מנהלת בית ספר רימונים באשדוד, חלי עסיס, מקבלת את פני התלמידים הבוקר. צילום: שמואל דוד

פילוג בהנהגת ההורים באשדוד: מחצית מחברי הוועד מסתייגים מהחזרה ללימודים

מעל ממחצית חברי הועד בפניה לראש העיר: "לעכב את פתיחת הלימודים עד אשר כל ההנחיות ייושמו מבלי לסכן אף תלמיד"

פורסם בתאריך: 3.5.20 12:33

     

כל הורה נאלץ להתמודד השבוע עם הספקות והלבטים לגבי שליחת ילדיו למסגרות הלימודיות. אמנם הלימודים אינם עדין בגדר חובה אך מדובר בהחלטה לא פשוטה. ההורים דואגים כי ההכנות של בתי הספר אינם מספקים כדי להגן על ילדיהם, במיוחד לאור המהירות שבו התקבלו ההחלטות לשוב ללמוד.

אמש, ליל החזרה החלקית של מוסדות החינוך לפעילות, השאלה הקשה פילגה את ועד ההורים העירוני. במכתב רשמי, פנו אחד-עשר מתוך עשרים ואחד חברי הוועד, לראש העיר ד"ר יחאל לסרי, בבקשה לעכב את הפתיחה המחודשת של הלימודים. זאת בעקבות מה שהם מגדירים חוסר מוכנות לדעתם של בתי הספר לקבל את התלמידים.

.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




בניגוד אליהם, יו"ר הוועד, משה מואלם, תמך בחזרה ללימודים. חברי הועד ששמותיהם מופיעים על המכתב טוענים גם, כי לא התקיימה הצבעה על הנושא.

מנגד, טוענים אחרים, הנושא הובא בפני פורום רחב יותר, של חברי מועצת ההורים העירונית שבה חברים כ-50 נציגים.

בעמוד הפייסבוק של ועד ההורים העירוני פורסם ליל אמש פוסט עליו חתום מואלם עצמו "בתי הספר נערכו לחזרה", כתב מואלם בפוסט, "בוצעו עבודות ניקיון וסופקו חומרי חיטוי לידיים ובהמשך העירייה אמורה לספק מסכות. בכל מקרה שמתגלים ליקויים אנא עדכנו במידית, במידה ואין עמידה בנהלים ובתקנות יש לסגור את שערי בית הספר מידית".

משה מואלם במרכז עם ממלא מקומו מאיר פור משמאל והסגן, קובי לוי

 

הפוסט בעמוד הפייסבוק:

העתקים של המכתב נשלחו אף לחברי מועצה ובעלי תפקידים נוספים בעירייה בניהם: גבי כנפו, מ"מ ראש העיר; סגנית ראש העיר שרון מרק; ראש מנהל החינוך אריה מימון מנהלת חינוך מיוחד טלי מימיון, מנהל חטיבה צעירה מרטין עובדיה נוספים.

תוכן המכתב:


לכבוד

ד"ר יחיאל לסרי

ראש עיריית אשדוד

הנדון: החזרת הלימודים תוך הערכות מוחלטת של כל הכיתות וקבלת תשובות לכל השאלות.

אנו, יו"רים של מס' בתי ספר באשדוד, החתומים מטה, על יסודי ויסודי, ממלכתי וממלכתי דתי, חינוך מיוחד. פונים אלייך עקב מצוקה קשה של מענה וההערכות טרם פתיחת הכיתות וחזרה לשולחן הלימודים על פי המתווה שהוחלט בממשלה. בהתייחסות לשכבות הנמוכות, א' עד ג', חלק גדול מבתי הספר אכן הספיקו ביום חמישי להערך ולהכין את השטח לקבלה של התלמידים. יחד עם זאת, שאלות רבות נשארו ללא מענה.

ראש הממשלה הצהיר כי כל הילדים יחזרו, פרט לילדים שההורים שלהם עם גורמי סיכון. אותם הורים נשארו בסערת רגשות ולא בגלל השאלה אם לשלוח או לא, הרי זו החלטתם של ההורים, אלא מכיון שילד כזה נשאר ללא מענה ולא באשמתו. בתי הספר לא מסכימים להמשיך למידה מרחוק למרות הצהרות ראש הממשלה כי מי שלא יוכל לחזור הלמידה מרחוק תימשך. מצ"ב התייחסות ראש הממשלה לעניין.

אנו דורשים להוסיף במיידי עובדי ניקיון נוספים לכלל מוסדות החינוך בעיר. מי שקיבל מסכות וחומרי חיטוי הם הצוות ולא התלמידים. נשמעו טענות שבתי הספר מכל הגזרות לא מנקים ידיות, שולחנות וכיסאות וכי זה לא תפקיד הצוות אלא עובדי הניקיון ואין מספיק. הילדים שיחזרו יגעו בדלתות, הורדת מים בחדרי הנוחיות, נגיעה במשטחים ואם אפילו לרגע הם ישכחו לעשות חיטוי לידיים מיותר לציין לאן נגיע.

אין מענה הולם לילדים המשולבים בכיתות ד-ו (ילדים דיפרנציאליים אשר אמורים לחזור יום א ללימודים). ע"פ המתווה, על הסייעת להגיע לביה"ס ולתת לילד עזרה אך בפועל זה לא קורה והילדים מפתחים פער עצום ההולך וגדל כל יום.

אתמול ב12.30 התקבלה החלטה להחזיר את כיתות י"א וי"ב. מקיפים רבים לא ערוכים הרי ההחלטה התקבלה הרגע, לא יספיקו להגיע לבתי הספר לנקות, לחטא, להערך בכיתות לפי הנחיות משרד הבריאות. בתי ספר תיכונים רבים שימשו בימים האחרונים מקום איסוף לעמותות להכנת סלי מזון לנזקקים אנשים רבים פקדו את בתי הספר, טרם נעשה ניקיון וחיטוי.

ההגנה על הילדים היא הדבר היחיד אותו אנו רואים לנגד עינינו לא יקרה כלום אם תתקבל דחייה לפתיחת הלימודים בעוד מס ימים עד אשר הדברים ייושמו כמו שצריך תוך שמירה על בריאות כולם. אנו מבקשים ממך להתייחס בכובד ראש לדברינו הכתובים פה ולעכב את פתיחת הלימודים עד אשר כל ההנחיות ייושמו מבלי לסכן אף תלמיד או איש צוות.

אנו החתומים מטה, מודיעים בזאת, כי אם לא נקבל תשובות ומענה לבעיות הרשומות מעלה, נמליץ להורים לא לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך.


"כשביצענו הערכת מצב לגבי בתי הספר היסודיים בשבוע האחרון," מסביר יוסי אסולין, יו"ר ועד הורי אולפנה ויד שבתאי, "נתקלנו בבעיות שלדעתי הן אקוטיות עוד מהרגע הראשון, אך עדין לא קיבלנו עליהן מענה. רק כדי לסבר את האוזן, האולפנה לא עברה שום טיפול חיטוי ובמהלך כל התקופה של פסח ואחריה הגיעו אל בית הספר אזרחים שארזו משלוחי מזון".

"לכן העלינו מכתב בו בקשות לטפל בבעיות הדחופות בבתי הספרי היסודיים ובהערכות לתפעולם." ממשיך אסולין "דוגמה פשוטה היא המסכות. העירייה רכשה מסכות רק ביום רביעי האחרון, כשכבר תקופה ממושכת מדברים על התכוננות לחזרה ללימודים. דוגמה בעייתית יותר היא הניקיון. בבית ספר יד שבתי אמור לחוזר היום ללמד 100 ילדים, יש מנקה אחת בלבד. בתי ספר יסודיים אחרים, עם למעלה מ-300 תלמידים יש שתי צוות של שתי מנקות. זה נראה סביר שמנקה או שתיים יכולות להשתלט על חיטוי בכל אזור בית הספר?"

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר