מנהלת מחלקת התפרצות קורונה בבית החולים אסותא אשדוד, ד"ר קרינה גליק. צילום: אסף ליבוביץ'

לראשונה: נפתחה מחלקת "התפרצות קורונה" באסותא אשדוד

מנכ"ל בית החולים: "אין ספק שהנגיף צפוי להעמיד לנו אתגרים רבים - אך אנו מוכנים להם"

פורסם בתאריך: 16.3.20 13:16

     

בית החולים אסותא אשדוד נערך לעלייה הצפויה באחוזי הנבדקים בוירוס הקורונה. מחלקת התפרצות קורונה, בה יטופלו החולים, נפתחה היום.

החולה הראשונה שתטפול במחלקה היא אביבית גונן, החולה תושבת שוהם שאושפזה בשבוע שעבר בבית החולים. לדברי מנכ"ל בית החולים ד"ר ארז ברנבוים, המחלקה צפויה להכיל בין 27 לעד 30 חולים, כאשר ארבע מיטות יהיו שמורות למקרים המצריכים טיפול נמרץ.

מבחינת מכונות ההנשמה ציינו בבית החולים כי במחלקה יוצבו כשמונה מכונות הנשמה לפחות, ויוספו עוד במידת הצורך. בראש המחלקה המדוברת עומדת ד"ר קרינה גליק והצוות המטפל יכלול כמה עשרות אחיות ורופאים אשר עברו סימולציות רבות הנוגעות לטיפול בחולי הקורונה.

כמו כן, לטובת החולים הצפויים לבלות בבית החולים זמן רב, אחד החדרים במחלקה הוסב אף לחדר אוכל בו יוכלו החולים לאכול יחדיו. עד כה, כל חולה שטופל בבית החולים נאלץ לשהות בחדר מבודד לגמרי ללא מרחב רב לתנועה או וודאי חברה, אף לא של חולים נוספים.

מיטות החולים שיאושפזו במחלקה. צילום: דוברות אסותא אשדוד [ApplicationDownload]

"המחלקה נבנתה לפי הטכנולוגיות שיש בשאר בתי החולים בישראל" סיפר ד"ר ארז ברנבוים מנהלת מחלקת מחולות זיהומיות. "המטרה של טכנולוגיות אלה היא מחד לטפל בחולים כמו שצריך ומצד שני להגן על הצוות ולמנוע חשיפה של הצוותים הרפואיים שלנו לוירוס הקורונה."

"הצוות מגיע עם הידע איך הולכים לעבוד" סיפרה ד"ר קרינה גליק מנהלת מחלקה פנימית ה' שהוסבה למחלקת התפרצות קורונה. "אנחנו לא יודעים כמה זמן יימשך המצב אבל אנחנו נערכים באמת לכל מצב והמורל בסך הכל טוב." עד כה בית החולים טיפל רק בשני חולים מאובחנים, כאמור גונן החולה משוהם עוד מטופלת במקום ואילו החולה השני שוחרר לאשפוז בביתו ביום שבת האחרון לאחר שיפור במצבו, אם כי הוא עדין נמצא בתנאי בידוד שכן עדין לא הוגדר כחולה שהבריא.

מתוך המחלקה. צילום: דוברות אסותא אשדוד

ד"ר טל ברוש מנהל מחלקת מחלות זיהומיות הוסיף: "המחלקה תמשמש מקום בטוח וטוב לטפל בחולי קורונה גם מהאזור וגם ממקומות אחרים. אני מניח שכרגע אנחנו נטפל בחולים קלים כמו שיש ברוב הארץ, אנחנו נערכים לטפל בחולים קשים ובסופו של דבר להפנות את החולים הקלים לאתרים אחרים. כל זה תוך כדי שאנו מאפשרים לבית החולים להמשיך לעבוד בצורה רגילה בכך שיש הפרדה מוחלטת משאר בית החולים, גם בהיבט האוויר, השתיות והצוות. בית החולים נערך לנתב את כל החולים לנתב בציר מסוים למחלקה ללא סיכון של אנשי צוות ומטופלים אחרים."

גיבורים בחלוקים: הצוות המטפל במחלקה. צילום: דוברות אסותא אשדוד

ד"ר ברוש התייחס אף לדיווחים האחרונים כי מספר אנשי רפואה נדבקו וטען כי יש להיזהר בהשפעה של אותן אמירות. לפיו, עד כה לא ידוע על כל איש רפואה שנדבק בבית החולים, ואילו אלו שנדבקו נדבקו בביתם ומסביבתם האישית בביתו. עם זאת הוא לא מכחיש כי אכן מצב שכזה יכול לקרות ככל שהמאבק בוירוס יגבר.

 




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר