עיריית אשדוד תחלק מחשבים למי שאין לו: האמנם? צילום: דוברות עיריית אשדוד

גלבר: העירייה הבטיחה מחשבים לילדים ולא ממש קיימה

בתגובה לטענות של חברת האופוזיציה שלפיהן תלמידים רבים בעיר אינם יכולים ללמוד מרחוק משום שאין ברשותם מחשב למרות הצהרותיו של רה"ע על סיוע לאותן משפחות, נמסר מהעירייה: "צר לנו שגלבר מצאה לנכון להשמיץ ללא בסיס עובדתי"

פורסם בתאריך: 26.4.20 19:35

     

בעקבות השבתת מערכת החינוך בשל משבר הקורונה לפני כחודש וחצי עברו תלמידי בתי הספר ללמידה מרחוק – באמצעות המחשב בבית.אלא שלא לכל המשפחות יש מחשב בבית ולא כל שכן כשמדובר במשפחות מרובות ילדים ואין בבית מחשבים כמספר הילדים.

 בעיריית אשדוד הודיעו בשעתו שידאגו לילדים שאין להם ויציידו אותם במחשבים.

כך למשל, ב-19 בחודש, הודיע ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, שהחל מאותו יום יוחל בחלוקת "מאות מחשבים לתלמידי אשדוד שאין ברשותם מחשב ו/או אינטרנט בבית על מנת להסתגל למצב החדש. נדאג לתשתית שתאפשר המשך פעילות לימודים מקוונת לכל רצף הגילאים ולכל תלמידי העיר.

"בשלב הראשון", אמר אז לסרי, "יושאלו 500 מחשבים ניידים לצורכי למידה מהבית ויחולקו 100 מחשבים נוספים בהמשך, ברכישה של עיריית אשדוד ותרומה של "קרן אשדוד", חברת "סולבר" וכרטיסי סים לגלישה באינטרנט תרומת חברת "סלקום". מודה לסגניתי שרון מרק אשר מובילה את המהלך ולשותפים לפרויקט. נדאג כי אף תלמיד לא יישאר מאחור".

הלן גלבר בכנס פעילים: צילום: שני מלכה

אבל לטענת חברת האופוזיציה, הלן גלבר, דיבורים לחוד ומציאות לחוד. בפנייה שהעבירה לראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, היא כותבת שיש הרבה תלמידים בעיר שאינם יכולים ללמוד כי אין ברשותם מחשב אישי בבית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




"לאור פניות של הורים רבים אליי, כי אין ברשות ילדיהם מחשב וזאת למרות הבטחותיך החוזרות והנשנות – החלטתי לבדוק את הנושא", כותבת גלבר ומוסיפה, "לדאבון הלב, הסתבר כי שוב אתה מטעה את התושבים – ומהבדיקה עולה כי החלוקה טרם החלה ושאין בכוונת העירייה לספק מחשב לכל ילד – וזאת למרות הבטחותיך והצהרותיך"."אני קוראת לך", מסכמת גלבר, "לספק מידית את המחשבים לכל התלמידים שאין ברשותם מחשב בבית כפי שהבטחת– ויפה שעה אחת קודם. בנוסף אבקש, כי תפעל להשלמת השיעורים לאותם ילדים שנמצאים בפיגור לימודי, בעקבות הרשלנות של העירייה, בדרך של מתן שיעורים פרטיים בלמידה מרחוק.

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "צר לנו שחברת האופוזיציה גב' גלבר, מצאה לנכון בימים בהם כולנו מחויבים לאחדות ולערבות הדדית, להשמיץ ללא בסיס עובדתי. כבר ב-19/4, ביום בו הועלה פרסום על התחלת החלוקה, החלה בפועל החלוקה לבתים של המחשבים שנרכשו בתרומת קרן אשדוד ואלו שנרכשו על ידי העירייה. החלק השני של המחשבים הניידים, שיינתן בהשאלה כגישור עד לאספקת המחשבים שנרכשו על ידי העירייה ואלו שיסופקו באמצעות פרוייקט מחשב לכל ילד, יתבצע מחר ויושלם בחמישי.

ד"ר יחיאל לסרי עם מסכה צילום: דוברות עיריית אשדוד

"מאחר וחברת האופוזיציה גלבר איננה חלק ממעגל העשייה, היא לא מודעת לתהליך המקדים של איסוף הנתונים על ידי מנהלי בתי הספר, טיובם והעברתם לבחינת המינהל לשירותים חברתיים, וזאת במטרה להבטיח שהראשונים שיקבלו מחשבים יהיו אלו הזקוקים להם ביותר.

תהליך איסוף הנתונים התייחס לכ-29,000 תלמידים מגן חובה ועד תיכון, במוסדות המקיימים למידה מרחוק. בדיקת הנתונים נעשתה כאשר מנהלי בתי הספר נמצאים בחופשת פסח וכשכל העירייה עסוקה, במקביל לאיסוף מיפוי ובדיקה, גם במתן שירות ממוקד לתקופת הקורונה, וזאת בהיקף של 30% מהעובדים.

לפיכך אין לנו אלא לדחות לחלוטין את טענותיה שלא תואמות לא את העובדות ולא את הנסיבות המיוחדות, בהן העיריה פועלת. אנו נמשיך לעשות לטובת הציבור בכלל ולצמצום פערים בפרט".

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר