסק בייעוץ בענף הנדל"ן גם כשהיה חבר מועצה אך הכחיש כל עבירה פלילית מצידו. לראיה הביא שפירא שמות של חברי מועצה נוספים באשדוד באותה עת שלדבריו עסקו במקביל בנדל"ן.

"במקרה שלנו", ציין שפירא, "מדובר בחבר מועצת עיר שעוסק בגלוי וכנגד חשבוניות במתן שירותים בעיר וממדר את עצמו מפעילות שקשורה בשירותים, בו בזמן באותה עיר ובעשרות ערים אחרות במדינת ישראל עד תיקון 101 לחוק התכנון והבניה, לאחר האירועים הרלבנטיים לכתב האישום, בכל מדינת ישראל ובאשדוד בפרט, חברים שיש להם עסקי נדל"ן נרחבים בעיר, אחד צחי אבו, הוא בן של אחד הנאשמים, יש לו עסקי נדל"ן ענפים מאוד בעיר הזאת. הקבלנים הנזכרים באותו כתב אישו מייצג אותם בנו של ראש העיר, יש אדם אחר שמו בן זקן, הוא חבר מועצת עיר ויש לו עסקים ענפים בעיר".

סנגוריו של כנפו הצטרפו לטיעון הזה. ואילו עורך דין שלום שיפר התובע במשפט מטעם פרקליטות מחוז דרום העלה טיעון מעניין. לדבריו חבר מועצה שעוסק בנדל"ן בעיר שבה הוא מכהן – דבר זה לכשעצמו מהווה עבירה פלילית בשל ניגוד עניינים: "כתב האישום מבוסס ראשית על התזה המשפטית שלחבר מועצה אסור לעסוק בנדל"ן בעיר שלו… ואני אציין שמבחינה עובדתית בתיק הזה מעז להעלות את הטענה שמותר לחבר מועצה לקדם עניינים בתוך המועצה זה נאשם 2 (דרי) וכל האחרים יודעים שזה אסור ומתרחקים מזה כמו מאש. כל האחרים אני מתכוון כל הנאשמים האחרים. במידה ובית המשפט ידחה את הטענה הזאת נאשם 2 צריך להיות מורשע".

היום נודע שהפרקלטות הגיע להסדר טיעון עם עוד אחד מהיזמים בפרשה, הרצל שמריז מאשקלון. מאז הוגשו כתבי האישום בחודש אפריל השנה נחתמו הסדרים עם יזמי נדל"ן נוספים.
עמרם כנפו מסר לנו היום שהוא ממשיך לטעון לחפותו ולדבריו ההליכה לגישור מראה שהפרקליטות מנסה לחפש סולמות כדי לרדת מהעץ שאליו טיפסו: "אני הולך בצורה נחושה, אין פה שום עבירה, אין פה כלום".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר