שלל דגי הדניס של אחד הדייגים

"פריצת כלובי הדגים נובעת ממעשי ביזה של חיתוך רשתות בזדון"

יותר מ-20 טון דגי דניס השתחררו אל הים מכלובי הדגים בנמל אשדוד, והמונים הגיעו לדוג. במשרד החקלאות טוענים שהכלובים נפרצו במכוון ומזהירים מההשלכות

פורסם בתאריך: 28.9.17 08:28

     

בימים האחרונים שוב השתחררה כמות אדירה של דגי דניס לים מתוך כלובי הדגים שנמצאים בתוך שטח נמל אשדוד. לפי ההערכה, יותר מ-20 טון דגים בוגרים נפוצו לכל עבר. השמועה עשתה לה כנפיים, ובתוך זמן קצר החלו לנהור למקום הרבה דייגים שהשליכו את חכותיהם והצליחו לתפוס במהירות קילוגרמים רבים.

יש מי שנכנס לנמל באמצעות טיפוס על סלעי שובר הגלים, דבר שהוא מסוכן לכשעצמו וגם אסור כי הוא מהווה השגת גבול. אך דגי הדניס הגיעו במהירות גם מחוץ לנמל, למשל לנקודת הזרמת המים החמים מתחנת הכוח אשכול אל הים. בעקבות הדגים הגיעו הדייגים מאשדוד ומרחבי הארץ. תמונות וגם סרטונים של דייגים שתופסים שלל רב התפשטו במהירות בקבוצות ווטסאפ ובפייסבוק. אולם עם כל הכבוד להתלהבות העממית הרחבה, באגף הדיג של משרד החקלאות רואים את חצי הכוס הריקה בכל הסיפור הזה.

בתגובה שנשלחה אלינו מדוברת המשרד נכתב: “פריצת הכלובים נובעת ממעשי ביזה של חיתוך רשתות כלובי הדגים בזדון על ידי אנשים החודרים לנמל באופן לא חוקי, זאת למרות ניסיונות רשויות הנמל לעצור את התופעה. הכלובים שייכים לחברת 'דגי איכות' ובבעלות חברת 'ערדג'. איכות הדגים הגדלים בתוך הכלובים, המים והמזון המסופק להם עומדים בתקנים בריאותיים מחמירים. יחד עם זאת, דגים המתפזרים מהרשתות ניזונים מסביבת נמל לא מבוקרת, ולכן אין אחריות על בריאות הדג או בריאות הציבור אשר דג דגים אלו. עצירת התופעה חשובה הן מבחינת שמירת קניין המגדלים והן מחשש לבריאות הציבור”.

בימים האחרונים נפוצו תמונות וסרטונים המתעדים את הבהלה לדגי הדניס באשדוד בעקבות השתחררותם מהכלובים בנמל. הנה כמה מהם:

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר