בית הספר מפתן חרמון. צילום: אורי קריספין
בית הספר מפתן חרמון. צילום: אורי קריספין

כואב: עיריית אשדוד סוגרת את בית הספר מפתן חרמון

עיריית אשדוד החליטה לסגור את המקום ולפזר את תלמידיו בין בתי ספר אחרים. בשנים האחרונות, מאז פרישתו של המנהל המיתולוגי של מפתן, אפרים משה, בית הספר הלך ודעך

פורסם בתאריך: 12.5.20 21:50

     

כך הורסים מוסד חינוכי עם ערך מוסף: לאחר שבשנתיים האחרונות הלך ודעך, בית הספר מפתן חרמון באשדוד ייסגר בסוף שנת הלימודים הנוכחית. זאת, בעקבות החלטה של עיריית אשדוד לפזר את תלמידיו בין מסגרות אחרות. שאלנו בעיריה מה מתכוונים לעשות בשטח בית הספר ולא קיבלנו תשובה.

לאורך השנים למדו בבית הספר מפתן בין השאר נערות ונערים שנפלטו ממסגרות אחרות, או כאלה שמוגדרים לפעמים "נוער בסיכון". לאחר שעות הלימודים הרגילות חלק מהחניכים נהנו מהמית"ר – מסגרת שסיפקה להם בית חם, ארוחה ופעילויות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




מי שהוביל את בית הספר ועיצב את דמותו עד לפרישתו למלאות היה המנהל המיתולוגי שלו, אפרים משה.

המנהל לשעבר, אפרים משה עם חניך שהפך למדריך, יוחאי וקנין. צילום ארכיון: דור גפני

המנהל לשעבר, אפרים משה עם חניך שהפך למדריך, יוחאי וקנין. צילום ארכיון: דור גפני

בשנים האחרונות ידע המפתן טלטלות רבות וחילופי מנהלים. במידה רבה הוא נפל בין הכיסאות – מנהל החינוך בעירייה, המנהל לשירותים חברתיים בעירייה, משרדי הרווחה והחינוך.

 

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "משרד החינוך, משרד הרווחה ועיריית אשדוד, מפעילים בשנים האחרונות תוכנית שילוב חדשה במסגרות החינוך המקצועיות, מתוך הבנה כי השתלבות חברתית של תלמידים אלה במסגרות משולבות, תורמות טוב יותר לפיתוח הכישורים והיכולות המקצועיות של התלמידים.

לאחר דיונים רבים שקיימו ראשי מינהל לשירותים חברתיים והחינוך עם משרד החינוך ולאחר שיו"ר ועד ההורים עודכן, הוחלט לסגור את בית ספר מפתן ולשלב את כל התלמידים במתכונת הנ"ל, והכל מתוך הבנה כי שילובם בבתי ספר מקצועיים כאמור, יסייע בקידומם ויקנה להם ביטחון אישי, הכנה לגיוס וכישורי חיים טובים יותר.

באופן טבעי, מעבר למסגרת חדשה אינו קל, ולכן תלמידי מפתן יקבלו ליווי צמוד שיסייע להם להשתלב. הליווי יתחיל כבר עתה ועד תחילת שנת הלימודים וכן במהלך שנת הלימודים.

הצוות החינוכי של מפתן ישתלב אף הוא במסגרות החינוך באשדוד. חלקם ילוו את תלמידי המפתן ואחרים ישולבו במסגרות חדשות והכל תוך שמירה על זכויותיהם המלאות".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר