ענני גשם מעל אשדוד. צילום: שמואל דוד

פלגים באביב: התחזית באשדוד – הגשם קופץ לבקר בשלישי

למי שכבר שכח ולאלה שהתגעגעו, נכון שאנחנו בחודש מאי, אבל ביום שלישי צפוי להתחיל פרק משמעותי של גשם שילווה בהתקררות ויימשך יממה וחצי, אולי אפילו נראה ברד. אבל חובב מזג האוויר האשדודי תמיר זק ממליץ להנמיך ציפיות

פורסם בתאריך: 3.5.20 20:16

     

חודש מאי כבר כאן והאביב בעיצומו אבל כמו שקורה בעונת מעבר, יש לפעמים תהפוכות. אחת כזאת צפויה להופיע השבוע, כשמידות החום יצנחו ויירדו גשמים חזקים.

כך נראית תחזית מזג האוויר על פי צחי וקסמן מחברת מטאו-טק: מחר, יום שני, מזג האוויר יהיה נאה וחם בשעות היום, מעט עננות גבוהה תכסה את השמים ובלילה ייעשה קריר.

ביום שלישי בבוקר יהיה מעונן חלקית ונוח, אולם החל משעות הצהריים העננים יתרבו, הרוחות יתחזקו וגשמים יחלו לרדת מצפון הארץ ועד לנגב, מלווים בסופות רעמים יחידות ויתכן אף ברד. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום, בנוסף ישנו חשש קל להצפות במרכזי הערים. הטמפרטורות תרדנה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




ביום רביעי ימשיך להיות גשום בעיקר בצפון הארץ ויתכן גם במרכזה, הטמפרטורות נמוכות במידה ניכרת מהממוצע לתקופה. ינשבו רוחות ערות. משעות הצהרים הגשם יפסק בהדרגה. ביום חמישי מזג האוויר יהיה נאה ותחול עלייה במידות החום.

מד גשם. צילום: תמיר זק

חובב מזג האוויר תמיר זק מאשדוד שמודד כמויות משקעים בחצר ביתו מצנן מעט את ההתלהבות, על כל פנים, של אוהבי הגשם: "אם יגיע לאאזור גשם אז כנראה הוא לא יהיה מאוד משמעותי, משהו בין 5 ל-15 מ"מ".

גשמים באביב אינם דבר נדיר בישראל, אך עדיין נחשבים ל"אירוע" בארץ שיותר ממחציתה ערבתית-מדברית.

כך נראה גשם שירד באשדוד ב-13 ביוני 2018:

לפי נתוניו של תמיר זק כמות המשקעים בעיר הגיעה בעונת הגשמים הנוכחית (2019/20) ל-692 מ"מ, הרבה מעל הממוצע הרב שנתי שעומד על 520 מ"מ. הגשם האחרון ירד בפסח. בניצנים ירדו 656 מ"מ, בנגבה 719 (!) ובקבוצת יבנה 622 מ"מ. 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר