עוד בהתאוששות, קומת הכניסה של קניו סי-מול באשדוד. צילום: אסף ליבוביץ

אחרי הקורונה הקניונים באשדוד מתחילים להתאושש. כך זה נראה

לאחר חודשיים שבהם היו סגורים, מרכזי הקניות באשדוד נפתחו מחדש ומנסים להתאושש. בחנויות מקווים שהקונים יחזרו ויפצו על אובדן ההכנסות. האם זה ראלי?

פורסם בתאריך: 11.5.20 18:49

     

החזרה לשגרה לאחר ימי הקורונה ללא ספק בעיצומה. אומנם, הנגיף עדין לא נעלם ועל כולנו עוד למלא אחר הנחיות קפדניות בכדי לשמור על בריאותנו ובריאותם של אחרים, אבל עוד ועוד אנשים יוצאים אל הרחובות, פוגשים חברים, ואפילו שווים לבקר ולצרוך בקניונים בעיר.

חזרתם של הקניונים והשווקים החלה מיום חמישי האחרון, כמעט שבועיים לאחר מרחבים הקניות הפתוחים כמו מתחם "ביג פאשן" באשדוד. למרות שכמעט כל העסקים בקניון חזרו לעבוד, לא בכל העסקים השיבו את כלל העובדים מהחופשה ללא תשלום. חלק מבתי העסק, במיוחד בסניפים של החברות הגדולות, החזירו רק חלק מהעובדים כשהם עוד ממתינים שתמונת המצב תתבהר, וחלק מעובדי הקניון מעידים כי יש להם חשש ממשי מגל שני שיתפוס אותם פגיעים עם החזרה המדומה לשגרה.

"אני שמחה לחזור לעבוד אבל אני גם חוששת" מספרת חייה עובדת בדוכן למכירת מוצרי קוסמטיקה בקניון סי מול שבעיר. "יש לי משפחה בבית. אני חייה עם ההורים ואבא שלי די מבוגר, כשאני מגיע לבית אני לא יודעת את מי פגשתי במהלך היום ואם הוא בעצם חולה. אני משתמשת במסכה כפפות, אלכוג'ל, כל מה שצריך, מעבר לזה אני מעדיפה לא להתקרב יותר מידי לאנשים." חייה מוסיפה כי מאז נפתחו הקניונים, להערכתה פעילות הדוכן בו היא עובדת לא עוברת את ה-60% מכמות המפעילות שבשגרה.

הישיבה אסורה. קניון סי-מול אשדוד. צילום: אסף ליבוביץ'

טייק אווי בלבד. רחבת שולחנות האוכל בקניון הסיטי דוממת. צילום: אסף ליבוביץ'

בכדי לשמור על הנחיות משרד הבריאות בימי "אחרי קורונה" אלה בקניונים ובעסקים שבהם נערכו ככל האפשר. החל מסימון המרצפות את המרחק הרצוי בין הלקוחות למוכר או בין הלקוחות עצמם, חוצץ מסך שקוף המפריד בין המוכר והלקוח ומונע חשיפה לנוזלי גוף של האחר, וגם עמדות חיטוי בכניסה לחנויות או במרחבי הקניון הכוללים אלכוג'ל ולעתים אף ככפות ומגבונים אלכוהוליים לחיטוי.

עמדת חיטוי בקניון סי-מול. צילום: אסף ליבוביץ'

באשר לכמות הלקוחות שמגיעים אל הקניונים, ניתן להבחין כי עדין לא כולם חשים בנוח לשוב ולקנות בחנויות. "יש כמות של אנשים, אבל עדין לא כמות גדולה כמו בשגרה" מעידה חייה. מכסת הקונים המותרת בקניון היא עד 1900 איש, אך בפועל כמות האנשים בקניון עוד רחוקה מכך וניתן לעמוד אותה במאות בודדים.

נציין כאן, כי נכון לעכשיו ולמרות אישור משרד הבריאות, שוק ימי רביעי הקבוע של אשדוד עדין לא יתקיים בשל הקושי לשמור על ההנחיות באופן מסודר במצב זה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר