מע"ר דרום. צילום: דור גפני
מע"ר דרום. צילום: דור גפני

"גידול מטורף": עצומה נגד תכנית הבנייה במע"ר דרום אשדוד

הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד שיזם את העצומה מציע חלופה: במקום 4,280 יחידות דיור - רק 2,700

פורסם בתאריך: 22.5.20 16:11

     

שלב חדש במאבק נגד תוספת זכויות הבנייה במע"ר דרום: הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד פתח בהחתמה על עצומה נגד אישורה של התכנית המוצעת המבקשת להגדיל את יחידות הדיור אשר תוכננו במקור לרובע מ-1,674 יח"ד ל-4,280 יח"ד.

"גידול מטורף זה יביא לפגיעה חמורה באיכות חיי תושבי הרובע, הרבעים הסמוכים ובתושבי אשדוד בכלל", מציינים בפורום ומזהירים שאם תצא לפועל, "היא תהיה לבכייה לדורות".

יש לציין שעיריית אשדוד קידמה פעם אחר פעם את הגדלת זכויות הבנייה במע"ר דרום – הממוקם בין רובע י"א לסיטי – אולם בשלב מסוים החליטו שם להסתייג מהגדלת כמות הדירות, ומי שמוביל כרגע את התכנית היא רשות מקרקעי ישראל, רמ"י.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בחודש פברואר פנינו לרמ"י בעקבות התכנית ומשם נמסר שהיא דווקא מתואמת עם עיריית אשדוד. לפי התכנון ברובע יהיו מגדלים של יותר מ-40 קומות, חלקם לאורך ציר הטיילת – מה שעלול להפוך לחומה שתחסום את הנוף והאוויר לים וממנו.

יוזמי העצומה מנמקים את התנגדותם לתכנית: צפיפות – "התוכנית תיצור את שכונת המגורים הצפופה באשדוד על פי כל קריטריון ואולי לצפופה בישראל. היא תביא לצפיפות בניינים בלי התחשבות אקלימית לכמות המגדלים הרבה במרחקים הכה-קרובים זה לזה. היא לא בדקה את השפעות ההצלה והרוחות שייווצרו".

חניה – "התכנית מאפשרת תקן מניה העומד על 1:1, חניה אחת על כל יחידת דיור, בלי להתחשב בעובדה שמדובר ברובע בעל מגדלים חדישים בו לרוב המוחלט של המשפחות יש 2 כלי רכב ויותר. התכנית תביא לקטסטרופה תחבורתית בעיר כולה".

מוסדות ציבור ושטחים ירוקים – "התכנית לא מציעה פתרונות למוסדות ולשטחי הציבור בתוך הרובע, כולל בתי ספר וגני ילדים בכמות מספקת".

מארגני העצומה לא מסתפקים בביקורת בלבד, ומציעים גם פיתרון משלהם: "להקטין בה את כמות יחידות הדיור לכדי 2,700 יח"ד ולאפשר בה חיים נורמטיביים".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר