דורשים ליחס זהה לשכירים. מחאת העצמאיים ברחבת העירייה

זעקת העצמאים באשדוד: מפגינים ודורשים סיוע (וידאו)

המפגינים דורשים יחס וסיוע זהים לשכירים תחת המשבר הכלכלי שיצרה הקורונה. יוזמת ההפגנה: "אני רוצה להיות שוות זכויות"

פורסם בתאריך: 26.4.20 14:38

     

על אף שעסקים רבים חזרו היום לפעול לאור כניסת הקלות הממשלה לתוקף, ההפסקה הממושכת של פעילות המשק הכוללת פעילות של עצמאיים נתנה את אותותיה על התפיסה הכלכלית של הציבור. הבוקר התכנסה התאחדות עצמאים ברחבת העירייה כשהם מפגינים על הזנחתם מצד הממשלה.  

עשרות עצמאיים נפגשו בשעות הבוקר בחוף לידו ומשם נסעו בשייריה אל רחבת עיריית אשדוד, שם הפגינו כשהם קוראים להכיר בהם כאזרחים משלמי מס ושווי זכויות לכל דבר. בסיס טענותיה של הקבוצה, לדברי מארגנת ההפגנה איבון גוזלן, עומדת הטענה כי לאחר הפסד של חודשיים על המדינה לפצות אותם לא בשונה מהשכירים.

בעלי העסקים העצמאים מגיעים מעולמות תעסוקה שונים החל מאנשי הגברה ותאורה, גננות במעונות יום פרטים וקוסמטיקאיות  רבים מהם עדין נאלצים להמתין שיגיע תורם לחזור לפעילות במשק, ואחרים, גם אם חזרו עוד דרושים פיצוי על התקופה בה לא עבדו.

"הטענות שלנו לממשלה, למשרד האוצר, למשרד הכלכלה, למשרד הבריאות, שחודשיים הוליכו אותנו שולל בעניין הכלכלי." אמרה גוזלן לכתב כאן דרום, "אמרו לנו לשבת בבית, אבל בעצם מה עם הכלכלה שלנו.? למה לא מגיעה לי דמי אבטלה כמו שמגיע לשכירים? למה אני מרגישה שאנחנו העצמאיים סוג ג' ושכירים הם סוג א'? אני רוצה להיות שוות זכויות". 

איבון גוזלן, מובילת ההפגה

גוזלן היא תושבת גן יבנה, בת 58 מורה לנהיגה 28 שנים ואם יחידנית. מספרת כי חודשיים ללא עבודה ההובילו אותה באופן אישי למינוס של 30,000 שקל. גוזלן מציינת גם את הבנקים אשר מעלים קשיים נוספים עבור עצמאיים במקום לסייע להם במצב. 

 "הבנקים לא רוצים לתת לנו הלוואות." טוענת גוזלן, "אומרים לנו מאיפה תכניסו כסף? מה שכן אני מאשימה את הבנקאים זה שהם לוקחים יותר מידי ריביות ובימים כאלה שעצמאיים לא מכניסים כסף מחזירים להם צ'קים הוראות קבע שנתנו מראש, זה שיא החוצפה". 

"אני נכה מלידה ואם חד הורית ועם כל זה אף פעם לא נזקקתי לאף אחד, נלחמתי עם השיניים ולא ביקשתי שקל." זועמת גוזלן "אני רוצה להשתכר בכבוד, אבל על החודשיים שהייתי בבית מגיע לי פיצוי, אני לא צריכה להתבייש. מהעצמיים רק סוחטים כסף. כשאני אצא לפנסיה כמה כבר אני אקבל? זה פשוט ביזיון למדינה". 

אי

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר