האכלת חתולי רחוב אילוסטרציה. צילום אליהו הרשקוביץ

חבר על ארבע: האם נמצאה הדרך לטיפול בחתולי הרחוב באשדוד?

מאכילי החתולים ובעלי אוכלוסיות מיוחדות בעיר יאכילו יחד את חתולי הרחוב. בקהילת מאכילי החתולים, הדורשת את תמיכת העירייה זמן רב, מברכים על היוזמה אך מוספים: "הפרויקט לא עונה על דרישותנו"

פורסם בתאריך: 31.5.20 12:34

     

לאחר תלונות ממושכות של תושבים על מעמדם הרעוע של חתולי הרחוב בעיר, במיוחד בהשוואה לערים אחרות הפעולות בנושא, מיזם חדש באשדוד בשיתוף רשת 'אנימל דיל', בא לנסות ולענות על צרכי מאכילי ומטפלי חתולי הרחוב בעיר, ותוך כדי, גם לקדם שילוב של בעלי אוכלוסיות מיוחדות בקהילה המקומית.

המיזם, "חבר על ארבע", הוא מיזם קהילתי  שמובילה נורית טופז, רפרטנית הצרכים המיוחדים בחברה העירונית לתרבות ופנאי מטעם תנועת אשדודים ופעילה לזכויות בעלי חיים. המיזם חדש נועד לחבר בין משפחות לילדים ובוגרים, עם צרכים מיוחדים, לקהילת מאכילי חתולים שכונתיים ברחבי העיר, ובכך ליצור חיבור קהילתי וערכי בין הקבוצות, שיתרום לשני הצדדים.

במיזם, כל מאכיל קהילתי יקבל שק האכלה, ויחד עם תושבים בעלי אוכלוסיות מיוחדות הגרים באזור יאכילו ויטפלו בחתולי הרחוב. המיזם יתקיים במסגרת ההגבלות ושמירה על בריאות כל הצדדים בימי קורונה וייצור מפגש בין השותפים השונים באותו מרחב ציבורי .זאת, מתוך שאיפה שהמיזם יתרום משמעותית לביטחון, ליצירתיות ולתקשורת המשתתפים בו.

"במיוחד בתקופה המיוחדת זו, ימי הקורונה," אמרה טופז "שאנו נאלצים להתרגל אליהם כשגרה החדשה שלנו בולטת יותר נוכחותם של בעלי החיים ברחובות העיר, השותפים שלנו למרחב הציבורי שחשוב שנכיר אותם יותר ונדאג להם בעיקר בתקופות כאלו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

לא אחת טענו קהילת מאכילי החתולים באשדוד, הפועלים בקביעות בעיר ללא תמיכה ובשימוש בכספם האישי, כי הם נאלצים לקבל על עצמם את אחריות העירייה לרווחת חתולי הרחוב מתוך צער בכאבם של בעלי החיים. לאחרונה אף פנו בקהילה זו לעירייה ולגורמים עירוניים מספר פעמים כדי לקבל מהעירייה תמיכה, לפחות כלכלית, בעשייתם.

על אף שמדובר בפתרון יצרתי ומבורך לטיפול בחתולי הרחוב הרעבים, בקהילה המטפלת בהם באופן קבע מברכים על היזמה אך לא ממהרים להתלהב. "אני מברכת מאד על הפרויקט" מסרה סימון רונן, מנציגות קהילת מאכילי חתולי הרחוב. אך הוסיפה ש"עם זאת, הפרויקט אינו עונה על דרישותנו".

סימון רונן. צילום: מתוך הנייד.

"יש לכנס את מועצת העירייה לשם דיון בטיפול בחתולי הרחוב" מסבירה רונן "ביצוע רציף של עיקורים וסירוסים לשם הפסקת הסבל של המלטת גורים לאורך כל השנה, צמצום אוכלוסיית חתולי הרחוב, האכלה על ידי העירייה עם עובדי העירייה, קבלת מעמד מתנדב שסועד את חתולי הרחוב לצד עובדי העירייה, הקמת חתולייה עירונית לאיסוף חתולות מעוברות ופיקוח על הגורים עד הגעתם לבגרות מינית ועיקורם/ סירוסם לפני החזרתם לרחוב. אנחנו המתנדבים, מוכנים לסייע בהכל".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר